بازدید 1263
ملی‏پوش سابق شنا با اشاره به المپيك سنگاپور:

عملكرد شناي ايران بسيار ضعيف بود

سياست فدراسيون بر اساس انحصارطلبي بنا شده است. هيچ مربي را نمي‌توانيد بدون تاييد شخص مرادي ببينيد كه حق آموزش داشته باشد. كافي است يك مربي، يك بار از فدراسيون انتقاد كند تا به راحتي از حيطه آموزش در هر كجاي ايران كه باشد و با هر تعداد شاگرد و هر مقدار كفايت، حذف شود.
کد خبر: ۵۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۸ 21 July 2009
عضو سابق تيم ملي گفت: برخلاف تبليغات گسترده فدراسيون در بخش پشتوانه سازي، شناگران ايران در المپيك سنگاپور حرفي براي گفتن نداشتند.

حميد ربيعي در گفت و گو با فارس، عنوان كرد: ‌اهم فعاليت‌هاي فدراسيون بر تبليغات استوار است و مسئولان آن روحيه انتقادپذيري ندارند. برخلاف تبليغات گسترده‌اي كه فدراسيون در بخش پشتوانه سازي داشت، شناگران نوجوان در سنگاپور نتواستند نتيجه‌ي مطلوبي كسب كنند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي شنا در رده‌هاي سني، اظهار داشت: همگان انتظار داشتيم در سنگاپور شاهد درخشش نوجوانان شناسايي شده از سوي كادر فني باشيم.

ربيعي تصريح كرد: با نگاهي به عملكرد تيم‌هاي شركت كننده، مي‌توان به راحتي آينده جايگاه شناگران آسيايي در رده‌هاي بزرگسالان در چند سال آينده را پيش بيني كرد چرا كه همين ورزشكاران پشتوانه هاي تيم‌هاي ملي خواهند بود. براي چند سال آينده هم نمي‌توانيم براي شنا ايران جايگاهي را در قاره‌ متصور باشيم.

كارشناس تربيت بدني يادآور شد: سياست فدراسيون بر اساس انحصارطلبي بنا شده است. هيچ مربي را نمي‌توانيد بدون تاييد شخص مرادي ببينيد كه حق آموزش داشته باشد. كافي است يك مربي، يك بار از فدراسيون انتقاد كند تا به راحتي از حيطه آموزش در هر كجاي ايران كه باشد و با هر تعداد شاگرد و هر مقدار كفايت، حذف شود.

وي افزود: اگر فدراسيون مدعي توجه به پشتوانه سازي است؛ چرا كادر فني علم اين كار را در اختيار ساير مربيان كشور قرار نمي‌دهد تا استعدادها از تمامي شهرهاي ايران شناسايي شوند.

ربيعي خاطرنشان كرد: در توانمند بودن سرمربي تيم ملي شكي نيست. وي تلاش زيادي براي رسيدن به جايگاه فعلي داشته؛ اما سئوالي كه برايم وجود دارد، اين است كه چطور در رده ملي، ورزشكاري كه سال‌ها پس از استعداديابي در مواد استقامتي شنا مي‌كند، به يك باره وارد رشته هاي سرعت شده و ركورد شكني مي‌كنند؟ اين با كدام مبناي علمي همخواني دارد؟

وي درباره حضور ملي پوشان شنا در اردوي كرواسي تاكيد كرد: استفاده از مكمل هاي غدايي نياز به علم خاصي دارد؛ اما سوالي كه اينجا وجود دارد، اين است كه چطور ورزشكاري در اردوي برون مرزي و در يك ماه تمرين، چندين بار ركوردشكني مي‌كند؟ چرا فدراسيون مربي تيم ملي كرواسي را به ايران دعوت نمي‌كند؛ مگر در واترپلو از مربيان كروات استفاده نمي‌كنيم؟ چرا شناگران ايران در رقابت هاي اروپايي مدال آور هستند؛ اما جرات روبرو شدن با تيم‌هاي آسيايي را ندارند؟

ربيعي گفت: شناگران ايراني تنها مي‌توانند در رقابت هاي رده‌هاي سني آسيا كه در سطح C قاره اي برگزار مي‌شود، شركت ‌كنند و در رده‌هاي بالا حرفي براي گفتن ندارد. حال، اين تيم در اردوهاي مشترك با تيم ملي كرواسي تمرين مي‌كند و با شناگران اروپايي رقابت كرده و مدال آور مي‌شود.
عضو سابق تيم ملي عنوان كرد: آيا نبايد فدراسيون در اين خصوص شفاف سازي كند. واقعا مسئولان چه مي‌انديشند؟ آيا با تبليغات گسترده مي‌توان اين واقعيات را ناديده گرفت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار