بازدید 1712

قلعه نویی: با تمرینات مسخره 4 بار قهرمان شدم

اگر فوتباليستي مثل مهدي مهدوي‌كيا كه چند سال در خارج از ايران بازي كرده است و يا جواد نكونام كه در اسپانيا بازي مي‌كند و يا علي كريمي از من انتقاد كند جاي هيچ حرفي نيست، اما باید ببینید که چه کسانی از من انتقاد می کنند
کد خبر: ۵۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۵ 20 July 2009
امیر قلعه نویی، در سپاهان یک بسته خبری است. مربی ای که با افزایش جدل های لفظی با امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل استقلال، حالا هر جمله اش می تواند تیتر اول روزنامه های ورزشی باشد.

به گزارش گل؛ او برای دومین بار در طول تمرینات پیش فصل قسم خود را درباره اینکه هیچ حرفی راجع به استقلال نمی زند، شکست و به مدیرعامل تیم سابقش و البته مجتبی جباری تاخت.

او در آستانه اولین بازی فصل، تصمیم گرفته که کوتاه نیاید. به خصوص که بیانیه باشگاه استقلال، او را نشانه رفته بود.

*شما به مسئولان سپاهان قول قهرماني داده‌ايد؟

خير من به هيچ عنوان قول قهرماني نداده‌ام.

*ولي مثل اينكه رجايي مديرعامل كارخانه در جشن سپاهان از شما خواسته كه اين تيم را قهرمان كنيد. اينطور نيست؟

آقاي رجايي ديد بالايي دارند و معتقدند كه از طريق ورزش مي‌توان پيام‌رساني كرد و به همين دليل خواستند كه سپاهان قهرمان شود.

*فكر نمي‌كنيد سپاهان براي جذب بازيكنان جديد بيش از حد هزينه كرد؟

اين مسائل را دوستاني مطرح مي‌كنند كه نمي‌خواهند موفقيت سپاهان و به‌خصوص امير قلعه‌نويي را ببينند. هيچ ايرادي ندارد كه يك تيم قهرمان شود و يا اينكه به اهدافي كه مسئولانش در نظر دارند برسد و بازيكنان و كادر فني هم پاداش يا پول قراردادشان را دريافت كنند. به نظر من اين موضوع هيچ ايرادي ندارد و آنهايي كه چنين مسائلي را مطرح مي‌كنند با امير قلعه‌نويي مشكل دارند ولي بايد بگويم كه توكل من به خداست. اين آقايان كه چنين حرف‌هايي را مي‌زنند چرا به اين توجه نمي‌كنند كه بودجه باشگاه نسبت به سال گذشته 25 درصد كاهش پيدا كرده است. در ضمن چرا هيچكس به خريدهاي فصل گذشته سپاهان توجه نمي‌كند. من به اين حرف‌ها زياد توجهي نمي‌كنم و كار خودم را انجام مي‌دهم و دوست ندارم به اين فكر كنم كه فلاني از هزينه‌هاي سپاهان حرف مي‌زند و يا اينكه يك نفر ديگر مي‌گويد تمرينات قلعه‌نويي مسخره است. هيچ ايرادي ندارد، من با تمرينات مسخره 4 بار قهرمان شدم، نايب‌قهرماني هم به دست آوردم، تيمم پرامتيازترين تيم ليگ برتر شد، خودم بيشترين امتياز را در بين مربيان ليگ برتري به دست آوردم و صاحب بهترين گلزن، بهترين خط حمله و بهترين خط دفاع هم شديم. من با تمرينات مسخره اين عناوين را به دست آوردم.

*مثل اينكه از مسائل چند هفته اخير به شدت ناراحت هستيد؟

من زياد خودم را درگير اين مسائل نمي كنم ولي شما بايد ببينيد چه كسي از من انتقاد مي كند و از دهان چه كسي اين حرف‌ها خارج مي‌شود. اگر فوتباليستي مثل مهدي مهدوي‌كيا كه چند سال در خارج از ايران بازي كرده است و يا جواد نكونام كه در اسپانيا بازي مي‌كند و يا علي كريمي از من انتقاد كند جاي هيچ حرفي نيست. اگر حشمت مهاجراني و يا امير حاج‌رضايي از من ايراد بگيرد هيچ عيبي ندارد ولي بايد اين را در نظر گرفت كه اين حرف‌ها از دهان چه كسي خارج مي‌شود. شما مي‌توانيد از بازيكناني كه زمان سرمربيگري من در تيم ملي حضور داشتند سئوال كنيد كه كار قلعه‌نويي در مورد تمرينات، مسائل تاكتيكي و انضباط تيمي چطور بود. خوشحالم كه آقاي مسعود معيني يك سال و نيم پيش گفتند كه بعد از انقلاب فقط 2 تيم در فوتبال ايران برنامه و ساختار داشتند. يكي تيم فوتبال سپاهان و ديگري تيم ملي در زمان مربيگري بنده. من در بالاترين سطح فوتبال هفده، هجده قهرماني به دست آورده‌ام و لژيونري بودم كه بدون بازي كردن در استقلال و پرسپوليس و از تيم شاهين راهي قطر شدم و با ابراهيم قاسمپور قهرمان جام حذفي و ليگ اين كشور شديم. با استقلال هم در تورنمنت‌هاي مختلف از جمله جام باشگاه‌هاي آسيا قهرمان شدم.

*چالش شما با باشگاه استقلال تا كي ادامه خواهد داشت؟

به هيچ عنوان در شان و شخصيت من نيست كه جواب بعضي‌ها را بدهم و اين درست نيست كه عليه استقلال باشگاه محبوب خودم كه سال‌ها در آن حضور داشته‌ام حرف بزنم و همه ديده‌اند كه هيچ وقت حاشيه درست نكرده‌ام و در مقابل خيلي از حرف‌ها سكوت كرده‌ام. حتي در كنفرانس مطبوعاتي هم گفتم كه وقت ندارم به بعضي از حرف‌ها گوش بدهم. حالا سئوال من اين است كه آقاياني كه از مسلماني حرف مي‌زنند آيا تا به امروز گفته‌اند كه امير قلعه‌نويي چقدر از باشگاه استقلال طلب دارد و يا اينكه آيا حق و حقوقش را به طور كامل دريافت كرده است.

*يعني از باشگاه استقلال طلب داريد؟

بله من طلب دارم ولي هيچ وقت حرفي نزدم ولي آقايان هم هيچ حرفي نزدند و سئوال من اين است كه آيا طلب من در شرايطي كه تا 2 هفته ديگر فصل جديد ليگ برتر آغاز مي‌شود نبايد پرداخته شود؟ نمي‌دانم چرا آقايان دنبال مسائلي مي‌روند كه حاشيه درست شود و حرف از ادبيات من و يا حرف‌هايم در رختكن مي‌زنند.

*در اين مورد حرف و حديث‌هاي زيادي مطرح شده است. آيا واقعا شما در رختكن از الفاظ ناشايست استفاده مي‌كرديد؟

اين مسائل هم يكي دو سال است كه در فوتبال ايران مد شده و به آن مي‌پردازند و ديگر نمي‌خواهم حرف‌هايم را ادامه بدهم. فقط سئوال من اين است كه اگر امير قلعه‌نويي اينقدر ايراد دارد پس چرا اين همه آقايان اصرار داشتند كه قراردادم تمديد شود. به آن مكه‌اي كه رفتم و به جان پسرم قسم مي‌خورم كه من براي ماندن در استقلال كوچك‌ترين شرطي نگذاشتم و گفتم كه به احترام مردم هيچ حرفي از پول نمي‌زنم و قرارداد را سفيد امضا مي‌كنم. به نظر من بعضي‌ها استقلالي نيستند و مردم استقلالي‌هاي واقعي را مي‌شناسند. آنهایی که در دسته سوم با اين تيم بودند و حتي زماني كه در رده‌هاي پايين جدول هم قرار داشت اين تيم را تنها نگذاشتند.

*چند روز پيش ناصر حجازي در مصاحبه‌اي گفت كه واعظ آشتياني را قبل از مديرعاملي‌اش در استقلال حتي 2 نفر هم نمي‌شناختند. حرف‌هاي او را خوانديد؟

آقاي حجازي از جنس ورزش است كه اين حرف‌ها را مي‌زند. من معتقدم آدم‌هايي كه غيرفوتبالي هستند قداست فوتبال را مي‌شكنند. من در سال‌هاي گذشته در تيم‌هاي زيادي مثل استقلال اهواز، مس كرمان و تيم‌هاي ديگر كار كرده‌ام ولي همچنان با مسئولان آنها در تماس هستم و هيچ مشكلي هم وجود ندارد. البته باز هم بايد به موضوع طلبم از باشگاه استقلال اشاره كنم و اينكه قبل از شروع فصل و زماني كه آقاي فتح‌الله‌زاده مديرعامل بود بندي در قرارداد من گذاشته شد كه اگر قهرمان شديم پاداش ويژه‌اي دريافت كنم. البته بايد انصاف را هم رعايت كنم و بگويم كه اين پاداش را آقايان در هيات‌مديره هم تصويب كرده‌اند ولي همچنان طلب من پرداخته نشده است.

*فكر نمي‌كنيد كه اين حاشيه‌ها در آستانه بازي حساس استقلال و سپاهان، حرف و حديث‌ها را بيشتر كند و تمامي مسائل فني زير سايه قرار بگيرد؟

بازي سپاهان و استقلال هم مثل تمامي مسابقات ديگر است و به هيچ عنوان حساس نيست. فقط بايد بگويم كه براي مجموعه استقلال و تماشاگران اين تيم كه در كوچه و خيابان از من قدرداني مي‌كنند آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم موفق باشند. الان هم خيلي خوشحالم كه با آرامش كارم را در سپاهان دنبال مي‌كنم و از هواداران اين تيم هم تشكر ويژه‌اي دارم. الان كار به جايي رسيده كه تمرينات سپاهان با حضور 1000 تماشاگر برگزار مي‌شود و ما دوست داريم كه در دل مردم تمرين كنيم تا به موفقيت برسيم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر