بازدید 6853

بازار بورس عربستان و مصر سقوط کرد

در پی کاهش دوباره قیمت نفت و نوسان بازار ارز، روز دوشنبه ارزش سهام در بورس های عربستان و مصر سقوط کرد.
کد خبر: ۵۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 01 February 2016
در پی کاهش دوباره قیمت نفت و نوسان بازار ارز، روز دوشنبه ارزش سهام در بورس های عربستان و مصر سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت روز دوشنبه در بازار های آسیا با کاهش 1.7 درصدی به کمتر از 35 دلار و 50 سنت به ازای هر بشکه رسید و شاخص بازار سهام عربستان نیز با کاهش نیم درصدی رو به رو شد.

در این گزارش آمده است که ارزش سهام شرکت پتروشیمی سابک (SABIC) عربستان و شرکت ساخت و ساز 'توسعه جبل عمر' امروز به ترتیب 1.4 درصد و 4.7 درصد سقوط کرد.

این در حالی است که در پی ناتوانی شرکت جبل عمر در بازپرداخت قسط اول از وام دولتی 3 میلیارد ریالی، ارزش سهام آن در معاملات روز یکشنبه نیز 1.6 درصد کاهش یافته بود.

به نظر می رسد کاهش هزینه های دولتی تاثیر منفی بر سهام شرکت های ساخت و ساز عربستان داشته است. قیمت پایین نفت و افزایش هزینه های کارگری مهمترین عوامل موثر بر کاهش بودجه های دولتی بوده اند.

بازار بورس عربستان در ماه های اخیر در پی تجاوز این کشور به یمن و حمایت گسترده ریاض از گروه های تکفیری- تروریستی از جمله داعش، اغلب با رکود و کاهش حجم معاملات روبرو شده است.

از سوی دیگر در بازار بورس مصر نیز امروز ارزش سهام شرکت بزرگ املاک و مستغلات 'توسعه پالم هیلز' 3.7 درصد کاهش یافت و شاخص بازار بورس این کشور در مجموع 1.5 درصد سقوط کرد.

همزمان، بنیاد 'مریل لینچ' وابسته به «بانک آمریکا» در گزارشی نوشت که تحقق به موقع وعده کمک های مالی دو جانبه و چند جانبه می توانست مانع کاهش شدید ارزش پول مصر در سال جدید میلادی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر