بازدید 8852
یک نماینده در گفت و گو با تابناک؛

اگر اصلاح طلبان کاندیدا نداشتند، لیست انتخاباتی نمی بستند

این نماینده مجلس درباره تأثیرات احتمالی کاهش میزان مشارکت مردم به دلیل رد صلاحیت برخی اشخاص در حوزه های مختلف نیز عنوان داشت: اگر رد صلاحیت ها در میزان مشارکت مردم تأثیرگذار بود، حتما دوستان پاپس می کشیدند؛ اما اکنون که تصمیم دارند باشند، به این معناست که کاندیدا دارند و می خواهند جدی هم وارد گود شوند.
کد خبر: ۵۶۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 04 February 2016
اصولگراها با نزدیک شدن به انتخابات، شورای ائتلاف اصولگریان در حال تهیه لیستی منسجم برای حضور گسترده در انتخابات پیش روست.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که از اوضاع برمی آید، اصولگرایان خیز بلندی برای انتخابات دوره دهم مجلس برداشته اند و پیش بینی اشخاص و برخی چهره های اصولگرایی، حکایت از فضایی دو قطبی در انتخابات دارد که وزن اصولگرایی در آن سنگین تر است.

قاضی زاده هاشمی در خصوص اتحاد اصولگرایان و تحرکات موجود در این طیف بر این باور است که مجلس آینده نیز همچون مجلس نهم، اکثریت اصولگرایان را در خود جای خواهد داد.

این نماینده می گوید: مجلس آینده نیز در دست اصولگرایان خواهد بود و به نظر می رسد، انتخابات پیش روی، انتخابات دوقطبی باشد و مانند انتخابات قبلی، دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا با یکدیگر رقابت کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حتی اگر اصولگرایان به لیست مشترک نیز نرسند، پیروز انتخابات آتی خواهند بود، گفت: اکنون اکثریت مجلس، در دست نمایندگان شهرستان های تک نماینده ای است و حدود 180 نماینده از حوزه هایی وارد مجلس شده اند که تنها یک نماینده دارند و به عبارت دیگر، در این شهرستان ها اساسا لیست معنا ندارد، چراکه شاید شورای ائتلاف از آن حمایت کند.

قاضی زاده گفت: در دوره قبلی انتخابات مجلس، زمانی که گفته می شد 220 نماینده اصولگرا در مجلس داشتیم، به این معنا نبود که 220 نفر از لیست های پایداری و جبهه متحد وارد مجلس شده باشند. حدود صد نفر از این افراد مستقل وارد مجلس شده بودند؛ اما در عین حال نیز اصولگرا بودند و در چهارچوب اصولگرایی حرکت می کردند.

این نماینده مجلس گفت: نقش حمایت های سیاسی در حوزه های تک نماینده ای، تنها 10 درصد است و بیشتر خود افراد هستند که تأثیرگذارند. مردم در شهرهای کوچک بر روی اشخاص نظر می دهند و لیست ها می توانند روی شهرهای بزرگ اثربخش باشند.

این نماینده همچنین درباره رد صلاحیت های طیف مخالف گفت: در بیشتر شهرها اصلاح طلبان به تعداد کافی کاندیدا دارند و حتی در شهر مشهد حدود 30 نفر کاندیدا هستند. در دیگر جاها نیز وضع به همین شکل است؛ حتی در برخی شهرها حدود سه برابر تعداد افراد آن حوزه کاندیدا دارند.

این نماینده مجلس درخصوص تأثیرات احتمالی کاهش میزان مشارکت مردم به دلیل رد صلاحیت برخی از اشخاص در حوزه های مختلف نیز عنوان داشت: اگر رد صلاحیت ها در میزان مشارکت مردم تأثیرگذار بود، حتما دوستان پاپس می کشیدند؛ اما اکنون که تصمیم دارند باشند، به معناست که کاندیدا دارند و می خواهند جدی هم وارد گود شوند.

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره شورای ائتلاف اصولگرایان و اختلافاتی که در میان برخی از چهره های مشهور اصولگرایی وجود دارد، گفت: دقیقا به همین دلیل اسم این شورا ائتلاف است. در غیر این صورت، وحدت نامگذاری می شد. ائتلاف یعنی با حفظ مرزهای خود، قصد انجام یک کار مشترک داریم و این به معنی یکی شدن نیست، اکنون اصولگراها دور یک میز جمع شده و می خواهند لیست مشترکی بدهند، ولی هر زمان این مرزها برداشته شد، اصولگراها به وحدت خواهند رسید.

وی در پاسخ به اینکه آینده ائتلاف اصولگرایان بدون حضور لاریجانی چگونه خواهد بود، گفت: اصولگرایان به کار خود ادامه خواهند داد، ما افراد زیادی داشتیم که بیرون از جریان اصولگرایی بودند، ولی هم اکنون به این جریان پیوسته اند. همچنین افراد زیادی داشته ایم که تا به امروز مواضع مستقل گرفته بودند، ولی امروز در بطن جریان اصولگرایی قرار گرفته اند.

وی در پایان یادآور شد: جریان ایستادگی امروز در کنار اصولگرایان ایستاده و همه هم آن را به عنوان اصولگرا می شناسند، در حالی که قبلا یک تب مستقل داشتند؛ نه اصلاح طلب بودند، نه اصولگرا که البته برعکس آن نیز وجود دارد. خیلی از شخصیت های ممتاز، که رئیس شورای هماهنگ کننده اصولگرایان بودند، امروز مستقل عمل می کنند؛ از جمله افرادی مانند ناطق نوری که گفته اند مستقل عمل خواهد کرد؛ بنابراین رفت و آمدها هست و جریان به راه خود ادامه خواهد داد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر