بازدید 4814

کعبی: شورای نگهبان توطئه نفوذ را خنثی کرد

کد خبر: ۵۶۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 05 February 2016
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن افرادی را برای نفوذ در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آماده کرده بود ولی با هوشیاری شورای نگهبان این توطئه نیز خنثی شد.
 
به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، آیت‌الله عباس کعبی در همایش مبلغان فرهنگ جهاد و شهادت و افتتاحیه اردوهای راهیان نور ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که حضور ما در سوریه، دفاع حداقلی و مستشاری است تا جایی که داعش، پل مقاومت را نزند.

وی گفت: در صدر اسلام نیز همه برای بهره‌مندی از فیض شهادت در جنگ‌ها شرکت می‌کردند و شهید می‌شدند ولی یک عده با روحیه جهادی می‌ایستادند و به وظیفه خود عمل می‌کردند تا توازن حفظ شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریان نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز، به ارائه تحلیلی از جریانات فعال در کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز چند جریان در کشور فعالیت دارند اول غرب گرا‌ها هستند و می‌گویند برای پیشرفت باید راه غرب را ادامه دهیم تا عقب نمانیم.

وی گفت: جریان دوم نفع گرا‌ها هستند و با استفاده ابزاری از فقه و اصول و فلسفه، به دنبال کسب قدرت، ثروت و شهرت هستند، این گروه بعد از انقلاب ریزش کرده‌اند و یا تازه بر سر سفره انقلاب نشسته‌اند.

کعبی جریان سوم را عمل‌گرا و فن سالار خواند و بیان کرد: این گروه می‌گویند همه چه خوب و چه بد باید کشور را بسازند؛ ساخت کشور با تخصص مهم‌تر از تعهد است و بخاطر تخصص، افراد مومن حذف شوند.

وی در خصوص معرفی جریان چهارم به نام حزب اللهی‌ها گفت: این گروه کسانی هستند با تفکر بسیجی و روحیه ولایت‌مداری که هدایتگر آنان رهبر معظم انقلاب است معتقد هستند انقلاب زنده است و نو به نو متولد می‌شود.

این استاد حوزه بیان کرد: در مقابل جریان حزب اللهی عده‌ای می‌گویند انقلاب به جمهوری اسلامی تبدیل شده که منافعی دارد و در چارچوب خاصی تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: روحیه جهادی و ایثارگری بستر ساز تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مراحل استحاله انقلاب از سوی دشمنان گفت: مرحله اول آن جمهوری اسلامی منهای اسلام یعنی اسلام آمریکایی و مرحله بعد جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه یعنی جمهوری بدون تفکر بسیج و معنویت، استقلال و آزادی است.

وی با اشاره به خصومت دائمی دشمنان با اراده و ایمان مردم خاطرنشان کرد: در نبرد اراده‌ها جنگ تحمیلی علیه ایمان و تقوا بصیرت و اراده ملت وجود دارد و می‌خواهند با تغییر رفتار مردم، نظام اسلامی ایران را تغییر دهند.

آیت‌الله کعبی با اشاره به موضوع انتخابات و اینکه دشمنان می‌خواهند انتخابات را که یک فرصت است به تهدید تبدیل کنند افزود: غول رسانه‌ای غرب و شبکه‌های اجتماعی، با بمباران ذهنی، نخبگان را مشغول کرده‌اند تا سربازگیری کنند و سبک زندگی را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: آن‌ها با تغییر رویکرد، به جای تحریم انتخابات در آن شرکت می‌‌کنند تا جامعه را دو قطبی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مراکز تصمیم‌ساز هستند و ضرورت دارد مردم، با جبهه مقاومت و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی همراه شوند.

استاد حوزه علمیه قم اعتکاف، اردوهای راهیان نور، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه، منبر، فاطمیه و انتخابات را ظرفیت‌های بزرگی برای ارتقاء شور وفاداری به نظام و نیز تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی خواند و افزود: مردم عاشق امام حسین(ع)، اسلام و روحانیت هستند و هنر امام راحل در این بود که تمام مردم را با خود همراه کرد.

وی تاکید کرد: پیوند بین نسل‌ها در اعتکاف، راهیان نور و هیئت‌های مذهبی است بنا بر این باید با ترویج حماسه جهاد و ایثار، از گسست نسل در انقلاب جلوگیری کرد.

کعبی در پایان با اشاره به اینکه برخی از دشمنان می‌گویند تمام جریان‌ها می‌توانند رهبر بسازند و قطار انقلاب را به دست گیرند عنوان کرد: دشمن افرادی را برای نفوذ در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آماده کرده بود ولی با هوشیاری شورای نگهبان این توطئه نیز خنثی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل