بازدید 2383

نجات يك كوهنورد مصدوم در قله سبلان

کد خبر: ۵۶۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 06 February 2016
امدادگران هلال احمر شهرستان مشكين‌شهر با تلاش 12 ساعته، كوهنورد زنجاني مصدوم را در برف و سرماي سبلان از مرگ نجات دادند.

به گزارش اعتماد، اين كوهنورد به همراه عده‌اي از كوهنوردان حرفه‌اي استان زنجان اقدام به صعود به قله اصلي سبلان كرده بود. او در مسيرصعود به قله بر اثر سقوط از پرتگاه دچار آسيب جدي از جمله شكستگي جمجمه شد. بعد از اعلام گزارش اين مصدوميت از سوي همراهان كوهنورد، گروه امداد و نجات مستقر در كوهستان‌هاي هلال احمر مشكين‌شهر عازم قله سبلان شدند. با توجه به اينكه در روز حادثه قله پوشيده از برف و يخ بود گروه امداد و نجات تلاش نفسگيري را براي نجات اين كوهنورد مصدوم انجام دادند.

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان مشكين‌شهر گفت: در روز جمعه با توجه به اينكه مسير زميني حدفاصل آبگرم شابيل تا قله سبلان مسدود است، از امداد هوايي استان آذربايجان شرقي درخواست كمك شد اما اين امر بنا به دلايلي ميسر نشده و امدادگران اين جمعيت ساعت‌هاي سخت و نفسگيري را براي نجات اين كوهنورد سپري كردند.

عباس انوري اضافه كرد: گروه امداد كوهستان مشكين‌شهر با پاي پياده مسير شابيل تا پناهگاه سبلان را در مدت هفت ساعت طي كرده و با زحمت زياد به محل وقوع حادثه رسيدند.

به گفته وي، با توجه به وخامت حال مصدوم، اقدام‌هاي اوليه پزشكي در محل انجام و كوهنورد مصدوم با استفاده از روش «سرسره» به آمبولانس مستقر در آبگرم شابيل در دامنه كوه سبلان انتقال يافت. امدادگران در دل برف و كولاك اين كوهنورد مصدوم را كه از ناحيه جمجمه آسيب ديده بود از مرگ حتمي نجات داده و در اورژانس مشكين‌شهر تحويل نيروهاي بيمارستاني دادند.

رييس جمعيت هلال احمر مشكين‌شهر با بيان اينكه در ايام زمستان، آب و هواي قله سبلان متغير و همراه با برف و كولاك است از گروه‌هاي كوهنوردي خواست كه در صورت صعود زمستاني، اين جمعيت را در جريان مسير حركت و عمليات صعود خود قرار دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها