بازدید 3066

بیمه ازدواج رونمایی شد

کد خبر: ۵۶۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 06 February 2016
بیمه ازدواج طی مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل بیمه ایران رونمایی شد.

به گزارش مهر، اکبر افتخاری مسئول فنی بیمه نامه ازدواج در مراسم رونمایی از بیمه نامه ازدواج گفت: یکی از ویژگی های این بیمه نامه منعطف بودن آن در پرداخت حق بیمه است به طوری که افراد می توانند در طول مدت واریز حق بیمه میزان واریزی ماهانه خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه اگر حق بیمه ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود در پایان ۲۰ سال دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بابت کمک بیمه مشاوره پیش از ازدواج ۱۸ میلیون تومان بابت هزینه عقد و عروسی، ۱۸ میلیون تومان بابت کمک هزینه جهیزیه برای خانم ها یا کمک هزینه مسکن برای آقایان پرداخت می شود.

افتخاری ادامه داد: همچنین برای تولد نخستین فرزند ۱۲ میلیون تومان و برای کمک هزینه لغو مراسم ازدواج دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.  

مسئول فنی بیمه نامه ازدواج تصریح کرد: در صورت فوت همسر ۱۰ میلیون تومان بابت کمک هزینه مهریه به خانم ها ارائه می شود و به طور خلاصه اگر فردی به مدت ۲۰ سال ماهانه ۵۰ هزار تومان برای خرید بیمه نامه ازدواج پرداخت کند در پایان ۲۰ سال حدود ۵۰  میلیون تومان از محل این بیمه نامه دریافت می کند در صورتی که رقم پرداختی وی تنها ۱۲ میلیون تومان بوده است.

در همین راستا محمدرضا موحد کارشناس مسئول بیمه ازدواج در گفتگو با مهر درباره بیمه ازدواج توضیح داده است: مبلغ پایه برای خرید بیمه نامه ازدواج کف و سقفی ندارد، مبلغ ۵۰ هزار تومان که به عنوان پایه خرید بیمه نامه مطرح شده است فقط یک پیشنهاد است و افراد می توانند با رقم های پایین تر حتی تا ۱۰ هزار تومان در ماه، از خدمات این بیمه نامه برخوردار شوند اما سقف ارائه خدمات با مبالغ پایین، چشمگیر نخواهد بود.

موحد در پاسخ به این سوال که حداقل خرید این بیمه نامه پیش از این ۵۰ هزار تومان اعلام شده بود، می گوید: مبلغ ۵۰ هزار تومان که کارشناسان محاسبه کرده اند، مبلغی است که بر اساس آن سرمایه و پوششی که سیستم می تواند بسازد، قابل توجه است. به عنوان مثال اگر فردی در ۲۰ سالگی تحت پوشش بیمه ازدواج قرار گیرد و قصد ازدواج در ۳۰ سالگی را داشته باشد و ماهی ۲۰۰ هزار تومان بابت آن بپردازد، می‌تواند در ۳۰ سالگی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بابت حق مشاوره، ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه عقد و عروسی، بیش از ۱۶ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه و هفت میلیون تومان نیز بابت تولد نخستین فرزند دریافت کند. در حالی که اگر کسی ۱۰ هزار تومان یا ۲۰ هزار تومان در ماه بپردازد، سرمایه ای که برای آن حاصل می شود قابل توجه نیست.

وی همچنین توضیح می دهد: کارشناسان به این نتیجه رسیدند اگر کسی ۲۰ سال دارد و می‌خواهد ۵ سال بعد در ۲۵ سالگی ازدواج کند، اگر با مبلغ پایین وارد شود ظرف ۵ سال به ذخیره فنی و پوشش بیمه ای خوبی نمی رسد، به ویژه در شرایط تورمی. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر افراد می خواهند با رقم پایین وارد شوند، کمتر از ۵۰ هزار تومان نباشد. مگر اینکه این بیمه نامه از سنین کودکی یا نوزادی خریداری شود تا پوشش بیمه ای قابل توجهی در هنگام ازدواج کسب کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر