بازدید 3231

داستان يك مرد و دو بار آدم‌ربايي

کد خبر: ۵۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 04 February 2016
پزشكي كه ٢٧ خردادماه سال گذشته به وسيله دو آدم‌ربا در تبريز ربوده شده بود بار ديگر در روز سه‌شنبه ١٣ بهمن ماه به وسيله همان دو نفر ربوده شد.

به گزارش اعتماد، او در اظهاراتش در اداره پليس اين طور ماجرا را تعريف كرد: من در ٢٧ خردادماه سال ١٣٩٣ پس از ويزيت و انجام اعمال جراحي، از بيمارستان محل خدمتم بيرون آمدم و با خودروي شخصي در اتوبان پاسداران تبريز در حال حركت بودم. در اين هنگام خودروي سواري پرايد آبي‌رنگي از عقب به خودرو من ضربه زد كه مجبور به ايست و پياده شدن از خودرو شدم. در آن لحظه دو مرد بلند قامت داخل خودرو سواري پرايد به سمت من حمله ور شدند. با توجه به وضعيت برخورد خودرو و رفتار اين دو فرد متوجه ساختگي بودن تصادف شدم و به آنها گفتم كه موضوع چيز مهمي نيست و خسارتي نمي‌خواهم. همزمان به سمت خودرويم حركت كردم، اما يكي از آنها كه هيكل ورزشكاري داشت به طرفم آمد و با ضربه‌اي محكم مهره‌ها و دنده هايم را شكست. بعد از آن من را داخل خودرو انداختند و دست و پا و چشم هايم را بستند و به مكاني نامعلوم بردند.

پس از چندين ساعت نگهداري و تهديد من به مرگ، هر چه داشتم را گرفتند و رهايم كردند. پس از گذشت يك سال از ماجرا اين دو فرد با من تماس گرفته و پس از تهديد درخواست پول از من كردند كه بلافاصله موضوع را با پليس آگاهي استان در ميان گذاشتم. روز گذشته هنگامي كه وارد منزل شخصي‌ام شدم متوجه شدم كه اين دو نفر در خانه‌ام حضور دارند. آنها دست و پايم را بستند و هر چه را در خانه داشتم به سرقت بردند و تهديد كردند اگر تا ٢٤ ساعت مبلغ درخواستي‌شان را واريز نكنم با يك گلوله مرا خواهند كشت.

رييس پليس آگاهي آذربايجان شرقي درباره اين آدم‌ربايي گفت: با اعلام موضوع از سوي شاكي به پليس آگاهي بلافاصله تيم اين پليس وارد عمل شده و تمامي تلفن‌ها و رفت و آمد‌هاي شاكي را به طور نامحسوس مورد كنترل قرار دادند.

سرهنگ صابر عباس‌زاده افزود: دو متهم پرونده كه برادر هستند در عرض كمتر از ١٢ ساعت شناسايي و دستگير شدند و در منزل مسكوني آنها اموال مسروقه ديگري نيز كشف و ضبط شد.

وي با اشاره به اينكه اين دو متهم سابقه‌دار هستند، گفت: يكي از آنها در پرونده خود توهين به مقامات كشور و اخلال در جامعه و ديگري نيز سابقه قتل و ايراد جرح را دارد. دادستان عمومي و انقلاب شهرستان تبريز نيز در خصوص مجازات جرايم آدم ربايي گفت: طبق ماده ٦٢١ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هركس به قصد مطالبه وجه يا مال يا به قصد انتقام يا به هر منظور ديگر به عنف يا تهديد يا حيله يا به هر نحو ديگر شخصا يا توسط ديگري شخصي را بربايد يا مخفي كند به حبس از ٥ تا ١٥ سال محكوم مي‌شود.

موسي خليل‌اللهي افزود: در صورتي كه سن مجني عليه (ربوده شده) كمتر از ١٥ سال تمام باشد يا به مجني عليه آسيب جسمي يا حيثيتي وارد شود، مرتكب به حداكثر مجازات تعيين شده محكوم خواهد شد و در صورت ارتكاب جرايم ديگر به مجازات آن جرم نيز محكوم مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها