بازدید 6536

روزی پرزلزله برای استان ایلام

کد خبر: ۵۶۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 23 January 2016
امروز به فاصله 7ساعت دو زلزله نسبتا بزرگ در دونقطه استان ایلام به وقوع پیوست ،کانون یکی از این زلزله ها در جنوب استان در شهرموررموری در شهرستان آبدانان ودیگری به فاصله 7ساعت در صبح امروز در شهر توحید در شهرستان چرداول رخ داد.

به گزارش تابناک ایلام ،مقارن ساعت 5دقیقه بامداد امروز زمین لرزه ای به بزرگی 3.4 ریشتر شهر مورموری در فاصله 220کیلومتری از مرکز استان ایلام را لرزاند این درحالیست که این شهر کوچک با زمین لرزه های پی در پی به یکی از کانون های زلزله استان ایلام مبدل شده است.

هنوز 7ساعت از وقوع زمین لرزه شهر مورموری نگذشته بود که درساعت 7:50 صبح امروز زمین لرزه ای  نسبتا شدید به بزرگی4.1 ریشتر جمع زیادی از مردم ساکن در شهر وروستاهای شهرستان چرداول را بر سر سفره صبحانه غافلگیر کرد.

مساله ای که پس از این زمین لرزه نسبتا شدید خصوصا در بخش هلیلان وشهر توحید ،تشدید نگرانیهای مردم را به دنبال داشت ،وقوع پس لرزه های متعددی بود که دراین منطقه رخ می داد بنحویکه تعداد این پس لرزه ها به فاصله کمی از وقوع زلزله اصلی به بیش از ده مورد نیز رسید.

نکته قابل توجه  دراین بین، همزمانی این زلزله های نسبتاشدید با بارشهای شدیدی است که از شب گذشته آسمان اغلب نقاط استان خصوصا مناطق زلزله زده رافراگرفته است و سازمان هواشناسی استان امکان آبگرفتگی معابر را برای این مناطق دور از انتظار ندانسته است.

بدنبال این زلزله ها بود که ستاد بحران در دو نقطه شمال وجنوب استان تشکیل جلسه داد تا ضمن اعلام آماده باش به دستگاههای عضو، اکیپ های ارزیاب جهت بررسی میزان خسارات وارده را به کانونهای وقوع زلزله اعزام نمایند.

شایان ذکر است براساس گزارشات واصله از مناطق زلزله زده تاکنون هیچگونه تلفات جانی وخسارات مالی ناشی از این زمین لرزه ها اعلام نشده است اگرچه تنها تعداد محدودی از ساختمانهای فرسوده موجود در روستاهای بخش هلیلان دچار خسارتهای جزیی شده اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی