بازدید 7041

بارش برف مدارس برخی استان‌ها را تعطیل کرد

بارش برف، یخبندان و سرما مدارس برخی استان ها را روز چهارشنبه به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۵۶۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 27 January 2016
بارش برف، یخبندان و سرما مدارس برخی استان ها را روز چهارشنبه به تعطیلی کشاند.

به گزارش ایرنا، بارش برف که از اوایل هفته جاری در کردستان، ایلام، لرستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، گیلان، آغاز شده؛ باعث تعطیلی مدارس برخی مقاطع تحصیلی در برخی شهرستان های این استان ها شده است.

* خرم آباد


مسئول اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش لرستان اعلام کرد: به دلیل بارش برف و یخبندان مدارس 7 منطقه آموزشی استان چهارشنبه در نوبت صبح تعطیل است.

علی قربانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت بارش سنگین برف و سرمای شدید، مدارس نوبت صبح ابتدایی و دوره اول متوسطه شهرستان های خرم آباد، دورود، ازنا و الیگودرز امروز تعطیل اعلام شده است.
مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه مناطق آموزش و پرورش در بخش های خرم آباد، الشتر، چگنی، کاکاوند، نورآباد، بیرانشهر نیز تعطیل هستند.

* اردبیل


تداوم سرما بر اثر ریزش سنگین برف برای دومین روز متوالی موجب تعطیلی تعدادی از مدارس در بسیاری از مناطق استان اردبیل شد.
اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش وپرورش اردبیل با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: روز چهارشنبه مدارس تمام مقاطع تحصیلی در اردبیل، ارشق، اصلاندوز ، انگوت، بیله سوار، پارس آباد، جعفرآباد مغان، سرعین ، گرمی ، لاهرود ، مشگین شهر ، نمین ، نیر و هیر تعطیل است.

مدارس مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی و متوسطه دور اول در خلخال و کوثر و مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی در شاهرود به علت سرمای هوا و یخبندان ناشی از برف تعطیل است.

در دو روز گذشته بیشتر شهرستان های شمالی اردبیل شاهد بارش باران و برف بود. اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی استان بارش برف و ریزش هوای سرد و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق استان تا عصر چهارشنبه پیش بینی می شود.

* تبریز


آموزش وپرورش آذربایجان شرقی به دنبال بارش برف و کولاک شدید و یخبندان، مدارس برخی شهرستان های استان را چهارشنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و دوره اول متوسطه شهری و روستایی تبریز امروز تعطیل است.
همچنین مدارس روستایی تمام مقاطع تحصیلی و پیش دبستانی و ابتدایی شهری شهرستان اهر و هوراند امروز است.
به گزارش هواشناسی بارش برف که از دیروز در استان آغاز شده؛ فردا هم ادامه خواهد داشت و از پنجشنبه وضعیت جوی پایدار خواهد شد.

* ایلام


مدیرکل بحران استان ایلام گفت: با توجه به بارش برف،کاهش دما و لغزندگی معابر، فعالیت تمام دستگاههای اداری بجز خدماتی و امدادی برخی شهرهای استان چهارشنبه با دو ساعت تاخیر آغاز می شود و مراکز پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نیز تعطیل است.

احمد کرمی به خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس مدارس تمام مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی و بانکها در شهرستان ایلام و بخش چوار، شهرستان های ایوان ،ملکشاهی ،سیروان ،چرداول،و بخش میمه نیز بادوساعت تاخیر آغاز می شود.
به گفته وی، همچنین مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و مهدهای کودک شهرستان های ذکر شده در نوبت صبح تعطیل است .
بارش برف در نقاط مختلف استان همچنان ادامه دارد.

* سنندج


روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان در اطلاعیه ای اعلام کرد مدارس نوبت صبح شهرستان های بانه و مریوان چهارشنبه به دلیل بارش برف و سرما تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: به علت بارش برف، سرما و لغزندگی معابر، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی بانه و مریوان در نوبت صبح در شهر و روستا چهارشنبه هفتم بهمن تعطیل است.

بارش برف از اوایل هفته جاری در استان کردستان آغاز شده و دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش یافته است.
سازمان هواشناسی بارش برف و کاهش دمای هوا را تا آخر هفته برای کردستان پیش بینی کرده است.

* رشت


مدیرکل آموزش وپرورش گیلان از تعطیلی مدارس نوبت صبح برخی شهرهای استان در روز چهارشنبه به دلیل بارش برف و سرما خبر داد.
مهدی حاجتی افزود: به علت بارش برف مدارس ابتدایی و متوسطه اول رشت و دیلمان امروز تعطیل اعلام شده و مدارس ابتدایی عمارلو، رضوانشهر، سنگر، کوچصفهان و واحدهای آموزشی روستاهای ابتدایی آستارا نیز امروز تعطیل است.

وی اظهارکرد: مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه شهر آستارا و لوندویل، مدارس ابتدایی آستانه اشرفیه، لنگرود، کومله، اطاقور، فومن و کلیه مقاطع تحصیلی رودبنه چهارشنبه تعطیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: همچنین مجتمع های روستایی رودبار نیز تعطیل اعلام شده است.

به گزارش اداره کل هواشناسی گیلان؛ به دنبال استقرار و فعالیت توده هوای ناپایدار در استان این سامانه از امروز تقویت شده و پنجشنبه بتدریج از استان خارج می شود. استان گیلان بیش از 365 هزار دانش آموز دارد.

* همدان


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان همدان، به علت بارش برف مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در نواحی یک و 2 همدان، بهار، لالجین، نهاوند، خزل و تمام دوره های تحصیلی در تویسرکان و قلقل رود در نوبت صبح چهارشنبه تعطیل است.
ریزش برف و سرما از اواخر ساعات سه شنبه شب در مناطق مختلف استان همدان آغاز شد.
به دلیل لغزندگی معابر عمومی و ایجاد مشکل در رفت و آمد دانش آموزان، مدارس نوبت صبح مناطق یاد شده امروز تعطیل اعلام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل