بازدید 5687

واشنگتن خواستار توقف بمباران روسیه در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه در جمع خبرنگاران از روسیه خواست بمباران هوایی در سوریه را متوقف کند.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 06 February 2016
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه در جمع خبرنگاران از روسیه خواست بمباران هوایی در سوریه را متوقف کند.

به گزارش فارس، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) در نشست روزانه با خبرنگاران درباره مسائل سوریه اظهار نظر کرد.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سئوال «مت لی»، خبرنگار آسوشیتدپرس درباره محاصره حلب توسط ارتش سوریه گفت: «از بسیاری جهات، حصر حلب، در واقع اتفاق افتاده است.»

وی با بیان اینکه نیروهای زمینی ارتش سوریه با حمایت بمباران هوایی روسیه در حال تصرف مناطق شهر هستند گفت: «بنابراین، فکر می‌کنم که تا حد زیادی این شهر حاصره شده است.»

«کربی» با بیان اینکه «ما عمیقاً از این نگران هستیم» گفت که واشنگتن مراتب این نگرانی را مستقیماً به روسیه انتقال داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با یادآوری اظهارات جان کری، وزیر خارجه که ساعتی قبل‌تر مطرح شده بود گفت که بمباران هوایی روسیه باید متوقف شود.

او با اشاره به بمباران هوایی روسیه در سوریه گفت: « وزیر خارجه، امروز یک بار دیگر به صراحت گفت که این باید متوقف شود.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین به پرسش یک خبرنگار درباره اینکه در داخل سوریه تا 25 یا 30 مایلی به سمت جنوب ترکیه منطقه امن اعلام شود این طور پاسخ داد: «درباره گزینه‌های متعدد در این خصوص گفت‌وگوهایی وجود داشته است و می توانم به شما بگویم که رایزنی‌ها درباره اینکه چه گزینه‌هایی ممکن است عملی‌تر باشند، ادامه دارد. اما مسلماً ساده‌ترین راهی که می‌توان اجرا کرد، همان آتش‌بس است که روس‌ها هم به آن متعهد شده‌اند.»

کربی با بیان اینکه آتش‌بس «همه آن چیزی است که ما می‌خواهیم» اضافه کرد: «من درباره در اینجا درباره گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند گمانه‌زنی نمی‌کنم و گزینه‌ای را حذف یا اضافه نمی‌کنم. چیزی که بر آن تمرکز داریم این است که همه کسانی که آن تعهدات را امضا کردند، به آن پایبند بمانند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار