بازدید 39798

اعتراض سيروان‌خسروي به بخشیدن سالار عقیلی

چرا بايد امثال «سالار عقيلى»ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند كه طبق قانون كشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال «زانيار خسروى»ها نه طبق قوانين كشور عزيزمان، بلكه طبق سليقه مسئولين رفتار شود؟
کد خبر: ۵۶۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 30 January 2016
سیروان خسروی، خواننده مطرح پاپ در صفحه شخصی اش در اینستاگرام با انتشار متنی اعتراض خود را به بخشیده شدن سالار عقیلی نشان داد.

به گزارش عصرایران، در متنی که در صفحه منتسب به خسروی خطاب به وزیر ارشاد منتشر شده آمده است:

«بيش از ٣ ماه از ممنوعيت فعاليت برادرم به اتهام همكارى با سايت راديو جوان گذشته است! منظور از همكارى، استفاده بدون اجازه اين سايت از آهنگ‌هاى برادرم و تمامى خوانندگان پاپ و سنتى مجاز كشور است. به چه حقى فقط زانيار خسروى بايد شامل اين ممنوعيت باشد؟ اگر اين اتهامِ ثابت‌نشده و پوچ، بايد منجر به ممنوع‌الفعاليت شدن شود، بايد تمامى خوانندگان مجاز كشور شامل اين ممنوعيت شوند.
 
جناب آقاى جنتى، وزير محترم ارشاد!

در ابتداى پاييز كه تمامى خواننده‌هاى مطرح پاپ كشور ممنوع‌الفعاليت بودند، آيا واكنشى به اين موضوع نشان داديد؟ حتى اگر اين موضوع شايعه‌اى بيش نبود، آيا فكر نمي‌كنيد نيازمند دخالت و اظهار نظر رسمى شما، به عنوان بلندپايه‌ترين مقام دولتى كشور در امر هنر بود؟
 


چگونه است كه در مورد آقاى سالار عقيلى كه براى چندمين بار، آگاهانه خلاف خط‌قرمزهاى بسيار مشخصِ نظام، از جمله موضوع حجاب و مصاحبه با شبكه‌هاى ماهواره‌اىِ معاند عمل كرده‌اند، سريعاً و شخصاً واكنش نشان داده‌ايد؟ نكته جالب اين است كه هيچ اظهار ندامتى نيز از سوى ايشان انجام نشده، ولى با اينكه خوانندگان پاپ طى يك نامه رسمى و سرگشاده از شخص رئيس‌جمهور و شما تقاضاى دادخواهى كردند، هيچ‌گونه واكنشى نشان نداديد.
 
چرا بايد امثال «سالار عقيلى»ها از چنين مصونيتى برخوردار باشند كه طبق قانون كشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال «زانيار خسروى»ها نه طبق قوانين كشور عزيزمان، بلكه طبق سليقه مسئولين رفتار شود؟
 
حقايق ناگفته، بسيار بيشتر از اين چند سطر بوده و هست. منتظر پاسخ صريح و سريع مسئولين در اين مورد هستم.»

باید منتظر ماند و واکنش ها به این مطلب منتسب به سیروان خسروی را مشاهده کرد. سیروان در جدیدترین کنسرتش 11 بهمن در تهران روی صحنه خواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۴۶
اگرچه آقای عقیلی فوق العاده هستند
اما تبعیض موجب فشار افکار و افسردگی جامعه میشود
راست میگه.سالار هم میتوانست نره!!!!پس حالا که با پای خودش رفته باید مجازات بشه یا همه بخشیده بشوند.
می توانست در خواست کند که برادرش نیز بخشیده نشود نه اینکه دیگران مجازات شوند.
الان خودشو در حد عضو خانه موسیقی قرار داد؟
داداش کارت زیباس داداشت هم خوب ولی اینطوری داری همکارت رو میکوبی به نظرم تا ارشاد و نهادهای مربوطه رو.... کمی جوش نزن
یک کار درست انجام شده حالا شما گیر بده
بابا سالار سالاره شما کجا؟ سالار کجا؟ که وقتی می خونه خونت برای وطن بجوش می افتد.
ضمن اینکه اصلا منکر ضرورت هرگونه تلاش برای احقاق حقوق این خواننده محترم پاپ (اگر واقعا تضییع شده باشد) نیستم، اما کار ارزشمند وزارت ارشاد در جذب و عدم ترد آقای عقیلی واقعا ستودنی است.
آقای سالار عقیلی از سرمایه های ناب موسیقی سنتی ایرانی هستند و خیلی جای افسوس بود اگر با کوتاه اندیشی، این سرمایه ملی را که به سان نهالی در کویر موسیقی سنتی فعلی کشور روییده اند را دستی دستی از دامان خود برانیم.
درست می گه این جوان. نمی شه که چون سالار عقیلی استاد آواز است بخشیده شود و جوانها پشت در نگه داشته شوند.
پاسخ ها
دل آرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
خودتون دارید میگید استاد آواز . جوانها فعالیتهای ارزشمند بکنن همه ازشون حمایت میکنن متاسفانه آقایون خسروی نه شعرهای درست حسابی انتخاب میکنن نه موسیقی جذاب ولی بازم دلیل نمیشه که فرقی از لحاظ حقوق سیاسی براشون قائل بشیم. خدا کنه در بقیه عرصه ها هم روشنفکرانه با قضایا برخورد بشه واقعا جالب بود که بعد از سی و هفت سال یه همچین برخوردی با یه هنرمند شد من که منتظر بودم کله پا کنن ایشون رو
آخه عزیز جان سالار با برادر شما قابل مقایسه نیست.
علتش اینه اگه آقای عقیلی به خارج مهاجرت می کرد ضربه بزرگی برای ایران بود ولی برادر شما اگه بره اتفاقی نمیوفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
احسنت
خیلی جالبه که خودشو با سالار عقیلی مقایسه میکنه...آهنگای سیروان خیلی بی مزه و بی خوده
آقای خسروی اون زمان که برادر شما در شبکه های ماهواره ای کلیپ میداد بعدش هم براحتی مجوز دریافت کرد اعتراضی نمی کردید ؟؟؟ الان چی شده معترض شدید؟
بچه ساکت باش
راست ميگه قوانين بايد يكسان اجرا بشه
صحبت های ایشون رو که خوندم یاد دوران مدرسه افتادم که مثلا یکی از بچه ها به معلم میگفت: " آقا اجازه فلانی جواب فلان سوال رو اشتباه گفت پس چرا نمرش از من بیشتر شد"؟؟!!!!
مسءله اش سالار عقیلی نیست، اجرای قانونه که برای همه برابر عمل نمیکنه! وگرنه قطعا هم سیروان و هم مردم ایران منتظر نیستن تا یکی به فرض با یه شبکه ی دیگه مصاحبه کرده، از هستی ساقط شه!!!
به نظر من به جای اینکه مثل بچه مدرسه ای ها رفتار کنه بهتر بود میگفت کاش تجدیدنظر هم در مورد زانیار خسروی بشه نه اینکه بخواد موقعیت سالار رو به خطر بندازه. البته هنر این دو تقریبا غیرقابل مقایسه است.
سیروان دیگه کیه - با این ترانه های بی مفهوم و بی معنا و مسخره یه عده هم دنبال اینا راه میوفتن واقعا این مدل آدما با این سبک خوندن در فرهنگ و موسیقی ایرانی جایگاهی داره ؟ بعد این آقا برادرش و با خواننده مطرح و درجه یک کشور آقای سالار عقیلی مقایسه میکنه ....
داداش این به اون چه ربطی داره ؟ باید تلاش شود همه هنرمندان عزیز کشورمان بتوانند فعالیت کنند.
به نظرت اگه سالارهم مثل برادرت نتونه بخونه اتفاقی برای برادرت میوفته یا دلت خنک میشه ؟؟؟؟!!!!!
حق با سیروان خسرویه نمیشه یک بام و دو هوا باشه قانون واسه همه باید یکی باشه
بهتر است هر کس در مورد مشگل خودش اظهار نظر کند . و خودش را با دیگران قیاس نکند این خوانند محترم کجا و سالار عقیلی کجا.
آقای خسروی ازماست که برماست
خودشو با کی مقایسه می کنه
موافقم.ولی به نظر میرسه بخشش سالار عقیلی صرفا بخاطر اینه که کسی دیگه رو نداریم در عرصه موسیقی سنتی.
استاد شجریان و پسرشون رو که ممنوع کردیم.ایشون رو هم خودمون بال و پر دادیم حالا شاخ شدن.ولی فعلا جز این راهی نیست.

عزیز دل برادر خواهشا این نظر رو فیلتر نکن و منتشر کن جانم.
پاسخ ها
بانو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
اقای علیرضا قربانی را فراموش نکنید.
حسود نیاسود داداش
واقعا کاری بس اشتباه نمود. ایشون به جای اینکه اقای سالار عقیلی رو خراب کند می توانست از این لطفی ک ب ایشون شده کمال استفاده رو ببرند. درضمن ایشون اشاعه دهنده موسیقی ایرانی است در صورتیکه موسیقی پاپ این امتیاز رو ندارند و هرکسی از پدرومادرش قهر کرده خوانده شده است
حالا چون برادر ایشان منوع الفعالیت هستند دیگران هم باید محکوم به عدم فعالیت شوند در عین حالی که ایشان چگونه به خود اجاز ترسیم خطوط قرمز و بدتر از ان تشخیص عبور از را میدهند؟
والله خود بردار ایشون جناب زانیار خسوری مجوز دادن بهش برای کنسرت از ابتدا اینقدر عجیب بود که صدای خوانندگان زیر زمینی زیادی را در آورد که چرا ما نتیونیم. حالا ایشوم مدعی هم هستند.
واقعاًسياست مايك بام ودوهوااست،من متن اظهارات آقاي عقيلي راخواندم هيچ گونه اظهارندامتي نكرده جالبي اينجاست كه گفته من نميدانستم اين شبكه مشكل داراست بايد آقاي عقيلي شجاعت داشت وميگفت فقط وفقط
براي تبليغات كنسرتم درلندن به اين شبكه رفتم.
راست میگه بنده خدا
واقعا متاسفم که ایشان بجای تلاش برای احیای حق برادرشان، به انتقاد علیه همکارشان می پردازند.
بعضی ها جایگاه خودشونو نمی دونند. آخه شما و برادرتون قابل قیاس با آقای عقیلی هستید که این نظرو میدید. موسیقی آبکی خودتونو با موسیقی آقای عقیلی یکی میدونید. یک نگاهی به خودتون بندازید بعد حرف بزنید.
راست گفته دیگه ، آخه کیه که تلویزیون ضد انقلاب من و تو را نشناسد .
حالا نه اینکه در ریز قضایا باشد که مثلا ساپورت مالی از سعودی و خانواده پهلوی می شود و یا اینکه با بی بی سی در ارتباط تنگاتنگی هست و غیره..... ولی اینکه شبکه بهایی ها هست و ضد انقلاب شکی نیست.
نمی شود ایشان بگوید من نمی دانستم !!!!!
ایشان گرچه حرف سیاسی نزد و فقط در مورد برنامه هایش تبلیغ کرد. ولی به چه قیمتی ؟
نمی شود آقای عقیلی هم رو سریال معمای شاه بخوانی در جمهوری اسلامی مجاز باشی و هم به شبکه ای بروی که پولش را حداقل بخشی از آن را همین خانواده پهلوی می دهند و اکثرا از فرقه ضاله بهایی هستند.
آره داداش !!!! همه چی پول نیست
با احترام به آقای سیروان خسروی فکر می کنم اعتراض ایشان عملی غیر حرفه ای باشد درست مثل حرکت هنرمند عزیز دیگر سالار عقیلی.شایسته است همه هنرمندان در یک جبهه و مدافع یکدیگر باشند.
همون بهتر ممنوع الفعالیت باشه حرکت سیروان آدم رو یاد دوران مدرسه مینداخت که معلم اشتباهی بهت یه نمره میداد بعد بغل دستیت زحمت میکشید با خود شیرینی اون نمره کم میشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
شما هم ببینید جایی داره باهاتون برخورد تبعیض امیز میشه اعتراض میکنی
ایشون هم حق داره
بغل دستیتون هم حق داره اعتراض کنه چون اون نمره اشتباهی حق شما نبوده
بهتر است برای رسیدن به خواسته ات باعث جلوگیری از یک کار خوب نشوی
حق با سیروان خسروی هستش ،قانون باید واسه همه یکسان باشه،البته قانون های بی خودی داره وزارت ارشاد...
به نظر من موسیقی سیروآن آبکی و به دردنخوره من طرفدار پروپاقرص موسیقی سنتی هستم 4 سال ردیف های آوازی رو پیش استاد علی اصغر شاهزیدی کار کردم سالار که فقط یه تصنیف خوان ساده است اگر خود تاج اصفهانی هم که باشه قانون باید برای همه یکسان باشه در ضمن تابناک چند بار پیام دادم نداشتی
چندی پیش مجوز گروه اوهام به دلیل ندادن مجوز کنسرت به درخواست خواننده گروه لغو شد.ماه بعد فردی که در شبکه های ماهوازه ای کلیپ داده بود که خانمهای بی حجاب در کلیپش حضور داشتند مجوز گرفت و همون اهنگ رو هم در آلبومش گنجوند.اینها رو میگن تبعیض و یک بام و دو هوا.
چه جالب، قانون سلیقه ای شده؛ بعضیا قانون اساسی خودشونو دارن؛ پس قانون میگه چون تو سالار عقیلی یا سعید مرتضوی هستی پس این حکم برای تو صدق نمیکنه ... ولی چون فلانی ناشناخته ست پس هر بلایی که بخوایم میتونی سرش بیاریم ... .
آقای خسروی محرومیت سالار عقیلی مشکل برادر شما رو حل میکنه ؟!!!
آقای خسروی دیدید چند نفر مثال دانش آموز و مدرسه را زدند .......
کار شما غیر حرفه ای بود برادر غیر حرفه ای.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل