بازدید 2310
گزارش

دونده‌ای که در لیگ کشور حضور ندارد اما به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شد!

کد خبر: ۵۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 30 January 2016


به گزارش تابناک ورزشی،روز گذشته (جمعه) اسامی ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا، اعلام شد که در این بین نام محمد چشمه‌زار دیده نمی‌شود و به‌جای او حسن تفتیان به قطر اعزام خواهد شد.این اتفاق در حالی می‌افتد که سال گذشته برای حضور در بازی‌های آسیایی از نفرات اعزامی، هرچند سهمیه گرفته بودند، تستی گرفته نشد و شاهد بودیم که برخی از آنها با مصدومیت و عدم آمادگی در مسابقات حاضر شدند و یک ناکامی بزرگ را برای دو و میدانی ایران به وجود آوردند، اما حالا باز هم این قصه در فدراسیون جدید تکرار شده است و دونده‌ای که وضعیتش مشخص نیست و در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت نکرده، قرار است به مسابقات آسیایی اعزام شود.

حسن تفتیان باوجود اینکه فدراسیون دو و میدانی اعلام کرده بود حضور تمام ملی‌پوشان در مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور الزامی است، اما این دونده باوجود اینکه در تهران نیز حضور داشته، اما شرکت نمی‌کند. دلیل این کار چیست؟! آیا غیر از این است که او به تصمیم فدراسیون بی‌احترامی و بی‌اعتنایی کرده است؟!

فدراسیون دو و میدانی نه‌تنها با این موضوع برخوردی نکرده، بلکه نام تفتیان را در میان نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گنجانده است.

نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور، جوانی 19 ساله به نام محمد چشمه‌زار است که با عملکردی خوب پس از رضا قاسمی، در رده دوم ایستاد و سهمیه آسیا را گرفت، اما فدراسیون با بی‌توجهی به این اتفاق تبعیض قائل شد و نام تفتیان را به‌جای وی اعلام کرد.

فارس در این باره نوشت:این به‌نوعی حق‌خوری توسط فدراسیون دو و میدانی محسوب می‌شود؛ چراکه این دونده طبق صحبت‌های پدرش از تحصیل خود زده و با این اتفاق که نامش از مسابقات قهرمانی آسیا خط می‌خورد، ضربه روحی خواهد خورد.

رضا قاسمی نفر اول کشور هم می‌توانست در این رقابت‌ها حاضر نشود و همانند تفتیان با حمایت فدراسیون به قهرمانی آسیا اعزام شود، اما او این کار را نکرد و در حالی‌که اردوی خویش را در جزیره کیش برگزار کرده بود، برای یک روز به تهران آمد و در مسابقات حاضر شد تا به‌صورت قانونی سهمیه آسیا را بگیرد. حالا چرا فدراسیون این موارد را ندیده و بدون اینکه از وضعیت تفتیان مطلع شود، او را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کند، نکته قابل‌توجهی است که باید مجید کیهانی، شخص اول فدراسیون در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

این اتفاقات در حالی افتاده است که کیهانی رئیس فدراسیون بارها در صحبت‌های خود از استعدادیابی و توجه به بخش پایه صحبت کرده است، اما در ظاهر دونده 19 ساله که می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، نمی‌تواند برای کسب تجارب بیش‌تر در آسیا حاضر شود.

مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا اواخر بهمن‌ماه در قطر برگزار می‌شود و تیم ملی دو و میدانی کشورمان با 5 دونده زن و 13 دونده مرد، در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان