بازدید 5789

زمانی برای دوستی گوگل و مایکروسافت

سابقه این گونه نشان می دهد که گوگل و مایکروسافت عاشق این هستند که از یکدیگر متنفر باشند. در دنیای ایمیل، اپلیکیشن ها یا در دنیای جستجو هیچ فرقی ندارد. طی چند سال اخیر، این دو شرکت بارها در مقابل هم صف آرایی کرده و طبل ها و شیپورها را برای یکدیگر به صدا درآورده اند.
کد خبر: ۵۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 03 February 2016
زمانی برای دوستی گوگل و مایکروسافت

سابقه این گونه نشان می دهد که گوگل و مایکروسافت عاشق این هستند که از یکدیگر متنفر باشند. در دنیای ایمیل، اپلیکیشن ها یا در دنیای جستجو هیچ فرقی ندارد. طی چند سال اخیر، این دو شرکت بارها در مقابل هم صف آرایی کرده و طبل ها و شیپورها را برای یکدیگر به صدا درآورده اند.

به گزارش «آی تابناک» اما گویا به تدریج این شرایط در حال تغییر است. رهیافت جدید Cross-Platform مایکروسافت بسیاری از نرم افزارها و خدمات این شرکت را برای اندروید مهیا کرده است – حتی برای اپل هم این گونه است و این مورد را در رابطه با صفحه کلید فوق العاده مایکروسافت برای آیفون می توان دید (به اینجا مراجعه کنید) – که این موضوع می تواند هم مایه ای برای اصطکاک بین دو شرکت باشد و هم از سویی مبنایی برای همکاری مسالمت آمیز.

خوشبختانه مدیر عامل مایکروسافت «ساتیا نادلا» نشان داده است، علاقه زیادی به همکاری و تعامل با شرکت های رقیب نظیر اپل دارد. اکنون هرچند بعید به نظر می رسد، پرسش این است که آیا گوگل و مایکروسافت هم می توانند روابطی دوستانه بین خود برقرار کنند؟

همان گونه که آمد، مایکروسافت و گوگل حوزه های زیادی برای رقابت با یکدیگر دارند؛ از حوزه جستجوی اینترنتی، تا سیستم عامل موبایل و دسکتاپ، اپلیکیشن و خدمات و حتی ایمیل. در حالی که رهیافت این دو شرکت به محصولات خود متفاوت است، ولی هدف نهایی هر دو درگیر کردن تعداد بیشتری از کاربران با خدمات و محصولات خود است.

این در حالی است که گاهی برخی محصولات و خدمات این دو، مکمل یکدیگر نیز هستند. هیچ شکی نیست که مجموعه آفیس مایکروسافت حوزه ای را پوشش می دهد که گوگل کمترین تخصصی در آن ندارد و موتور جستجوی گوگل نتایجی را نشان می دهد که Bing هرگز ندیده است.

فرصت های زیادی برای هر دو شرکت در راستای یک تعامل خوب و دوستانه وجود دارد و قطعا کاربران نیز از این موضوع استقبال فراوانی خواهند کرد و به نظر می رسد این اتفاق در حال رخ دادن است و چندان هم دور از دسترس نیست.

زمانی برای دوستی گوگل و مایکروسافت

به تازگی مایکروسافت به دنبال تجدید نظر در محورهای تمرکز خود بوده و به نظر می رسد، منش جدید این شرکت بخش مهمی از درگیری ها با گوگل را پایان دهد. مایکروسافت در ماه ژوئن سال قبل، رسما از حوزه نقشه و مسیریابی بیرون آمد، کسب و کار تبلیغاتی خود را به AOL واگذار کرد و اخیرا پروژه خود برای تلفیق نرم افزار اندروید و ویندوز فون را جدا پیگیر کرده است.

همچنین ماه گذشته این شرکت به حمایت های مالی خود از FairSearch که برای مدتی طولانی به دنبال لابی کردن در اتحادیه اروپا و استفاده از قانون آنتی تراست علیه گوگل بوده است، پایان داده. به خوبی می توان دید که تغییرات زیادی در استراتژی و رهیافت کسب و کار ردموند در ارتباط با گوگل در حال رخ دادن است.

همه اینها به این معنی نیست که از این به بعد رویه ای دوستانه بین گوگل و مایکروسافت حاکم است؛ اما همه اینها می تواند مبنایی برای تعاملات بدن چالش میان این دو شرکت باشد. اپل اخیرا تأیید کرده است که مجموعه آفیس مایکروسافت بر همه نرم افزارهای تخصصی این حوزه پادشاهی می کند. آیا گوگل هم می تواند مشابه این کار را بکند؟ شاید ساخت نرم افزار رسمی Gmail یا Youtube ابری ویندوز ده نشانه ای خوب باشد.

مدیریت هر دو شرکت در سال های اخیر تغییر کرده و هم ساتیا نادلا و هم ساندرا پیچای، توان و قابلیت برقراری یک تعامل مثبت و دوستانه را نسبت به رقبا دارند. دست کم ساتیا نادلا این را رسما نشان داده است – اینجا را ببینید. آن گونه که به نظر می رسد زمان دوستی مایکروسافت و گوگل فرا رسیده است.

مدیریت هر دو شرکت طی سال های اخیر تغییر کرده است و هم ساتیا نادلا و هم ساندرا پیچای، توان و قابلیت برقراری یک تعامل مثبت و دوستانه را نسبت به رقبا دارند. دست کم ساتیا نادلا این را رسما نشان داده است – اینجا را ببینید. آن گونه که به نظر می رسد، زمان دوستی مایکروسافت و گوگل فرا رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان