بازدید 5571

ماجرای علاقه محمد بنا به حجازی، پرسپولیس و سیلی محکم به نوروزی

سیلی محکمی که زیر گوش نوروزی نواختم باعث شد در تایم دوم حریفش را با اختلاف شکست دهد و به قول کشتی‌گیران او را لای تشک کرد.
کد خبر: ۵۶۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 25 January 2016
محمد بنا  در هر حالتی اظهاراتش جالب و به یاد ماندنی است.
به گزارش تابناک ورزشی، محمد بنا چندی پیش وقتی امیر قلعه‌نویی را در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی دید کلی جا خورد و حدود یک ساعت با سرمربی سابق استقلال صحبت کرد. البته بنا در یک محله کاملا فوتبالی در جنوب تهران با نفراتی مثل مجید جلالی به این رشته تعلق خاطر داشت اما تقدیر روزگار او را معمار کشتی فرنگی کرد. بنا البته عاشق مرحوم ناصر حجازی است و در گفت‌و‌گوهایش بارها روی این موضوع تاکید داشته است. وی در این باره می‌گوید: در محله‌مان در جنوب شهر همه در زمین قیایی فوتبال بازی می‌کردند. با نفراتی مانند وحید قلیچ، مجید جلالی و خیلی‌های دیگر فوتبال بازی می‌کردیم و من هم عشق دروازه‌بانی بودم و الگویم ناصر حجازی بود؛ البته پرسپولیس دو آتیشه بودم (باخنده). علی پروین هم بچه محل ما بود و تمام زندگی من فوتبال بود. از آنجایی که پدرم علاقه خاصی به مرحوم تختی و کشتی داشت من را به باشگاه کشتی فرستاد. البته در آن زمان نفراتی مانند هوریا که بچه محل ما هم بود کشتی می‌گرفت. شوهر عمه‌ام هم کشتی‌گیر بود و همین موضوع باعث شد من کشتی را از باشگاه پناهی شروع کنم و با خواست و اصرار پدرم کشتی‌گیر شوم. پدرم می‌گفت معلوم نیست در فوتبال کی به کی است، اما در کشتی برای خودت قهرمان می‌شوی.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتو گویش با فارس در خصوص سیلی معروفی که به امید نوروزی زده بود هم اینگونه ادعا کرد: برای شرکت در جام آزوماش نوروزی را همراه خود به اوکراین برده بودیم. در برخی مواقع یک سیلی مسیر زندگی آدم را عوض می‌کند و آن سیلی هم که به نوروزی زدم سیلی پدرانه بود. نوروزی در انتخابی تیم ملی بعد از باوفا دوم شده بود، اما خیلی به کشتی او اعتقاد داشتم. نوروزی در آن مسابقات با حریف قرقیز که خیلی هم خوب بود مسابقه داشت، اما با و جود شناختی که از قابلیت‌های بالای فنی او داشتم خیلی گیج بود و در تایم اول خیلی بد کشتی گرفت. چنان سیلی محکمی به نورزی زدم که تماشاگران فرار کردند، اما بعدها او قهرمان المپیک شد؛ برخی مواقع یک سیلی مسیر زندگی آدم را عوض می‌کند. وقتی زمان استراحت فرا رسید؛ تا نوروزی به کنار تشک آمد، سیلی محکمی زیر گوش او نواختم که همین باعث شد در تایم دوم حریفش را با اختلاف شکست دهد و به قول کشتی‌گیران او را لای تشک کرد. همین باعث شد تا امید در کشتی‌های بعد هم همه را یکی پس از دیگری شکست دهد و طلا بگیرد و عضو ثابت تیم ملی شد تا در نهایت به طلای المپیک رسید. خاطرم است سالن پر از تماشاگر بود و وقتی این سیلی را به نوروزی زدم، همه فرار کردند. (می‌خندد) البته شوخی می‌کنم نه اینکه فرار کنند، اما یک پله بالاتر رفتند. (می‌خندد) بعد از ناکامی در مسابقات جهانی 2009 و 2010، آخرین فرصت را برای نوروزی بازی‌های آسیایی 2010 در نظر گرفته بودم که در آنجا نتیجه گرفت و خودش را در تیم ملی نگه داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها