بازدید 2458

کوبیدن رقبای انتخاباتی در جامعه التهاب ایجاد می‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با سخنان التهاب‌آور فضای جامعه را متشنج نکنند.
کد خبر: ۵۶۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 07 February 2016
سیداحمد خاتمی در جمع مردم ساوه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، با تاکید بر این‌که «کوبیدن رقبای انتخاباتی در جامعه التهاب ایجاد می‌کند»، افزود: تخریب رقبای انتخاباتی توسط نامزدها خلاف شرع و قانون است.

وی با بیان این‌که «خط ولایت فقیه دوری از تشنج و التهاب‌آفرینی است»، افزود: همه باید با اتحاد ملی و همدلی حول محور ولایت فقیه زمینه برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری را فراهم کنیم. کوبیدن هر نهاد قانونی، عملی ضد انقلابی است، نباید نهادهای قانونی را با سخنان ملتهب خود بکوبیم.

وی با اشاره به موضوع رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی، ادامه داد: راه قانون و اعتراض باز است و هیچ‌کس هم نگفته و نمی‌گوید شورای نگهبان معصوم است، پس از طریق مجرای قانونی اعتراض را مطرح کنیم و اگر صلاحیت آنان تایید نشد در پست‌های دیگری به نظام خدمت کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که «دنیا به مجلس ختم نخواهد شد»، تصریح کرد: برخی از نامزدها بنا بر نظر شورای نگهبان شایستگی و صلاحیت فعالیت در عرصه قانونگذاری یا خبرگان رهبری را ندارند از این رو می‌توانند در عرصه‌های دیگر به نظام خدمت کنند. ردصلاحیت‌ها به معنای تلقی فسق و فجور نامزدها نیست بلکه شاید نامزدی در دوران مسئولیتی که داشته یک تخلف اداری از وی سر زده باشد یا دیر از مدیریت خود استعفا داده باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، مرور و بازخوانی خاطرات انقلاب اسلامی را شکر نعمت دانست و اظهار کرد: باید گذشته محنت‌بار خود را قبل از انقلاب به یاد آوریم و به شکرانه رهایی از آن دوران و دمیده شدن روح انقلاب اسلامی بر این کشور خدای تعالی را شاکر باشیم.

وی خواستار تبیین خاطرات و وقایع انقلاب اسلامی برای نسل جوان شد و افزود: آن‌چه موجب هوشیاری و بصیرت افزایی نسل جوان ما خواهد شد تبیین خاطرات انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

خاتمی بندگی خدای تعالی را مصداق واقعی شکر نعمت دانست و افزود: انقلاب اسلامی یک نعمت برای ملت ایران بود و یکی دیگر از موارد بجا آوردن شکر نعمت، بندگی خدای تعالی است.

وی با تاکید بر این‌که «باید فضای جامعه را به سمت و سوی معنویت سوق دهیم»، اظهار کرد: باید خطوط قرمز الهی را رعایت کنیم تا بتوانیم شکر نعمت کرده باشیم.

وی «بدحجابی، چپاول‌گری، دزدی، سوءاستفاده و تخلف» را از جمله خطوط قرمز الهی دانست و افزود: اینگونه اعمال جلوه قهر خداست. ما باید جلوه‌های تعالی دینی را زنده نگهداریم.

امام جمعه موقت تهران همراهی با ولایت را از دیگر مواردی دانست که در باب شکر نعمت باید بدان توجه کرد و گفت: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل قطره‌ها را جمع کرد و دریایی به کاخ‌های طاغوت سرازیر کرد و آن‌ها را ویران ساخت.

وی گفت: همراهی با ولایت مصداق یاری خدا و شکر نعمت است. البته ولایتمداری واقعی شکر نعمت است نه ولایتمداری شعاری. ولایتمداری شعاری یعنی این‌که اسم ولایت را بر زبان جاری کنیم و عکس ولایت را بالای سرمان نصب کنیم، اما بر عکس مواضع ولایت عمل کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز از ولایتمداری شعاری و بجا آوردن شکر نعمت با ولایتمداری واقعی تصریح کرد: ولایتمداری واقعی یعنی اطاعت بی‌چون و چرا از مقام عظمای ولایت که توصیه قرآن است. باید ادبیات خود را ادبیات ولایی کنیم و منویات رهبری را الگو و سرمشق خویش قرار دهیم. نباید افراد حزب الهی را تندرو خطاب کنیم که این‌گونه خطاب کردن ضدیت با ولایت است. ولایتمداری انقلاب ما را به سرانجام رساند و 37 سال است که این انقلاب را نگهداشته است. وظیفه ما همراهی با ولایت برای پاسداری از انقلاب است.

این عضو مجلس خبرگان تجلیل از آفرینندگان انقلاب را از دیگر مواردی دانست که باید در باب شکر نعمت عملی کرد و گفت: از این رو باید از بوجودآورندگان انقلاب، حافظان انقلاب، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همه دلسوزان انقلاب تجلیل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل