بازدید 2221

جویندگان کار نیازمند صلاحیت حرفه ای هستند

کد خبر: ۵۶۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 08 February 2016
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مقام معظم رهبری با دیدگاه های روشنگرانه شان بیش از همه این فهم را ایجاد کردند که جامعه نیازمند مهارت است و از ایشان برای این دیدگاه سپاسگزاریم .

دکتر علی ربیعی در مراسم اختتامیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت که در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، جامعه را نیازمند صلاحیت حرفه ای دانست و گفت: دولت تدبیر و امید و رئیس جمهورمان همواره در کنار افراد دارای مهارت است و این دولت مسائل را می داند و به خوبی می شناسد و چنانچه مسیر آماده شود برای کشورمان روزهای پر از موفقیتی را می بینیم و امید به آینده باید در میان تمام ایرانیان روزافزون باشد .

وی اظهارکرد: شورایعالی اشتغال  شرایطی فراهم خواهد کرد که دانشجویان از ترم اول دانشگاه بتوانند آینده شغلی خود را پیش بینی کنند؛ ممکن است پیش بینی شغل آینده دانشجویان در ترم اول به طور مطلق و با جزئیات انجام شدنی نباشد اما با این روش  توشه شغلی افراد و نوع حرفه ای که باید بیاموزند مشخص می شود و گرچه این مسیر سخت و دشواراست اما برای دست یافتن به مهارت از خروجی دانشگاه ها دنبال می شود . 

دکتر ربیعی خطاب به افراد نخبه و ماهر حاضر در مراسم گفت : با پرس و جوهایی که انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که بچه های دارای مهارت هرچند اندک و گاه با تاخیر اما توانسته اند در بازار کار جایی برای خود باز کنند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بخشی از استراتژی ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، آموزش مهارت نیروهای بومی درمناطقی است که برنامه های رشد و توسعه اتفاق می افتد و تضمین اشتغال نیروهای بومی از وظایف سازمان های فنی و حرفه ای ما به شمار می رود . 

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل و مشکلات جامعه ما فرهنگ غلط در زمینه آموزش است به طوری که از گذشته دور تا کنون خانواده ها چنان نگران بوده اند که در بسیاری از موارد شنیده ایم که برای فرستادن فرزندان خود به دانشگاه حتی فرش زیرپایشان را فروخته اند و این در حالیست که ما در کشور به صلاحیت حرفه ای نیاز داریم و باید فرق بگذاریم میان تحصیل کردن و سواد آموختن چرا که تاریخ نشان می دهد تعداد زیادی از ملت هایی که درگیرجنگ های جهانی بوده  و نابوده شده اند  به واسطه نیروهای ماهر ، فنی و با تخصص بالا دوباره خود را به اقتصادهای دوم و سوم دنیا رسانده اند و با این مطالعات می توانیم به این نتیجه برسیم که نیروهای ماهر و متخصص قادرند یک جامعه را متحول کنند . 

وی ادامه داد : حتی کشورهای کوچک اروپایی پس از سرکوب شدن در جنگ خود را به لحاظ وجود بنیان های اساسی مهارت احیاء کرده اند بنابراین باید فرهنگ جامعه  رو به سمتی برود که بچه های ماهر داشته باشیم.

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود : باید سعی کنیم مهارت و بردباری با کار جمعی آمیخته شود و در سال آینده شاهد افزایش مهارتهای گروهی باشیم . 

دکتر ربیعی عنوان کرد : خلاقیت موضوع  پیچیده ای نیست بلکه یک خوش فکری است که از اتصال چند پدیده درکنار هم به وجود می آید .سپس وزیرکار فیلمی را درباره ساخت برف پاک کن و اثرخلاقیت در به وجود آوردن آن مثال زد و افزود : باید یاد بگیریم با درکنار هم چیدین واضحات به رشد و توسعه دست پیدا کنیم . 

وی با اشاره به تفاوت های میان دانش ضمنی و دانش کتابی جامعه امروز ما را نیازمند دانش مهارتی دانست و اعلام کرد: می خواهیم به لطف خداوند وبا همت های بلند بیکاری را تک رقمی کنیم و این کار را انجام می دهیم و برجام در این زمینه الگوی ما در عقلانیت و سخت کوشی است  و با این الگومی توانیم کشور را رو به جلو هدایت کنیم . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری نیازمند حدود رشد اقتصادی 8 درصدی هستیم و هریک درصد رشد نیازمند حدود صدهزار میلیارد تومان است که درنظر گرفتن برخی شاخص ها ممکن در بخش هایی با 50 تا 60هزارمیلیارد تومان نیزبتوانیم به یک درصد رشد دست پیدا کنیم وگرچه این رقم پول در کشور وجود ندارد اما باجذب سرمایه های خارجی و نه تبدیل کشور به بازارخارجی و همچنین مهارت شما می توان جای خالی این پول را پر کرد . 

دکتر ربیعی افزود : به منظور دست یابی به رشد اقتصادی برای بهره وری 30 درصد درنظر گرفته شده است که بخش اعظم آن نیروی انسانی است و نیروی انسانی ای به بهره وری می رسد که دارای صلاحیت ومهارت های فنی و حرفه ای باشد . 

وی گفت : با تشکیل انجمن های ملی نخبگان مهارتی می توان با فرهنگ سازی و الگوسازی دقیق شغل ایجاد کرد تاجامعه مسیررشد خود را ازطریق ایجاد مهارت بپیماید . 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : هریک از شما افراد دارای مهارت یک رسانه هستید و باید نمونه ای برای تمام افراد جامعه باشید وشادی و نشاط را گسترش دهید چرا که ما به مسیری که شما انتخاب کرده اید احترام می گذاریم چون مسیر درستی است و شما الگوهایی برای افرادی هستید که می خواهند مانند شما به موفقیت های چشمگیردست پیداکنند.

آینده درخشان تر با سرمایه گذاری برای مهارت

در ادامه این مراسم دکتر محمد امین سازگارنژاد رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  این مراسم را جشن ارزش ها و زیبایی ها توصیف کرد . 

وی ادامه داد : قهرمانان امروز المپیاد مهارت برای مقام معظم رهبری ، دولت تدبیر و امید و مجلس و تمام تصمیم گیرندگان کشور حامل یک پیام مهم مبنی بر این هستند که هرقدر بر روی مهارت بیشتر سرمایه گذاری کنید آینده درخشان تر و مسیر توسعه هموارتر خواهد بود . 

وی نسبت به غنی سازی مهارت و برداشته شدن گام های مهم در این زمینه اظهارامیدواری کرد و گفت : به امید روزی هستیم که مسابقات ملی مهارت نیز جایگاه واقعی خود را درکشور پیدا کند به طوری که مانند مسابقات ورزشی از رسانه هابه طور مستقیم پخش شود تا خانواده ها جایگاه والا و واقعی مهارت را درزندگی با خوبی درک کنند . 

 گفتنی است : درمرحله شهرستانی و استانی مسابقات مهارت امسال سه هزار و 517نفر جون دارای مهارت شرکت کردند . این مسابقات در28 رشته و از یازدهم تا چهاردهم بهمن سال جاری و با شرکت 406 جوان از 31 استان کشور برگزار و امروز با حضور مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سایر دست اندرکاران تقدیر شد . 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار