بازدید 3455
سفرصاحبان صنایع لبنان به تهران به زودی

وزیرصنعت لبنان خواستار گسترش روابط با ایران شد

کد خبر: ۵۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 02 February 2016
 « حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان با درخواست برای گسترش روابط و مناسبات کشورش متبوعش با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به ویژه حوزه صنعت، گفت که به زودی یک هیات بزرگ از صاحبان صنایع لبنان به تهران سفر خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، الحاج حسن بعداز دیدار با « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارداشت: از این فرصت استفاده می کنم و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و برپایائی جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: مقاومت و پایداری ایران در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی های مستمر آن در رویاروئی با جنگ های تحمیلی نظامی، اقتصای، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای را که بیشتر کشورها در آن دست داشتند، تبریک می گویم. 

وزیر صنعت لبنان تصریح کرد: جا دارد از رهبری و ملت ایران برای همه کمک هائی که در طول سال های گذشته ایران به ملت های منطقه به ویژه لبنان در رویاروئی با دشمن صهیونیستی کرده و از حمایت از مقاومت در همه منطقه به ویژه لبنان و فلسطین دریغ و کوتاهی نکرده است، تشکر و قدردانی کنم. 

الحاج حسن خاطرنشان کرد: باید از ایران بابت حمایت هاش از ملت های منطقه در مقابل جنگ تحمیلی تروریست های تکفیری که با تاسف شدید مورد حمایت چندین کشور غربی ، عربی و اسلامی قرار دارند، قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد که نقش ایران برای حفط صلح و ثبات در منطقه، سازند، اساسی ، فعال و موثر است.

وزیر صنعت لبنان با بیان این که « درخصوص روابط تهران و بیروت به ویژه در زمینه اقتصادی گفت وگو کردیم»، اظهارداشت: اکنون دکتر آلان حکیم وزیر اقتصاد و بازرگانی لبنان در تهران است تا با مقامات ایران مذاکره و در هفتمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور شرکت کند و انتظار می رود توافق نامه های دوجانبه امضا شود.

الحاح حسن گفت: ما لبنانی ها با توجه به رویکرد خود به منافع اقتصادی و سیاسی لبنان ، معتقدیم که روابط با جمهوری اسلامی ایران بعداز رفع تحریم های ظالمانه تحمیلی بر ایران ضرورت دارد در همه زمینه های اقتصادی ، بازرگانی و صنعتی گسترش یابد. 

وی افزود: همه دیدیم که آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با رئیسان جمهور چین ، ایتالیا و فرانسه دهه ها میلیارد دلار توافق امضا کرد و حتما آماده است تا با لبنان هم توافق هایی در زمینه های سرمایه گذاری و تجارت متقابل امضا کند.
وزیر صنعت لنبان تاکید کرد: اگر چین، آلمان، ایتالیا و فرانسه می توانند با ایران توافق امضا کنند، پس لبنان حتما باید نقشی در توسعه روابط ایفا کند و هیچ توجیهی برای کوتاهی در این زمینه وجود ندارد.
الحاج حسن خاطرنشان کرد: توافق کردیم که به زودی به همراه یک هیات بزرگ از صاحبان صنایع و بازرگانان لبنانی به تهران سفر کنم و درجریان سفر اخیر آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت ایران به لبنان، گفت وگوهائی صورت گرفته و مقدمات کارها فراهم شده است.

سفیر ایران در لنبان هم با بیان این که « درخصوص تحولات در منطقه و روابط دو جانبه به ویژه در عرصه صنعت گفت وگو کردیم»، افزود: معتقدیم رفع تحریم های ظالمانه ایران، صفحه جدیدی را در منطقه می گشاید و ما باید از این فرصت و فضا برای ایجاد چشم اندازهای مثبت در روابط بین دو کشور در همه زمینه ها به ویژه حوزه صنعت تلاش کنیم.

وی به مزایا و فرصت های برتر بین دو کشور ایران و لبنان اشاره کرد و گفت که می توانیم از این فرصت ها برای تحکیم و تقویت روابط با کشور برادر لبنان استتفاده کنیم.

فتحعلی افزود: امیدواریم تشکیل هفتمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و لنبان در تهران،گامی به جلو برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی دو کشور برادر باشد.
نشست های این کمیسیون قرار است امروز در تهران برگزار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر