بازدید 3857
فوتبال اروپا

چلسی، داغ صدرنشینی را بر دل آرسنال 10نفره گذاشت

در دقایق پایانی بازی نیز آرسنالی ها به رغم ترتیب دادن چند حمله جسته و گریخته نتوانستند راهی به دروازه کورتوا پیدا کنند تا در یکی از حساس ترین بازه های زمانی فصل، شکستی تلخ و خانگی را مقابل رقیب دیرینه خود متحمل شوند. چلسی علی رغم پشت سر گذاشتن فصلی ضعیف باز هم توانست آرسنال را دبل کند.
کد خبر: ۵۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 24 January 2016

آرسنال برای بازگشت مجدد به صدر جدول لیگ انگلیس در دیداری دشوار به مصاف شاگردان گاس هیدینک رفت اما در نهایت یک شکست دیگر را تجربه کرد و صدر جدول را به تنهایی در اختیار لسترسیتی قرار داد.

به گزارش تابناک ورزشی، بازی با میدان داری چلسی آغاز شد و شاگردان هیدینک نمایش بهتری در 15 دقیقه نخست از خود ارائه دادند. در دقیقه 15 اولین خطر جدی توسط چلسی روی دروازه چک ایجاد شد. سانتر آزپلیکوئتا از سمت راست در یک رفت و برگشت به ویلیان رسید اما این هافبک برزیلی با ضربه ای آرام توپ را روانه دستان پیتر چک کرد.

مهم ترین اتفاق بازی اما در دقیقه 18 رخ داد. جایی که دیگو کاستا با بهره گیری از کند بودن خط دفاع آرسنال توانست روی پاس ویلیان ازعمق فرار کند اما مرته ساکر در حرکتی عجولانه روی پای او تکل بست و داور نیز با مسلم تشخیص دادن موقعیت گلزنی، او را با کارت قرمز مستقیم خود از زمین بازی اخراج کرد هر چند صحنه آهسته نشان داد که پای ساکر به کاستا نخورده است.

در ادامه اوضاع برای آرسنال بحرانی تر نیز شد چرا که در دقیقه 23 روی ارسال زیبای ایوانوویچ از سمت راست، دیگو کوستا با تکمیل عملکرد خوب خود توانست درون محوطه شش قدم با قطع توپ، دروازه آرسنال را باز کند. آرسنال پس از دریافت این گل سعی در به دست گرفتن بازی داشت اما 10 نفره شدن کار آن ها را سخت کرده بود. بازیکنان چلسی سعی داشتند تا با حفظ توپ ادامه بازی را کنترل کنند.

آرسنال در دقیقه 45 می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما فلامینی در مصافی تک به تک با کورتوا، ضربه عجیبی به توپ زد تا بهترین شانس آرسنال در نیمه اول از دست برود. نیمه اول در نهایت با تک گل کوستا به سود چلسی به پایان رسید.

نیمه دوم متعادل آغاز شد و بازیکنان چلسی همچون 15 دقیقه پایانی نیمه اول سعی داشتند تا با حفظ توپ و کنترل بازی از تک گل زده خود محافظت کنند. آرسنال نیز با یک یار کمتر از توانایی لازم برای ایجاد خطر جدی روی دروازه کورتوا بهره مند نبود.

در دقیقه 56 با به بازی آمدن آلکسیس سانچز امیدواری ها در دل هواداران آرسنال بیشتر شد اما حتی ورود این فوق ستاره اهل شیلی نیز نتوانست روند بازی را به سود ونگر تغییر دهد. جدی ترین موقعیت آرسنال در دقیقه 63 ایجاد شد. جایی که بازیکنان این تیم درون محوطه جریمه چلسی و روی شلوغی آن، صاحب موقعیت های پیاپی شدند اما ضربات بازیکنان آرسنال با برخورد به مدافعان و دروازه بان چلسی راهی به دروازه پیدا نکرد.

در ادامه آرسنال همچنان از تغییر شرایط بازی عاجز بود و به میدان آمدن چمبرلین نیز نتوانست شرایط را بهبود بخشد. بازیکنان چلسی با حفظ توپ در خط میانی و کشتن بازی به خوبی توانسته بودند بازی را تحت اختیار خود داشته باشند. در دقیقه 84 روی سانتر مسوت اوزیل و اشتباه کورتوا بازیکنان آرسنال صاحب موقعیت شدند اما باز هم هوشیاری مدافعان چلسی باعث شد تا توپ از منطقه خطر دور شود.

در دقایق پایانی بازی نیز آرسنالی ها به رغم ترتیب دادن چند حمله جسته و گریخته نتوانستند راهی به دروازه کورتوا پیدا کنند تا در یکی از حساس ترین بازه های زمانی فصل، شکستی تلخ و خانگی را مقابل رقیب دیرینه خود متحمل شوند. چلسی علی رغم پشت سر گذاشتن فصلی ضعیف باز هم توانست آرسنال را دبل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل