بازدید 8834
سرلشگر عزیزجعفری، فرمانده کل سپاه:

جنگ‌های منطقه تمرینی برای جنگ موعود است

سردار جعفری در پایان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم می دانند که این استقامت و مبارزه آنها زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند، تصریح کرد: جنگ های امروز منطقه تمرینی است برای جنگ هایی که باید درروز موعود برای آن آماده باشیم و اتفاق بزرگ جنگ های امروز یکی شدن دلهای مردم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین با ایران است که تشکیل امت واحده اسلامی را نوید می دهد.
کد خبر: ۵۶۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 06 February 2016
فرمانده کل سپاه گفت: یگان های نیروی زمینی سپاه با اصرار و با حالت رقابت خواستار اعزام به میدان های رزم و سوریه هستند.

به گزارش میزان، سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر سردار محسن قاجاریان شهید مدافع حرم طی سخنانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سی و هفت سال گذشته تهدیدات بسیاری را پشت سر نهاده که برخی از این تهدیدات به وقوع پیوسته و بسیاری از آنها اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در دهه هشتاد و زمانی که آمریکایی ها به بهانه حادثه 11 سپتامبر عراق و افغانستان را اشغال کردند تهدیدات فراوانی برای  حمله به ایران داشتند اما آمادگی ایرانیان برای جانفشانی و دفاع از کشور بخصوص آمادگی نیروهای مسلح بالاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اجازه را به آنها نداد.

وی با بیان اینکه گسترش جبهه انقلاب اسلامی باعث شد که تهدیدات از سرزمین ما دور شود، عنوان کرد: دفع تجاوز رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین این درس را به دشمنان انقلاب اسلامی داد که ارتش های تا بن دندان مسلح در برابر جبهه مقاومت انقلاب اسلامی کارآیی خاصی ندارد.

سردار جعفری با بیان اینکه آنچه دشمنان انقلاب به آن رسیده اند این است که آنها نمی توانند به صورت مستقیم با کشورهای محور مقاومت مواجهه کنند، عنوان کرد: ما باید بدانیم که تا زمانی که انقلاب اسلامی هست تهدید و توطئه نیز علیه ما خواهد بود اما خداوند متعال مکر و حیله دشمنان را به خودشان باز می گرداند.

وی ادامه داد: سازش نکردن با نظام سلطه، جلوگیری از وضع رویکردهای گرایش به آمریکا و توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری رمز پیروزی ما تاکنون بوده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما می دانند که ارتش های منظم و کلاسیکشان نمی توانند در برابر محور مقاومت اسلامی مقابله کنند، گفت: در این مرحله دشمنان ما سعی می کنند با استفاده از نیروهای داخلی در صدد برآمدن اهدافشان اقدام کنند همانگونه که زمانی انگلیسی ها این کار را می کردند و امروز آمریکایی ها آن را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه جبهه آمریکایی – صهیونیستی – سلفی گری امروز دست به دست هم دادند و با انگیزه های مذهبی و اعتقادی به جدال با محور مقاومت می پردازند، عنوان کرد: هدف دشمن از تمام تهدیدهایش هدفی مشترک است و این هدف جلوگیری از توسعه و گسترش انقلاب اسلامی است.

سردار جعفری تصریح کرد: خوشا به حال شهیدانمان که با بصیرت، آگاهی ، آمادگی کامل و با اصرار فراوان خودشان را به جبهه ها می رسانند درحالی که می دانند سیاست ما این نیست که کسی از ایران برای رزم مستقیم به مناطق درگیری برود؛ این اشتیاق و میل در میان تمام نیروهای سپاه موج می زند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مقام معظم رهبری سه ویژگی ممتاز را برای شهدای مدافع حرم بیان می کنند؛ حفظ حریم اهل بیت، دفاع از مرزهای ایران اسلامی در کیلومترها دوردست و همچنین شهادت در غربت این سه ویژگی را تشکیل می دهند.

سردار جعفری با بیان اینکه برخی ابهام دارند که درگیری در سوریه به ایران چه ربطی دارد؟ عنوان کرد: کسانی که این نگاه را دارند بسیار ساده اندیش هستند در حالی که مقاومت در سوریه همان مقاومت انقلاب اسلامی است و اگر این مقاومت شکست بخورد برای ایران ناامنی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه بدانیم جنگ در سوریه همان حفظ انقلاب اسلامی است درک بالایی می خواهد و جانفشانی شهدای مدافع حرم یعنی اینکه آنها نسبت به حقانیت این مبارزه باور صددرصدی دارند.

سردار جعفری با بیان اینکه بین یگان های زمینی سپاه برای رزم در مناطق درگیر سوریه و عراق اصرار و رقابت  وجود دارد، عنوان کرد: وقتی که ما به برخی از این درخواست ها جواب منفی می دهیم متقاضیان دفاع از حرم ناراحت شده واشک از چشمانشان جاری می شود.

وی ادامه داد: ما طبق فرمایش مقام معظم رهبری باور داریم که اگر در سوریه و عراق جلوی دشمن گرفته نمی شد ما باید در کرمانشاه و ایلام با آنها می جنگیدیم.

سردار جعفری در پایان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم می دانند که این استقامت و مبارزه آنها زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند، تصریح کرد: جنگ های امروز منطقه تمرینی است برای جنگ هایی که باید درروز موعود برای آن آماده باشیم و اتفاق بزرگ جنگ های امروز یکی شدن دلهای مردم سوریه، لبنان، عراق و فلسطین با ایران است که تشکیل امت واحده اسلامی را نوید می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل