بازدید 14412

دستگیری پرستار ایرانی،خلاف‌قواعد و محکوم‌است

کد خبر: ۵۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 31 January 2016
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگیری یکی از پرستاران ایرانی به دست گروه های تکفیری بر خلاف قواعد بین المللی و محکوم است.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی با بیان این مطلب افزود: البته تلاش مسئولان برای آزادی وی ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از پرستاران مرد ایرانی که چندی پیش داوطلبانه برای رسیدگی به مجروحان دفاع از حرمین شریفین در عراق و سوریه رفته بود مدتی است که توسط گروه های تکفیری اسیر شده است.

حریرچی ادامه داد: این پرستار فداکار ایرانی، در مدتی که در عراق و سوریه برای رسیدگی به مجروحان فعالیت داشته، زحمات زیادی کشیده است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: گروه های تکفیری یک نیروی بهداشتی - درمانی را که برای نجات جان مجروحان به منطقه جنگی رفته است و مطابق قواعد بین المللی در جنگ ها مصونیت دارند را به اسارت گرفته اند که چنین عملی غیر انسانی، غیر قانونی و محکوم است.

حریرچی گفت: مقامات مسئول دولت ایران بعد از اسارت این پرستار ایرانی، تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده اند که این تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.

این پرستار ایرانی مدتی پیش به عنوان کادر پزشکی برای رسیدگی به مجروحان رزمنده مدافع حرم به عراق و سوریه اعزام شده بود به دست گروه های تکفیری اسیر شد.

سید حسن هاشمی ،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به اسارت پرستار ایرانی به دست تکفیری ها اشاره کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل