بازدید 9212

حضور تیموری در جمع کاندیداهای ملایر

به نظر می رسد در این دوره دو چهره شاخص انتخابات در ملایر چهاردولی نماینده فعلی و سعید تیموری باشند که بر اساس تخمین ها امکان رای آوری بالایی را درملایر خواهند داشت. سعید تیموری در کارنامه خود ریاست دفتر برنامه ریزی اداره کل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران رییس ستاد پاکیزگی شهر تهران را به ثبت رسانده است .
کد خبر: ۵۶۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 08 February 2016
تحولات انتخاباتی در استان همدان به ویژه در شهرستان ملایر که روز به روز بر سرعت آن افزوده می شود داغ تر شد.ملایر تنها شهرستان استان همدان است که بعد از مرکز استان دارای دو کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

در دوره اول مجلس شورای اسلامی شهروندان ملایری با اعتماد به نیروهای مردمی و انقلابی، حجت‌الاسلام اسماعیل معزی و یکی از فرهنگیان را به نام مرتضی کتیرایی روانه مجلس اول قانونگذاری جمهوری اسلامی کردند. معزی توانست در این دوره 52 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

 مرحوم کتیرایی چند روز پیش جان به جان آفرین تسلیم کرد .روحش شاد.

در مجلس دوم نیز ملایری‌ها به یک روحانی انقلابی دیگر اعتماد کردند. او حجت‌الاسلام محمد صالح احمدوند بود. 

منتخب دوم ملایربرای مجلس دوم مهدی شاملو بود. او سابقه سفیری ایران در کشورهای لیبی، هلند و... را در کارنامه خود دارد. وی از وکلای دادگستری بود که توانست 59.7 درصد آراء حوزه انتخابیه را به خود اختصاص داد.

در مجلس سوم و چهارم سیدکاظم میرولد و عبدالله نوروزی توانستند با ائتلاف دو نفره به عنوان منتخبین مجالس سوم و چهارم ملایر موفق به جلب اعتماد مردم شوند. میرولد برادر زاده مرحوم آیت‌الله میرشاهولد بود  و پیش از نمایندگی نیز سابقه استانداری ایلام را در کارنامه خود داشت. نوروزی نیز   در وزارت راه اشتغال داشت .

میرولد و نوروزی، در انتخابات مجلس پنجم کاندیدای «جمعی از کارگزاران سازندگی» بودند که موفق به جلب اعتماد مردم نشدند.

در مجلس پنجم وضعیت انتخابات در ملایر تغییر کرد. ملایری‌ها که تعصب خاصی به ملایری بودن داشتند در این دوره برای اولین بار به خانمی رأی دادند. آنها این بار الهه راستگو را به عنوان گزینه اول خود انتخاب کردند تا بعدها او بتواند به عنوان یکی از بانوان سیاسی کشور مطرح شود .  و در آن سال‌ها  او  توانست رأی اول ملایر را به دست آورد و مشارکت ملایری‌ها را در انتخابات مجلس افزایش دهد. در این دوره حسن زمانی‌فر  درمرحله دوم با 36.5 درصد آرا به عنوان منتخب دوم مردم ملایر در مجلس پنجم حضور یافتند. 

زمانی‌فر نیز به ادامه فعالیت در سازمان صدا و سیما پرداخت و به عنوان مدیرکل امور رفاهی و تأمین اجتماعی صدا و سیما مشغول به کار شد.

در انتخابات مجلس ششم دکتر بیژن شهبازخانی  و محمد کاظمی  به عنوان منتخب مردم به مجلس و راه یافتند. برخی دکتر شهبازخانی را اصلاح‌طلب خوش‌خیم و محمد کاظمی را اصلاح‌طلب بدخیم می‌دانند. 
 
در انتخابات مجلس هفتم بیژن شهبازخانی و حسن زمانی که دارای سابقه نمایندگی در دوره‌های قبل را در کارنامه خود داشتند به عنوان منتخب مجلس هفتم موفق به کسب اکثریت آرا شدند. در این دوره از مجلس ملایر به فرمانداری ویژه تبدیل شد و هرکدام از نمایندگان شهرستان تلاش کردند که این موفقیت را به نام خود ثبت کنند.  

در انتخابات مجلس هشتم  امین حسین رحیمی که از قضات دادگستری که فوق لیسانس حقوق بود به عنوان منتخب اول مردم به مجلس راه یافت. رحیمی در انتخابات مجلس هفتم نیز کاندیدا شده بود که نتوانسته بود رأی لازم را کسب کند. حسن ونایی و حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان به مرحله دوم راه یافتند. در این مرحله با وجود آن که در دور اول رأی فاضلیان بیشتر از ونایی بود،  در مرحله دوم ونایی به مجلس راه یافت. 

در دوره نهم نیز آریایی نژاد و چهاردولی، نمایندگی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتند  که  این دو در انتخابات کنونی هم کاندیدا شده اند.  اما به نظر می رسد در این دوره دو چهره شاخص انتخابات در ملایر چهاردولی   نماینده فعلی و سعید تیموری باشند که بر اساس تخمین ها امکان رای آوری بالایی را درملایر خواهند داشت.  سعید تیموری در کارنامه خود ریاست دفتر برنامه ریزی اداره کل فرهنگی   اجتماعی شهرداری تهران رییس ستاد پاکیزگی شهر تهران  را به ثبت رسانده است .

وی همچنین پیش از این، مدیر کل برنامه ریزی و انفورماتیک مرکز مطالعات جهانی شده ریاست جمهوری معاون اجرایی مرکز مطالعات جهانی شدن ریاست جمهوری سرپرست معاونت اجتماعی سازمان ملی جوانان کل کشور،سرپرست دفتر اقتصادی وزارت ورزش و جوانان، مشاوردفتر رییس جمهور بوده است . 

وی در حال حاضر مشاور معاون اجرایی و اداری شورای شهر تهران ، مشاور ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد  و عضو کارگروه علمی تدوین عملکرد کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل