بازدید 2659
روزنامه تایمز کره جنوبی:

کره جنوبی و ایران سیستم پرداخت با 'وون' را حفظ می کنند

روزنامه تایمز کره جنوبی نوشت، در پی گفت و گوهایی که به تازگی در تهران انجام شد، وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، ایران با حفظ دو حساب وون که سال ها در این کشور داشته، موافقت کرده است.
کد خبر: ۵۶۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 02 February 2016
روزنامه تایمز کره جنوبی روز سه شنبه به نقل از دولت این کشور نوشت، کره جنوبی و ایران با حفظ سیستم پرداخت فعلی مبتنی بر 'وون (واحد پول کره جنوبی) موافقت کردند، ضمن آنکه به دنبال یک روش پرداخت جایگزین که بتواند معاملات و سرمایه گذاری های دوجانبه را تقویت کند، نیز هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز کره جنوبی نوشت، در پی گفت و گوهایی که به تازگی در تهران انجام شد، وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، ایران با حفظ دو حساب وون که سال ها در این کشور داشته، موافقت کرده است. 

این توافق پس از آن انجام گرفت که جامعه بین المللی، تحریم های وضع شده علیه تهران را در ژانویه سال 2016 (دی-بهمن) لغو کرد.

به نوشته روزنامه تایمز کره جنوبی ، دو طرف همچنین در زمینه استفاده از یورو، یوان چین و ین ژاپن برای برقراری روش های دیگر پرداخت نیز مذاکره کرده اند.

به نوشته این روزنامه، مقام های وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و خارجه کره جنوبی با نمایندگان بانک مرکزی ایران مذاکره کرده اند. بانک ووری (Woori) و بانک صنعتی کره جنوبی (Industrial Bank of Korea) که حساب های ایران را اداره می کنند نیز در این گفت و گوها شرکت داشته اند. 
مالک این حساب ها با مجموع دارایی دو میلیارد و 490 میلیون دلار جمهوری اسلامی ایران است که در سپتامبر 2010با هدف فایق آمدن بر محدودیت های تجاری ناشی از تحریم ایران و امکان پذیر کردن تداوم روابط تجاری میان دو کشور گشوده شده اند. 

بر اساس این سیستم، یک پالایشگاه کره جنوبی می تواند از ایران نفت بخرد و پول آن را به یکی از دو حساب یاد شده واریز کند. بانک مرکزی ایران سپس انتقال پول را تایید می کند و به فروشنده ایرانی معادل ریالی آن را می دهد و معامله به پایان می رسد.

یک منبع آگاه وزارتی کره جنوبی گفت: از آنجا که شرکت های این کشور کمتر از مقداری که از ایران نفت وارد می شد، به آن کشور کالا صادر می کردند، موجودی این حساب ها به تدریج در طول سال ها افزایش یافته است.

این مقام آگاه ادامه داد: در نشست های اخیر، گفت و گوها برای ایجاد سیستم های دیگر پرداخت به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: ایران حجم تجارت قابل توجهی با اروپا دارد و بنابراین آنها ترجیح می دهند از یورو به عنوان وسیله معامله استفاده کنند.

به گفته این منبع آگاه، مذاکرات بیشتر در این زمینه در آینده انجام خواهد شد. 

برخی رسانه های دیگر اعلام کرده اند ایران می خواهد موجودی وون در حساب هایش را به ارز دیگری تبدیل کند، اما یک مقام ایرانی گفته است موجودی این حساب ها ناچیز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل