بازدید 33563
۵

ارتباط سرطان با آندومتریوز

کد خبر: ۵۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 07 February 2016
فلوشیپ آنکولوژی زنان گفت: ۸۰ درصد سرطان‌های زنانه در صورت تشخیص در مرحله اولیه درمان قطعی دارد.

به گزارش فارس، فرح فرزانه در رابطه با تازه‌های آندومتریوز و سرطان اظهار داشت: آندومترویوز یک بیماری شایع در میان زنان بوده که به ویژه در سن باروری آنها رخ می‌دهد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته ارتباط زیادی در مورد ابتلا به آندومتریوز و سرطان تخمدان وجود دارد و در برخی از موارد آندومتریوز تومورهای بدخیم تخمدان همچون کیلیرسرکارسیلوما یا آندومتریال کارسیوما ایجاد می‌کند.

متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه آندومتریوز درواقع کاشته شدن بافت‌های آندومتر در محل های نابجا و خارج از رحم است گفت: وقتی که این بافت‌ها در کف لگن قرار می‌گیرد حالت چسبندگی ایجاد کرده و درد لگنی را در زنان به وجود می‌آورد همچنین آندومتریوز ممکن است سبب تحریک تخمدان شده و هورمون استروژن آن را که یک نوع عامل تکثیر محسوب می‌شود در برخی از ارگان‌های بدن سبب ایجاد سرطان شده و در واقع اندام‌هایی همچون پستان را درگیر بافت‌های سرطانی می‌کند. این مسئله درمان جدی می‌خواهد و زمینه ابتلا به این سرطان در اصل آندومتریوز است.

فرزانه درمورد سرطان رحم نیز اظهار کرد: روش غربالگری مناسب همچون پاپ‌اسمیر در این زمینه نداریم و طوری نیست که بتوان آن را پیشگیری کرد. به طور کلی گاهی هورمون‌های بدن سبب ایجاد آن شده و چاقی، فشار خون و نامنظمی هورمون‌ها می‌توانند سبب بروز این بیماری شود.

متخصص زنان و زایمان خونریزی‌های غیرطبیعی را نخستین نشانه‌های ابتلا به سرطان رحم برشمرد و تاکید کرد: در بیش از 80 درصد موارد زنانی که در ابتدا ابتلا به سرطان رحم آنها مشخص شود درمانشان قطعی است و مشکلی در ادامه زندگی نخواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
وقتی هم اندومتریوز در مثانه و هم کیست تخمدان و کیست در پستان داشت چه باید کرد آیا دلیل همه اندومتریوز است؟
سلام من 29سالنه دوسالونیم میش من اندومتریوزعمل کردم عمل بازهالادردزیادی دارم وهردوترفم یانی چیه
سلام چرا چاره ای و راهی برایدرمان انومتریوز نیست من دارم دیوانه میشم
سلام من هم دارای کیست شکلاتی هستن ۱۰ روز پیش عمل کردم الان خیلی استرس دارم میگم شاید سرطان تخمدان داشته باشم تو رو خدا راهنمایی کنید
منم اندومتریوز دارم ودارم دیوانه میشم چند بارم عمل کردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان