بازدید 3831

همدان با شمیم عطر شهید مدافع حرم معطر شد

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم مرتضی ترابی، ششمین شهید مدافع حرم بر دوش نمازگزاران حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان تشییع شد.
کد خبر: ۵۶۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 06 February 2016
مردم انقلابی و شهیدپرور همدان بار دیگر با تقدیم شهید مدافع حرم، با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) تجدید بیعت کردند.

به گزارش تابناک همدان، حال و هوای شهر همدان، همانند روزهای هشت سال دفاع مقدس بود، زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه برای تشییع پیکر شهید مدافع حرم حاضر بودند.

فضای شهر با بنرهای منقوش با تصاویر شهید مدافع حرم مزین شده بود شهادت فرزند رشید اسلام مرتضی ترابی در روز جمعه حال و هوای شهر همدان را متفاوت ‌تر کرد.

این شهید والا مقام از گردان حضرت علی اصغر(ع) و تیپ 32 انصارالحسین(ع) بود، از پیشکسوتان دفاع مقدس و از پاسداران بازنشسته تیپ 32 انصارالحسین(ع) بود.

ایشان بعد از بازنشستگی فرماندهی یکی از گردان های بیت المقدس بسیجیان استان همدان را عهده داشت.

این شهید در ماموریت مستشاری در سوریه و در عملیات آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه نقش داشته و در شهر الزهرا به شهادت رسید.

شهید سردار همدانی، شهید میلاد مصطفوی، شهید مجتبی کرمی، شهید مجید صانعی و شهید محسن فانوسی و مرتضی ترابی از شهیدانی است که برای دفاع از حرم و در جبهه حق علیه باطل مبارزه و به شهادت رسیدند.

یکی از فرماندهان پیشین پایگاه سوم شکاری نوژه همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر همدان که با تشییع شهید مدافع حرم همراه شد گفت:مدافعان حرم نماد ایستادگی ایرانیان در برابر دشمنان اسلام هستند این شهیدان با جهاد خود نشان دادند هرجا ظلمی باشد از مظلوم دفاع می کنند.

امیر سر تیپ دوم خلبان محمود انصاری افزود: امثال شهید ترابی ها در دفاع از حرم آل الله نشان دادند که ایران همواره در برابر ظلم و استکبار ساکت نمی نشیند.

وی با بیان اینکه مگر سردار همدانی ها را کسی با اجبار به سوریه فرستاده ، گفت:اگر امثال سردار همدانی ها به سوریه نرفته بودند امروز زمین سوریه جای چکمه سربازان آمریکا و غرب می شد اما سرداران سر افراز نظام با میل خود به سوریه می روند و برای نجات مسلمانان می جنگند.

این فرمانده بابیان اینکه تنها راه پیروزی در برابر ظلم‌ مقاومت است، افزود: باید برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌ها مبارزه و مقاومت کنیم، مردم همدان همواره از استان های پیشگام درپیروزی انقلاب و سابقه درخشانی در عرصه جهاد و شهادت دارند.

امیر سرتیپ انصاری بااشاره به اینکه نظام اسلام به پشتوانه خداوند و فرزندان ملت هنوز از قدرت‌ های برتر جهانی است، عنوان کرد: جوانان، شهدا و مردم ثابت کردند اراده اسلامی و ایمانی بر همه قدرت‌ها برتری دارد.

وی به انجام عملیات های بی نظیر و گسترده شهر همدان در ۸سال دفاع مقدس اشاره و افزود:همدان امروز در عرصه نظامی با عنوان یک شهر که به پایگاه هوایی تجهیز است به کشور شناسانده شده است.

 بعد از اقامه نماز وحدت بخش جمعه، پیکر پاک شهید مرتضی ترابی که در عملیات آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسیده بود، بر دستان مردم شهید پرور همدان تشیع و برای خاک سپاری به زادگاهش شهرستان بهار منتقل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار