بازدید 4934

ماموران پلیس‌ هنوز چاق‌ هستند

معاون بهداد ناجا گفت: در حال حاضر وضعیت میانگین وزنی ناجا از حالت ایده‌آل بالاتر است؛ یعنی اگر وزن کل پرسنل ناجا را جمع زده و تقسیم بر میانگین نفرات کنیم و با BMI کلی بسنجیم، از شاخص‌های ما بالاتر است.
کد خبر: ۵۶۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 06 February 2016
معاون بهداد ناجا گفت: در حال حاضر وضعیت میانگین وزنی ناجا از حالت ایده‌آل بالاتر است؛ یعنی اگر وزن کل پرسنل ناجا را جمع زده و تقسیم بر میانگین نفرات کنیم و با BMI کلی بسنجیم، از شاخص‌های ما بالاتر است.

به گزارش تسنیم، سردار سید محمدرضا احمدیان با اشاره به اضافه وزن ماموران نیروی انتظامی اظهار داشت: موضوع اضافه وزن در نیروی انتظامی به دو بخش بدو استخدامی و اضافه وزن در نیروهای قدیمی؛ در بدو استخدام معاونت بهداد ناجا بر اساس دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح و بر مبنای BMI مشخص، بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اما نکته قابل توجه حفظ تناسب اندام پس از استخدام نیروها است که این موضوع به شدت مورد تاکید هیئت رئیسه ناجا نیز قرار دارد و از این رو با توجه به اضافه وزن افراد با افزایش سن، ما BMIهای متناسب با هر دهه از عمر ماموران را مشخص کرده‌ایم و وزن متناسب نیروها را با این شاخص ارزیابی می‌کنیم. چراکه معتقدیم همانطور که توان بدنی یک جوان 20 ساله با توان یک فرد در دهه 40 عمرش متفاوت است، تناسب اندام آن‌ها نیز باید با شاخص‌های متفاوتی اندازه‌گیری شود.

معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا با تشریح چگونگی نظارت بر این امر، گفت: با توجه به این تاکیدات، علاوه بر مشوق‌های در نظر گرفته شده برای کاهش وزن، موارد تنبیهی نیز دیده شده و نیروهای پلیس خصوصاً نیروهای «صف»، باید به منظور حفظ چابکی خود، دارای تناسب اندام متناسب با ماموریت‌های پلیسی باشند.

احمدیان گفت: در حال حاضر وضعیت میانگین وزنی ناجا از حالت ایده‌آل بالاتر است؛ یعنی اگر وزن کل پرسنل ناجا را جمع زده و تقسیم بر میانگین نفرات کنیم و با BMI کلی بسنجیم، از شاخص‌های ما بالاتر است.

اضافه وزن ماموران پلیس در حالی کماکان دامن‌گیر نیروی انتظامی است که در آذر ماه سال 91، سردار احمدی مقدم فرمانده وقت نیروی انتظامی از کاهش پنج کیلوگرمی وزن نیروهای رزمی پلیس و کاهش میانگین سه کیلوگرمی در میان نیروهای ستادی در دو سال پیش از آن خبر داده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان