بازدید 5995

آزادی صدها غیرنظامی از دست داعش

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز شنبه صدها تن از غیر نظامیانی را که در استان انبار در گرو تروریست‌های داعش به سر می بردند، آزاد کردند.
کد خبر: ۵۶۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 06 February 2016
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق روز شنبه صدها تن از غیر نظامیانی را که در استان انبار در گرو تروریست‌های داعش به سر می بردند، آزاد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المسله، یک منبع امنیتی عراق گفت که نیروهای مبارزه با ترورسیم موفق شدند صدها تن از غیر نظامیان عراقی را که اکثر آنها کودک و زن بودند و مدت ها از سوی تروریست‌های داعش گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند.

به گفته این منبع عراقی که اشاره‌ای به نامش نشده است، داعش از این غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی در غرب عراق استفاده می‌کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای مبارزه با تروریسم ده‌ها خانواده عراقی را که در منطقه الجوبیه در شرق رمادی تحت محاصره داعش بودند، آزاد کردند.

به گفته این منبع عراقی، خانواده‌های آزاد شده به اردوگاه آوارگان در منطقه الحبانیه میان فلوجه و رمادی انتقال داده شدند.

براین اساس، تروریست‌های داعش 50 خانواده عراقی را در منطقه سجاریه و الجوبیه در رمادی به گروگان گرفته بودند و برای استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات نیروهای عراقی به جزیره الخالدیه و الجوبیه منتقل کرده بودند.

نیروهای عراقی چند هفته اخیر طی حملات گسترده علیه تروریست‌های داعش، موفق شدند بخش‌های بزرگی از استان انبار را که تحت کنترل داعش بود، آزاد کنند.

عراق از تابستان سال گذشته تاکنون با بحران ناشی از اشغال برخی شهرهای شمال وغرب خود توسط داعش روبه رو است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان