بازدید 51239

هشدار در مورد ورود ارتش عربستان به سوریه

در شرایطی که جدیدترین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو به سبب بهانه جویی های گروه های معارض نتوانست حتی به شکلی واقعی آغاز شده و نقشی در پایان دادن به درگیری ها در این کشور ایفا کند، عربستان سعودی اعلام کرده، قصد دارد به سوریه نیروی زمینی اعزام کند؛ اقدامی که هرچند به بهانه مبارزه با داعش صورت می گیرد، اهداف واقعی آن کاملاً مشخص است و خطر بروز جنگی گسترده تر را به همراه دارد.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 05 February 2016
هشدار درمورد ورود ارتش عربستان به سوریهدر شرایطی که جدیدترین دور مذاکرات صلح سوریه در ژنو به سبب بهانه جویی های گروه های معارض نتوانست حتی به شکلی واقعی آغاز شده و نقشی در پایان دادن به درگیری ها در این کشور ایفا کند، عربستان سعودی اعلام کرده، قصد دارد به سوریه نیروی زمینی اعزام کند؛ اقدامی که هرچند به بهانه مبارزه با داعش صورت می گیرد، اهداف واقعی آن کاملاً مشخص است و خطر بروز جنگی گسترده تر را به همراه دارد.

به گزارش «تابناک»، در پی اعلام تصمیم عربستان سعودی برای اعزام نیروی نظامی به سوریه، از یک سو وزیر دفاع آمریکا در سخنانی از این تصمیم اعلام حمایت کرده و از سوی دیگر، دومای دولتی روسیه هشدار داده که چنین اقدامی از سوی سعودی ها، به منزله اعلان جنگ خواهد بود. همین موضع گیری ها سبب شده، احتمال بروز جنگی گسترده در سطح منطقه بیش از هر زمان دیگری مطرح شود.

در همین راستا، سرلشکر  محسن رضایی با ارسال پستی در اینستاگرام خود، نسبت به اعزام ارتش سعودی به سوریه هشدار داد و همچنین پیش بینی کرد، در صورت برخورد روسيه، تركيه، عربستان و سوريه با يكديگر و پس از آن هم ورود امريكا و يك جنگ بزرگ منطقه اي، محتمل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی این مطلب که در 16 بهمن 1394 و در پی انتشار خبر موافقت آمریکا با ورود نیروی زمینی ارتش عربستان به سوریه و هشدار کرملین نسبت به وقوع یک جنگ در منطقه منتشر شده به شرح زیر است؛

«پس از شكست داعش و النصره در عراق (الرمادي) و سوريه (مخصوصا حلب)، عربستان و آمريكا تصميم گرفته اند كه سربازان سعودي را براي نجات باقي مانده تكفيري ها و درگيري با ارتش سوريه، وارد سوريه كنند.

در چنین شرایطی، برخورد روسيه، تركيه، عربستان و سوريه با يكديگر و پس از آن هم ورود امريكا و يك جنگ بزرگ منطقه اي، محتمل است.
 
بی تردید دولت سعودی، كه ديوانه وار هر کاری انجام می دهد، اگر چنين حرکتی را مرتکب شود، كل منطقه از جمله عربستان در آتش خواهد سوخت! که البته ایران از آن دور خواهد بود». 


هشدار درمورد ورود ارتش عربستان به سوریه

گفتنی است، بر اساس آنچه از روند تحولات جاری برمی آید، مهمترین دلیل تصمیم جدید عربستان برای اعزام نیرو به سوریه را می توان نگرانی این کشور و متحدانش از پیشروی های اخیر ارتش سوریه دانست که با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه انجام می گیرد. سعودی ها همچنین سعی دارند از این طریق، ضمن اعمال فشار بر روسیه، زمینه تأمین خواسته های معارضین در مذاکرات آتی را فراهم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس