بازدید 6845

دبیرکل فدائیان اسلام: بنی‌صدر عامل سیا بود

کد خبر: ۵۶۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 05 February 2016
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه آزادترین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: وقتی تشخیص افراد و داوطلبان و صلاحیت آنان برای ما مشکل است، باید به نظر کسانی که به آنان اعتماد داریم عمل کنیم و به افرادی رأی دهیم که این معتمدین به ما معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آنا، محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ریشه های انقلاب اظهار کرد: اولین چیزی که در انقلاب باید به دنبال آن رفت «مسائل فرهنگی» است. در کشورهای جهان سوم دومین مسئله «استعمارستیزی» است. سومین امری که ریشه‌های انقلاب باید در آن بررسی شود، «آرمان‌گرایی» است.

عبدخدایی ادامه داد: بعد از مشروطیت چون مشروطه‌خواهان نتوانستند ایران را اداره کنند و کشور در حال تکه تکه شدن بود و هر کسی در هر استانی ادعای استقلال و حکومت داشت، در حالی که ایران هم در آن شرایط ناامن بود، انگلیسی‌ها رضاخان را به میدان آوردند.

وی اضافه کرد: رضاخان با چکمه وارد حوزه فرهنگ شد و قرآن و شرعیات را از مدارس برداشت. با چکمه وارد حوزه اقتصادی شد و قراردادهای ننگینی را امضا کرد و در سال 1318 ایران را بی‌طرف اعلام کرد. اما زمانی که رضاخان کمی خواست مستقل باشد باز او را از تاج و تخت پادشاهی برداشتند و فرزندش محمدرضا شاه را گماردند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در ادامه با اشاره به سه گروه خداباورستیز، دین‌باورستیز و مذهب‌‌ستیز و شیعه‌ستیز بعد از مشروطیت گفت: از آن طرف روحانیت به میدان آمد و بعد از فوت آیت‌الله حائری‌یزدی حوزه علمیه به وسیله سه مرجع اداره می‌شد اما در نهایت آیت‌الله بروجردی را به میدان آوردند و او حوزه‌های علمیه را اداره می‌کرد.

عبدخدایی با اشاره به نقش آیت الله بروجردی در تقویت حوزه علمیه تأکید کرد: در آن زمان دانشگاه‌های ما دست حزب توده بود و دانشجویان بی‌دین، ملی‌گرا و کمونیسم تربیت می‌کردند. طلبه‌ها از این در دانشگاه نمازشب‌خوان وارد می‌شدند اما بی‌دین فارغ‌التحصیل می‌شدند. ولی آیت‌الله بروجردی چنان عمل کرد که از نظر فرهنگی و استعمارستیزی حوزه‌های علمیه متحول شدند.

وی گفت: در انقلاب اسلامی ایران و حرکت مردم یک فرهنگ‌سازی به وجود آمده که آیت‌الله بروجردی رهبری این فرهنگ‌سازی را بر عهده داشته و تواسنته در قم روحانیت را تربیت کند، با تعالیم روحانیون انقلابی بود که در طول این سال‌ها چهره کریه استعمار را به دنیا نشان دادیم.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: امام فرهنگ‌ساز است، امام آیت‌الله مطهری تربیت می‌کند، امام در سال 42 هم فقیه بود، هم حکیم و هم استعمارستیز، ایشان در 15 خرداد 42 توانستند با یک سخنرانی کوبنده تمام نیروها را به دور خود جمع کنند، «جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کم و نه یک کلمه» زیاد، شعار ما در این انقلاب است، این شعار به ما هویت بخشید و هویت شیعی را به ما بازگرداند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام اظهار کرد: مظهر مبارزه با استعمار در آن روزها آیت‌الله کاشانی بود و اگر مردم را آماده نمی‌کرد صنعت نفت ملی نمی‌شد. در آرمان‌گرایی هم باید چهره شهید نواب صفوی را دید. عده‌ای از روحانیون در آن زمان فرهنگ‌ساز شدند، مانند شهید مطهری، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی و همچنین مقام معظم رهبری.

عبدخدایی با یادآوری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 اظهار کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری چند سال قبل کلینتون گفته بود برخی کشورهای غربی می‌گویند در ایران آزادی نیست ولی باید پرسید وقتی این همه ایرانی در انتخابات شرکت می‌کنند و به هر کسی که دوست دارند رأی می‌دهند آیا این نشان‌دهنده آزادی در ایران نیست؟

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده تمام ملت ایران هستند، امام ملی‌گرایی را کفر می‌دانست ولی بنی‌صدر قبله‌اش مصدق بود. بنی‌صدر مقاله‌ای 100 دلار به یکی از اساتید وابسته به سازمان سیا می‌داد تا درباره مصدق مقاله بنویسد، استاد بنی‌صدر سیا و بنی‌صدر عامل سیا بود.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در بخش دیگری از سخنان خود درباره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه بسیار مهمی در نظام سیاسی ایران است. این مجلس از میان قرآن و احادیث، قانونی استخراج می‌کند که به نفع ملت و علیه استعمار و استکبار باشد.
وی در ادامه تأکید کرد: 37 سال است که جمهوری اسلامی ایران با نهایت استقلال مقابل آمریکا ایستاده است.

عبدخدایی گفت: امروز هم با وجود گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی «فلسطین» حرف اول جمهوری اسلامی ایران است.

عبدخدایی تصریح کرد: اگر ما امروز در عراق، فلسطین و سوریه نباشیم کشورهای غربی مثل یک لقمه چرب سوریه، یمن، بحرین و تمام کشورهای اسلامی را قورت می‌دهند، این ما هستیم که پرچم اسلام را در دنیا بلند کردیم و به نام اسلام مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم و خستگی ناپذیریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار