بازدید 8099

آلفابت در آستانه سبقت از اپل از نظر ارزش

سال 2015 سال بزرگ و پر حادثه ای برای گوگل بود: لوگوی این شرکت عوض شد، تعدادی از کسب و کارهای گوگل به عنوان استارت آپ از شرکت مادر جدا شدند و در نهایت همه زیر مجموعه ها و شرکت های تابعه گوگل زیر نام «آلفابت» قرار گرفتند. اکنون آلفابت در آستانه معرفی شدن به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا و گرفتن جایگاه اپل است.
کد خبر: ۵۶۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 23 January 2016
سال 2015 سال بزرگ و پر حادثه ای برای گوگل بود: لوگوی این شرکت عوض شد، تعدادی از کسب و کارهای گوگل به عنوان استارت آپ از شرکت مادر جدا شدند و در نهایت همه زیر مجموعه ها و شرکت های تابعه گوگل زیر نام «آلفابت» قرار گرفتند.

به گزارش آی تابناک، اکنون آلفابت در آستانه معرفی شدن به عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا و گرفتن جایگاه اپل است.

همه شرکت های تابعه ای که مرتبط با گوگل هستند سال خوب را پشت سر گذاشتند و امروز ارزش همه آنها به بیش از 500 میلیارد دلار رسیده است. یعنی رقمی قابل توجه برای پر کردن شکاف میان گوگل و رقیب بزرگش اپل که ارزش سرمایه های آن برابر با 535 میلیارد دلار است.

این در حالی است که اپل چندان سال خوبی را پشت سر نگذاشته است و در حال حاضر مشتریان مانند سابق اقدام به خرید گوشی نمیکنند. این موضوع برای شرکتی مانند اپل که بیش از نیمی از درآمد خود را مدیون فروش اپل است؛ اصلا خوب نیست.

اما آلفابت در این وادی چه میکند؟ گوگل (یعنی خود گوگل) هنوز به عنوان پادشاه قلمرو تبلیغات فرمانروایی میکند هرچند لباس مبدل پوشیده و سعی دارد خود را به عنوان یک اتاق فکر مدنی نشان دهد و این در حالی است که سایر تابعه های آلفابت بر روی پروژه هایی نظیر اینترنت فوق سریع، دانش روبوتیک و خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده اند. به نظر سال 2016 سال پر رونقی برای آلفابت خواهد بود، اما برای اپل؛ هرگز!

اگر این اتفاق رخ دهد و گوگل و آلفابت همچنان و با شتاب فعلی به پیش روند باید خود را آماده کنید تا با فرمانروای جدید دنیای مدرن آشنا شوید: «لری پیج» بنیانگذار گوگل و مدیر عامل فعلی آلفابت.

گوگل (آلفابت) در آستانه سبقت از اپل به عنوان گران بها ترین شرکت دنیا

نیویورک تایمز مطلبی جالب توجه در مورد این شخص نوشته است. مطلبی که خواندن آن جای تامل بسیاری برای مخاطب باقی میگذراد. این نشریه نوشته است:

«لری پیج» یک مدیر اجرایی تیپیکال و متعارف نیست و تا جایی که میتوان دید اساسا یک مدیر عامل نیست. معمولا مدیران عامل عادت دارند که در کنفرانس های سرمایه گذاری یا در مراسم رونمایی از یک محصول جدید بر روی صحنه بروند و سخنرانی کنند. آقای پیج که اکنون 42 ساله است از سال 2013 در هیچ مراسمی دیده نشده و بهترین راه برای پیدا کردن وی در کنفرانس سالانه گوگل یعنی I/O – کنفرانسی که این شرکت طی آن محصولات جدیدش را معرفی میکند – نادید گرفتن صحنه اصلی و دنبال کردن انبوه مردم و امضا بگیرانی است که لحظه خروج وی از دری سالن، انتظارش را میکشند.

اکنون یک فرد عادی و بی پیرایه، قرار است ارزشمندترین شرکت دنیا را رهبری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل