بازدید 2827
علی تیموری: حذف دو ساله حیوانات از سیرکها طبق برنامه پیش می رود

از آغاز سال 95، حیات وحش در هیچ سیرکی به کار گرفته نخواد شد!

از ابتداى سال ٩٥ هيجگونه مجوزى براى سيركى از حيات وحش استفاده كند از طرف سازمان صادر نخواهد شد لذا از سال ٩٥ نام كشور جمهورى اسلامى ايران جزء كشورهاى بدون سيرك حیات وحش ثبت خواهد خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 03 February 2016
به دنبال اعتراضات فعالان حیات وحش نسبت به افتتاح مجدد سیرک قهرمانی در شیراز که به گفته آنان تا 25 اسفند سال جاری موفق به اجرای دریافت مجوز نمایش با حیوانات شده است،

به گزارش «تابناک»، حمزه ولوی، مدیرکل اداره حفاطت محیط زیست استان فارس گفت: تصمیم گیری برای صدور یا عدم صدور این نوع مجوزها از طرف سازمان انجام میشود.

وی ادامه داد: درخواستی از طرف این سیرک توسط اداره دریافت شده و ما موظفیم این در خواست را مثل هر درخواست دیگری که مجوز آن از سوی سازمان صادر می شود به سازمان ارجاع دهیم؛ البته درخواست هر شخصی برای هر موردی که مجوز آن از سوی سازمان صادر میشود به پیوست نامه کتبی این اداره کل ارسال میشود و این به معنی موافقت یا عدم موافقت ما نیست.

ولوی افزود: این درخواست صرفا برای برگزاری نمایشگاه مار بوده و تا 25 اسفند مود موافقت قرار گرفته است و پس از آن هیچ درخواستی توسط اداره کل پذیرفته نخواهد شد چون از سال 95 به کارگیری حیات وحش در نمایشها رسما ممنوع است.

وی در پایان افزود: من این تضمین را  میدهم که  در خواست جدید و در خواست تمدید مجوز برای اجرای نمایش با حیات وحش در استان فارس را را تحت هیچ شرایطی نخواهم پذیرفت.

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت و گو با خبرنگار تابناک تاکید کرد: از نیمه دوم سال 93 سیاست سازمان بر حذف حیات وحش طبق یک برنامه تدریجی دو ساله قرار گرفت و تا به امروز مطابق با این برنامه 24 مجموعه نمایشی حقیقی و حقوقی، حیات وحش را از چرخه نمایشها خارج کرده اند و تنها دو مجموعه باقی مانده اند که بنا بود تا نیمه دوم سال ٩٥ حیات وحش را از نمایشها خارج کنند اما این امر با تلاش اداره كل حفاظت و مدیریت شکار و صید وهمراهى صاحبان سيرك شش ماه زودتر يعنى پايان سال ٩٤ محقق خواهد شد.

تیموری وعده داد: از ابتداى سال ٩٥ هيجگونه مجوزى براى سيركى از حيات وحش استفاده كند از طرف سازمان صادر نخواهد شد لذا از سال ٩٥ نام كشور جمهورى اسلامى ايران جزء كشورهاى بدون سيرك حیات وحش ثبت خواهد خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار