بازدید 1783
نگاهي به عملكرد علي كفاشيان؛

زير نقاب لبخند

جناب رييس اگر امثال آن منتقدان نان به نرخ روز خور راستگو هستند و به گفتار و رفتارشان ايمان داريد همان بهتر كه ما از شما دور باشيم. اين را بدانيد كه در اين دو سال اشتباهات فاحش شما صدمات جبران‌ناپذيري به فوتبال ملي ما وارد كرده و اگر در همه رده‌ها هم قهرمان شويم اما تيم ملي به جام جهاني نرود مردم فوتبال‌شناس و فوتبالدوست ايران هيچ‌گاه نقش مديران ناكام را فراموش نمي‌كنند. بنابر اين سعي كنيد اشتباهات خود را بپذيريد و از همه مهمتر در رفتار و منش خود نيز رويه‌اي ثابت اختيار كنيد.
کد خبر: ۵۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۸۸ - ۲۲:۵۳ 19 July 2009
در اين دو سال اشتباهات فاحش شما صدمات جبران‌ناپذيري به فوتبال ملي ما وارد كرد. بنابر اين سعي كنيد اشتباهات خود را بپذيريد و از همه مهمتر در رفتار و منش خود نيز رويه‌اي ثابت اختيار كنيد.

به گزارش سایت دولتی ايران؛ بعضي وقت‌ها انسان‌ها در جاي اشتباهي قرار مي‌گيرند مثل اينكه مرا به زور وادار كنند به جاي خلبان يك هواپيما ايفاي نقش كنم. من حداكثر شناختي كه از هواپيما دارم اين است كه مثل پرنده‌ها مي‌پرد همين. حكايت علي كفاشيان و فوتبال هم همين است. او در پستي اشتباهي انجام وظيفه مي‌كند. البته حتما حاج علي ورزش ايران مثل بقيه دوستان احساس مسووليت كرده و فقط براي اداي دين به ورزش اين سمت را پذيرفته وگرنه هر انساني بهتر مي‌داند "چند مرده حلاج است. "

هر كارشناس ورزشي اين نكته را به خوبي مي‌داند كه در دنياي فوق مدرن امروز حتي در همان دو و ميداني - تنها تخصص رييس - آنقدر كارها تخصصي شده كه در رشته‌هاي گوناگونش نياز به تجربه، مطالعات فراوان و ... دارد، پس مي‌بينيد انتخاب علي كفاشيان از ابتدا براي تصدي پست رياست فدراسيون اشتباه بوده است.

ملاك و معيار ناكامي و ضعف مديريت يك رييس فدراسيون و مديران عاليرتبه يك فدراسيون چيست؟ از جناب كفاشيان كه سال‌ها در دو و ميداني بوده‌اند و المپيك و رقابت‌هاي آن را به خوبي مي‌شناسند مي‌پرسم اگر رييس فدراسيوني با هزار وعده و وعيد نتواند در رقابت‌هاي المپيك موفق شود در حالي كه همه شرايط اعم از امكانات، بودجه كافي، ورزشكاران آماده، حمايت سازمان ورزش و ... مهيا است آيا جامعه ورزشي از او انتظار ندارند به رسم جوانمردي با پذيرش ضعف خود و سوء مديريتش استعفا دهد؟

برادرجان شما در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي در حالي كه آسيا 5/4 سهميه ورودي داشته و عملا به خاطر بازي آخر با نيوزيلند بايد سهميه آسيا را 5 تيم محاسبه كنيم، در عين ناباوري و با تمامي پشتيباني‌هاي دولت و شخص رييس جمهور كه ميلياردها تومان از طريق وزارتخانه‌ها به فدراسيون كمك كرد نتوانستيد آرزوي ميليون‌ها علاقه‌مند به فوتبال را برآورده كنيد.

آقاي رييس، فوتبال ايران كه دو و ميداني نيست؛ مي‌دانيد فوتبال ملي ما چند ده ميليون طرفدار دارد. مي‌دانيد كه چه خسارت روحي به هواداران فوتبال زديد؟ اگر فكر مي‌كنيد با يك عذرخواهي حافظه ملت ورزش‌دوست ما اين ناكامي را فراموش مي‌كند سخت در اشتباهيد مقصر اصلي اين باخت شما هستيد.

مي‌دانيد كه فيفا بيشتر از سازمان ملل عضو دارد و اين اهميت ويژه حضور در جام جهاني را مي‌رساند. جناب رييس شايد براي شما 800 هزار دلار پول قرارداد قطبي رقم ناچيزي باشد اما تحميل اين رقم به بيت‌المال كشور در صورت عدم موفقيت تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا - كه احتمالا هم چنين خواهد شد - فاجعه‌اي نابخشودني خواهد بود.

مي‌دانيد كه افشين قطبي سرمربي است كه بيشتر تخصص‌اش در زيبايي كلام است و كمتر توانش صرف مسائل فني مي‌شود. او يك روانشناس قابل است و مي‌داند ايراني جماعت، احساسي رفتار مي‌كند، مي‌توان با زباني شيوا هزار اميد و آرزو در دلش ايجاد كرد. قطبي در قراردادش هيچ تضميني براي قهرماني جام ملت‌ها نمي‌دهد و جناب رييس هم با چهره بشاش هميشگي‌اش مي‌گويد: "اگر قهرمان شويم پاداش مي‌گيرد و اگر نشويم هيچ جريمه‌اي شامل حال او نمي‌شود. "

بزرگترين گناه يك مدير اين است كه بر اثر سوء مديريتش سازمان تحت امر او دچار خسران و ضرر معنوي و مادي شود. جناب آقاي كفاشيان با عدم توفيق به عنوان رييس فدراسيوني كه نتوانست تيم ملي را به جام جهاني 2010 رهنمون سازد، هم فدراسيون را از يك پاداش بسيار سنگين از سوي فيفا محروم كرد - اين رقم در جام جهاني 2006 آلمان 6 ميليون فرانك سوييس بود و تقريبا نصف بودجه يك‌ سال فدراسيون - هم نشاط و شادي ميليون‌ها ايراني را از آنها گرفت. نمي‌خواهم بگويم تمام تقصيرها به گردن رييس است.

به هيچ وجه اما در بحبوحه انتخابات رياست جمهوري شرايط كشور به سمتي رفت كه فدراسيون فوتبال و هيات رييسه و مديران آن با كمترين انتقادها مواجه شدند و به قول معروف اين امكان فراهم نشد تا به اندازه ضربه‌اي كه به ورزش كشور وارد شد مورد بازخواست قرار گيرند. نمي‌دانم چرا؟ اما تا مدت‌ها هركسي كه با نويسنده اين نوشتار برخورد مي‌كرد با گلايه مي‌پرسيد چرا اجازه داديد قطبي سرمربي تيم ملي شود چرا نمي‌نويسيد كه آقايان اگر شهامت دارند مسووليت شكست را بپذيرند و استعفا دهند و هزاران سوال ديگر.

‌جناب كفاشيان اگر مردم ندانند ما به خوبي مي‌دانيم خاستگاه سياسي شما كجاست؟

اوج مسووليت ورزشي شما در دوران دوم خرداد و رياست مهندس مهر‌عليزاده بر سازمان بود. خوب به خاطر داريم كه در روزهايي كه مخالفان دولت نهم با تمامي امكانات سمعي و بصري و به خط كردن رسانه‌هاي نوشتاريشان به فدراسيون حمله مي‌كردند تنها لبخند مي‌زديد و با عطوفت و مهرباني با نويسندگان رسانه‌هاي ورزشي منتقد خود برخورد مي‌كرديد. شما را چه شده كه يكباره به منتقدان اصولگرايي كه به خاطر دلسوزي، عرق ملي و نگراني از حيف و ميل بيت‌المال در ماجراي قرارداد قطبي اعتراض داشته‌‌اند انگ دروغگويي مي‌زنيد.

اي كاش نگاهي به اطرافتان مي‌انداختيد تا ببينيد كساني كه در سايت گل و در روز بازي با عربستان در تهران عليه رييس جمهور محبوب مقاله "وقايع نگاري شنبه تلخ فوتبال ايران " را نوشتند و با الفاظ شرم‌آور ماهيت واقعي خود را نشان دادند، امروز در روابط عمومي فدراسيون فوتبال برو بيايي دارند و در قاب دوربين‌هاي تلويزيوني شانه به شانه قطبي حركت مي‌كنند.

جناب رييس اگر امثال آن منتقدان نان به نرخ روز خور راستگو هستند و به گفتار و رفتارشان ايمان داريد همان بهتر كه ما از شما دور باشيم. اين را بدانيد كه در اين دو سال اشتباهات فاحش شما صدمات جبران‌ناپذيري به فوتبال ملي ما وارد كرده و اگر در همه رده‌ها هم قهرمان شويم اما تيم ملي به جام جهاني نرود مردم فوتبال‌شناس و فوتبالدوست ايران هيچ‌گاه نقش مديران ناكام را فراموش نمي‌كنند. بنابر اين سعي كنيد اشتباهات خود را بپذيريد و از همه مهمتر در رفتار و منش خود نيز رويه‌اي ثابت اختيار كنيد.

اگر در مواجهه با منتقدان وابسته به آن جناح سياسي خاص ملاطفت به خرج مي‌دهيد و آداب را رعايت مي‌كنيد چرا در اين سو روزنامه‌نگاران اصولگرا و انتقادهاي آنها را برنمي‌تابيد. پيام اين شيوه برخوردتان چيست؟ نكند اين است كه با اين طيف مشكل داريد و خود را به خاستگاه آن عزيزان دوم خردادي شيفته پست و مقام در فدراسيون نزديكتر مي‌بينيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس