بازدید 5249

هنرستان‌ 3 ساله می‌شود

کد خبر: ۵۶۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 31 January 2016
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: زمان تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از سال آینده از دو به سه سال افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام محمدیان افزود: ساعات آموزشی دانش آموزان بر اساس سند برنامه درسی ملی در دبیرستان ها 35 ساعت و در هنرستان ها بین 36 تا 40 ساعت در هفته خواهد بود و هر مدرسه می تواند در طول سال 50 ساعت فوق برنامه برای دانش آموزان خود در نظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده در شاخه نظری 4 رشته علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف اسلامی را داریم و در شاخه کار و دانش 120 رشته مهارتی و در شاخه فنی و حرفه ای هم 27 رشته فنی خواهیم داشت.

محمدیان از افزوده شدن برخی دروس به کتاب های دانش آموزان خبر داد و افزود: درس انسان و محیط زیست، بهداشت و سلامت، کارگاه کارآفرینی و اشتغال و هنر و تربیت بدنی به دروس دانش آموزان دبیرستانی اضافه شده است.

وی گفت: زنگ ورزش همچنان هفته ای دو ساعت خواهد بود و آن به برنامه درسی دانش آموزان سال سوم متوسطه و هنرستان ها یک ساعت در هفته افزوده خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه با تعطیلی پنجشنبه های مدارس و افزایش برنامه درسی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه، تدریس مفاد درسی برای معلمان در ساعات رسمی مدرسه مشکل آفرین شده است.

محمدیان تاکید کرد: برای حل این مشکل طرح آزمایشی بازگشایی برخی مدارس در روزهای پنجشنبه به مدت دو سال اجرا شد اما هنوز بازده این طرح مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح قرار است دبیرستان ها دوره متوسطه در روزهای پنجشنبه فعال شوند و در آنها تدریس کتاب های درسی انجام تا قدری از فشردگی برنامه درسی دانش آموزان در طی روزهای شنبه تا چهارشنبه کاسته شود.

محمدیان درباره اجرای درس برجام در مدارس شهر تهران گفت: این درس به صورت یک فوق برنامه اختیاری است که در سطح استان تهران اجرا می شود و در جدول عناوین درسی رسمی دانش آموزان چنین درسی را نخواهیم داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: زمان تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از سال آینده از دو به سه سال افزایش می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل