بازدید 2339

عوارض شهری باید از بودجه دولتی منفک باشد

کد خبر: ۵۶۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 05 February 2016
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عوارض شهری باید از بودجه دولتی منفک باشد گفت: در ارتباط با این بند لایحه ششم توسعه، نامه رسمی به ریاست مجلس زده ایم .

به گزارش مهر، مهدی چمران با تاکید بر اینکه از مجلس شورای اسلامی خواسته ایم نمایندگان شورای شهر و شهرداری تهران در زمان برگزاری جلسات کمیسیون های مربوطه حضور داشته باشند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه اصلاح این موارد را از طریق مدیریت شهری پیگیر هستیم، از شورای عالی استان ها نیز پیگیر این موضوع هستیم.

وی در واکنش به اینکه رویکرد دولت در تخصیص مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است، خاطر نشان کرد: در ابتدا تصور می کردیم این پیشنهاد از سوی وزارت دارایی مطرح شده اما پس از پیگیری ها متوجه شدیم این پیشنهاد از سوی این وزارت خانه مطرح نشده است. حتی وزارت کشور نیز در پاسخ به استعلام ها اعلام کرد این پیشنهاد را نداده و به نظر می رسد تخصیص پول حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به بودجه دولتی از سوی سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه پیشنهادی عوارض مذکور پس از دریافت به بودجه دولت وارد می شود و جنبه دولتی پیدا می کند، تصریح کرد: در این مرحله این پول به خزانه واریز می شود و آن وقت برای پرداخت این حق به شهرداری ها باید تفاهم نامه هایی  امضا شود تا این پول به حساب شهرداری ها واریز شود که همین روند منجر به ایجاد خلل در تخصیص بودجه به فعالیت های شهرداری می شود.

چمران با تاکید بر اینکه عوارض شهری نباید به بودجه دولت وارد شود چراکه این بودجه باید از بودجه دولتی منفک باشد، خاطرنشان کرد: در تمام کشورها حتی سهم قابل توجهی از مالیات شهرها علاوه بر بودجه شهرداری ها به مدیریت شهری تخصیص می یابد همچون روسیه اما شاهد هستیم که در برنامه پیشنهادی ششم توسعه، دولت این روند استاندارد در دنیا را رعایت نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل