بازدید 2737

دیپلماسی روادید راهی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در هند

کد خبر: ۵۶۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 02 February 2016
دولت هند در نظر دارد با صدور روادید الکترونیکی و فوری برای تجار و سرمایه گذاران خارجی روند جذب سرمایه به این کشور را سرعت دهد.

به گزارش ایرنا، دهلی نو در راستای سیاست ساخت هند «نارندرا مودی » نخست وزیر این کشور ،روند صدور روادید فوری این کشور را از 115 کشور به 150 کشور تا مارس سال جاری میلادی افزایش می دهد.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در ماه دسامبر اعلام کرد که تمام شهروندان ژاپنی می توانند از خدمات روادید فوری استفاده کنند، اما اکنون دولت تصمیم خود را برای استفاده تجار و سرمایه گذاران این کشور محدود کرده است .

دولت هند همچنین قصد دارد در راستای سیاست ساخت هند خود، کره جنوبی را نیز در لیست کشور های صدور روادید فوری قرار دهد این امر به هند برای تبدیل شدن به یک مرکز جذاب سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته، در زمان حضور «شینزو ابه» نخست وزیر ژاپن در هند، نارندرا مودی نخست وزیر هند در بیانیه ای از سهولت اخذ روادید هند برای شرکت های ژاپنی خبر داد.
مودی همچنین اعلام کرد که ژاپن تاکنون حدود 11 تا 12میلیارد دلار در طرح ساخت هند سرمایه گذاری کرده است.

یک مقام ارشد دولتی هند روز سه شنبه به روزنامه هندو گفت:خدمات روادید فوری برای شهروندان ژاپنی و کره جنوبی در برخی از فرودگاه های کشور ارائه می شود. 

وی افزود:این تصمیم دولت در راستای تسهیل در سرمایه گذاری خارجی و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری هرچه بیشتر دراین کشور در راستای سیاست ساخت هند گرفته می شود.
هند در نظر دارد تعداد کشورهایی را که برای اتباع آنان روادید الکترونیکی صادر می کند از 113به 150 کشور تا مارس سال 2016 افزایش دهد.

در این طرح گردشگران با پرکردن فرم اینترنتی و پرداخت هزینه مورد نظر در مدت 96 ساعت روادید ورود به این کشور را دریافت می کنند.

دیپلماسی روادید، یکی از سیاست های نارندرا مودی نخست وزیر هند برای توسعه روابط با کشورها است به گونه ای که وی در ماه می سال جاری در پکن با اعلام صدور روادید برای اتباع چینی ، تعجب همگان را برانگیخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار