بازدید 9610

برقراری فوق‌العاده ویژه برای پرسنل آموزش پرورش

به طور میانگین 300 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شده و حدود 800 هزار نفر مشمول این طرح شدند.
کد خبر: ۵۶۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 06 February 2016
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از تلاش برای برقراری فوق‌العاده ویژه پرسنل آموزش و پرورش در ماه پایانی سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدحسن حسینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات امسال آموزش و پرورش اجرای رتبه‌بندی معلمان بود، اظهار کرد: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش موفق شدیم احکام معلمان را از ابتدای مهرماه صادر کنیم و همانطور که بارها اعلام شد، به طور میانگین 300 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شده و حدود 800 هزار نفر مشمول این طرح شدند.

وی ادامه داد: این یک اقدام مثبت در آموزش و پرورش بود. یکی دیگر از موضوعات مهمی که دنبال کردیم، برگزاری آزمون استخدامی برای 5000 نفر بود.

وی با بیان اینکه آزمون آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های اجرایی تفاوت‌هایی دارد گفت: این موضوع کار را کمی سخت می‌کند. ما برای 56 شغل متفاوت در سراسر کشور این آزمون را برگزار کردیم و نزدیک به 2600 شغل -محل مختلف داشتیم. از سوی دیگر در 13 استان صرفا بومی‌گزینی منطقه‌ای انجام شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که به طور جد به دنبال آن هستیم اجرایی کردن بند دال ماده 68 است گفت: اگر بتوانیم موافقت سازمان مدیریت را بگیریم می‌توانیم این بند را برای ستاد حوزه آموزش و پرورش اجرایی کنیم.

حسینی ادامه داد: بند دال ماده 68 فوق‌العاده ویژه است که دولت بخشنامه کرده و باید برای 25 درصد مشاغل‌مان که به تصویب شورای توسعه می‌رسد آن را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون تعاملاتی داشته‌ایم و مشاغل‌مان را به تصویب رسانده و منتظریم که به ما ابلاغ کنند، گفت: رتبه‌بندی معلمان صرفا برای معلمان اجرا شد و برای پرسنل آموزش و پرورش نیز فوق‌العاده ویژه اجرا می‌شود و میزان افزایش حقوق پرسنل بستگی به حقوق ثابت آنها دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون گفته شده به 25 درصد مشاغل، فوق‌العاده ویژه تا سقف 50 درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر اضافه شود، عنوان کرد: در مصوبه دولت فوق‌العاده ویژه تا 30 درصد تعیین شده که اگر سازمان مدیریت آن را به ما ابلاغ کند، برای پرسنل آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد و البته میزان این فوق‌العاده در افراد متفاوت است و شخصی که سابقه کاری بیشتری داشته باشد، مشمول افزایش بیشتری خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: تصور می‌کنم یک ماه آخر سال این مصوبه اجرایی شود و تلاش ما هم بر همین امر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان