بازدید 60225
بسته خبری «تابناک»؛

کاخ شمس مدعی پیدا کرد!/پلیس تاجیکستان ریش١٣٠٠٠نفر را تراشید!/پاسخ توئیتری ابتکار به حداد عادل/معمای «شاه» به فنا «رفت»!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شوخی با حداد عادل روی آنتن زنده»؛«سه درب از درهای بهشت از قم باز می شود»؛«روایتی از تندترین اعتراض استانداران به رد صلاحیت‌ها» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 22 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

امیر میرزایی حکمتی به آمریکا رسید

خانواده و دوستان امیر میرزایی حکمتی زندانی ایرانی - آمریکایی که 4 سال در ایران به اتهام جاسوسی در زندان بود، پس از رسیدن به آمریکا در فرودگاه بین المللی میشیگان به استقبال او آمدند. میرزایی به به گزارش «عصرایران»، همراه 2 رندانی دیگر آزاد شده به آلمان رسید و پس از 3 روز انجام معاینات پزشکی در مرکز پزشکی یک پایگاه نظامی آمریکا در آلمان روز پنج شنبه وارد آمریکا شد.

معمای «شاه» به فنا «رفت»!

طرح جلد مبتکرانه همشهری جوان، با تیتر «مقوای شاه»، و اخبار فوری: دلخوری شدید فوزیه از خواهر شوهرش!

کاخ شمس مدعی پیدا کرد!/ادعای امام جمعه اصفهان درباره هیات‌های اجرایی/پلیس تاجیکستان ریش١٣٠٠٠نفر را تراشید!/پاسخ توئیتری ابتکار به حداد عادل

روایتی تازه از توافق هسته‌ای که رئیس جمهور سابق جلوی آن را گرفت

نامه‌نیوز به نقل بی‌بی سی فارسی در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای در زمان دولت احمدی‌نژاد نوشت: دولت جورج بوش، ایران را مسئول بخش مهمی از مشکلات نظامی و امنیتی خود در عراق می دانست و در واشنگتن، راه حل های مختلفی – از جمله اقدام نظامی – برای مهار نقش تهران مطرح شده بود. اما در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا، طرحی متفاوت را به رئیس جمهور ارائه کرد که مبنای آن، تلاش برای جلب همکاری موثر ایران برای کنترل اوضاع عراق در ازای مجموعه ای از امتیازات بود. متعاقباً، خاویر سولانا مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا بسته پیشنهادی ایالات متحده را رسماً به علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران ارائه کرد. مطابق بسته پیشنهادی، اگر جمهوری اسلامی غنی سازی اورانیوم را متوقف و بر سر عراق همکاری می کرد، در عوض نیروگاه های پیشرفته آب سبک در اختیار تهران قرار می گرفت و سانتریفوژهای تحقیقاتی ایران فعال می ماند (آمریکا در زمان دولت اصلاحات حاضر به پذیرش فعالیت این سانتریفوژها نشده بود). آمریکا، همچنین با حرکت به سمت لغو تحریم هایی که تا آن زمان علیه ایران وضع شده بود، سیاست تغییر حکومت را کنار می گذاشت. به دنبال گفتگوهای طرفین بر سر این بسته پیشنهادی، قرار شد که علی لاریجانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یابد و توافق با ایران، در جلسه ای با حضور وزرای امور خارجه سه قدرت اروپایی، چین، روسیه و آمریکا نهایی شود. این بار، عامل غیر منتظره ای که بازی را بر هم زد، شخص محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت بود که علاقه ای به "دور زده شدن" خود توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی نداشت. در نتیجه، سفر هماهنگ شده علی لاریجانی به نیویورک اساساً صورت نگرفت و به جای او، محمود احمدی نژاد بود که در مجمع عمومی سازمان ملل خبر ساز شد - و البته بعد از بازگشت به ایران هم، سعید جلیلی را جانشین لاریجانی کرد. یک روز پیش از سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی، جورج بوش در سخنرانی خود گفت که آمریکا هیچ مخالفتی با پی گیری یک "برنامه واقعا صلح آمیز هسته ای" از سوی ایران ندارد و چشم انتظار روزی است که دو کشور بتوانند "دوستان خوب و شرکای نزدیکی" باشند.

محمود احمدی نژاد اما در سخنان خود در مجمع عمومی، بعد از تاکید بر لزوم تغییر سازوکار اداره جهان، گفت که پرونده کشورش قرار است از شورای امنیت به آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد و اساسا از نظر او موضوع هسته ای ایران خاتمه یافته تلقی می شود.

آمریکایی‌ها با استرس از تنگه هرمز رد می‌شوند

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی در تلویزیون اظهار داشت: آمریکایی ها با استرس بسیار زیاد از تنگه هرمز رد می‌شوند. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شناورهای تندروی موشک‌انداز سپاه ٢ برابر شناورهای آمریکایی سرعت دارند و در آینده این سرعت ٣ برابر خواهد شد، تأکید کرد: هدف قرار دادن این شناورهای کوچک و رادارگریز که ٦٠ تا ٨٠ نات سرعت دارند، در مخیله هیچ قدرت نظامی نمی‌گنجد. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ناو آمریکایی وقتی در سال ٦٦ و ٦٧ در خلیج‌فارس منهدم شد که ما توانمندی‌های امروز را هم نداشتیم. دریاردار فدوی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و اسراییل در یمن هستند نه فقط عربستان و قطر و بحرین و تاکنون ٩ فروند شناور عربستان و مصر و... در یمن هدف قرار گرفتند.

شوخی پیمان یوسفی با حداد عادل روی آنتن زنده

پیمان یوسفی ، مجری برنامه فوتبال برتر از مهدی امیرآبادی خواست واژه انگلیسی استفاده نکند تا باعث دلخوری مسئولان فرهنگستان ادب فارسی نشود.به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی امیر آبادی که به همراه اصغر مدیرروستا و سیامک کوروشی مهمانان برنامه فوتبال برتر برای بازی ایران و ژاپن در مسیر المپیک بود ، در بخشی از حرف هایش گفت مهدی ترابی یا ارسلان مطهری می توانند سورپرایز تیم ایران در مسیر رسیدن به ریو باشند . او چند بار این واژه سورپرایز را به کار برد تا پیمان یوسفی وارد بحث شود و بگوید :«مهدی جان این قد بگو سورپرایز که آقای حداد عادل با تلویزیون تماس بگیرند و گلایه کنند.فکر کنم برای این واژه باید بگوییم شگفتانه اما در دهان هم نمی چرخد! خدا این دوستان فرهنگستان ادب را خیرشان بدهد!»

کاخ مروارید مدعی پیدا کرد!

پارسینه نوشت:آناهیتا پهلبد (با اسم مستعار آنا کلاری ) فرزند شهباز پهلبد و نوه شمس پهلوی (خواهر شاه سابق) و مهرداد پهلبد ( وزیر فرهنگ و هنر ) است که به عنوان خواننده و مدل در لس آنجلس فعالیت می کند.او که وارث یک ثروت 20 میلیون دلاری است،سال گذشته هم به ایران سفر کرده و خواهان بازپس گیری کاخ مروارید (کاخ شمس) در مهرشهر کرج شده بود.

سقوط بی‌سابقه روبل روسیه

در پی کاهش قیمت نفت، روبل روسیه به پایین‌ترین سطح ارزش خود در مقابل دلار رسید. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در ادامه کاهش قدرت خرید در روسیه، کابوس این کشور از آغاز سال جدید میلادی و با ادامه کاهش قیمت نفت و نبود چشم‌اندازی امیدبخش بیشتر شد. امروز چهارشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی در بورس مسکو قیمت دلار به ۸۰,۷۹ روبل رسید. ارزش واحد پولی روسیه از زمان بحران مالی شدید در سال ۱۹۹۸ که منجر به حذف سه صفر از روبل شد به این حد سقوط نکرده بود. پیش از این در دسامبر ۲۰۱۴ ارزش روبل به پایین‌ترین حد خود رسیده بود. امروز قیمت یورو نیز به ۸۸,۱۴ روبل رسید که این میزان بالاترین قیمت یورو از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون است. در آن سال قیمت یورو به ۱۰۰ روبل رسیده بود. نفت در کنار گاز بیشترین درآمد روسیه را تأمین می‌کنند. در حالی‌که این کشور امیدوار بود از بحران اقتصادی ۲۰۱۴ رهایی یابد سقوط قیمت نفت با تحریم‌ها علیه این کشور بر سر بحران اوکراین همزمان شد.

جنجال بر سر برگزاری مسابقات شطرنج در مکه

عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی اعلام کرد که بازی شطرنج غیراسلامی است و ممکن است مسلمانان با روی‌آوری به آن عبادت را فراموش کنند. به‌گزارش آسوشیتدپرس، مفتی اعظم عربستان سعودی در یک برنامه تلویزیونی که در آن به سئوالات بینندگان پاسخ می‌داد گفت: «شطرنج حرام است.» ویدئویی از این برنامه تلویزیونی پیش از این در ماه دسامبر در سایت یوتیوب منتشر شده بود اما به‌دلیل آن‌که امروز جمعه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن در مکه مسابقات شطرنج آغاز می‌شود این فیلم پخش شده است. آل الشیخ برای فتوای خود چنین استدلال کرد که بازی شطرنج می‌تواند انسان را معتاد خود کند و بدین ترتیب مسلمانان ممکن است عبادت را فراموش کنند. او گفت: «بازی شطرنج اتلاف وقت و پول است و رقابت و خصومت را موجب می‌شود. این بازی پولدارها را فقیر و فقرا را پولدار می‌کند.»

خبر امام جمعه تهران از رد صلاحیت سیدحسین خمینی

خبرگزاری فارس نوشته: آیت‌الله موحدی کرمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تصمیمی برای قرار گرفتن نام هاشمی رفسنجانی در لیست جامعتین صورت گرفته است، گفت: مذاکره شده است، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و وقتی رأی دهند مشخص می‌شود که نظر غالب چیست. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه نظر جامعتین درباره سیدحسن خمینی چیست، اظهار داشت: ظاهراً به وی گفته بودند که امتحان دهید و امتحان نداده است، بنابراین دیگر نمی‌تواند شرکت کند.

پای خیمه معاویه وقت مذاکره نیست

به گزارش خبرگزاری رسا، یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) امشب در یادواره شهید رستمی(بنیانگذار سپاه پاسداران در خراسان) در محل فرهنگسرای غدیر، اسارت و زبونی سربازان آمریکایی مقابل سربازان انقلاب اسلامی را صحنه ای الهی و خدایی توصیف و اظهار کرد: در مقاطعی، صحنه هایی رقم می خورد که در حرکت انقلاب و روشنگری آن میان جوامع بشری نقش کلیدی دارد، چنان که می بینیم هر چند وقت یک بار دست خدا از آستین سلحشوران و جان برکفان ایثارگر این مرز و بوم بیرون آمده و یقه استکبار را می گیرد. حکایت انقلاب و آمریکا در شرایط فعلی، همان حکایت صفین است؛ امروز که انقلاب و سربازان آن پای عمود خیمه معاویه زمان رسیده اند، جبهه باطل هر چند وقت اقسام فریب ها را با عناوینی همچون دلسوزی، مذاکره و غیره بر سر نیزه می کند و سخت درصدد نفوذ و اشعث گیری از درون جبهه حق است. از سوی دیگر، یاران و دلبستگان باطل به عنوان اشعث های زمان در داخل جبهه حق همان حرف هایی را می زنند که معاویه می خواهد و هرگز با مسیر و معیار شهادت سازگاری ندارد بنابراین باید هشیارانه عمل کنیم.

سه درب از درهای بهشت از قم باز می شود

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در آیین شمع گردانی خادمان حرم بانوی کرامت که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار شده با اشاره به این که سه درب از درهای بهشت از قم باز می شود، اظهار داشت: نخستین دری که از قم به سمت بهشت باز می شود، باب فقه و فقاهت است. یکی از راه های ورود به بهشت، راهی است که از سوی علمای دین ترسیم می شود؛ علما آدرس بهشت را به مردم می دهند، رساله های عملیه، کتاب های اخلاقی و...، دری از درهای بهشت است. به گزارش خبرآنلاین، امام جمعه موقت تهران جهاد و مبارزه و انقلاب را باب دیگری به سمت بهشت برشمرد و گفت: منشأ کفر ستیزی، استکبار ستیزی، نفاق ستیزی، نفوذی ستیزی، فحشا ستیزی و رذیلت ستیزی از قم است. از قم، بسیاری از علما از مرزهای اسلامی حفاظت کرده و با روحیه جهادی، به مقابله با اندیشه های ضد دینی و استکباری پرداختند. وی با تأکید بر این که با مباحث دینی و شهادت و جانفشانی، می توان به بهشت رسید، تصریح کرد: خون شهیدان فقه منزوی، دعاهای منزوی و اسلام کتابخانه ای را کنار گذاشته و اسلام را عالم گیرد کرد که دنیای غرب از وحشت آن، شیعه کشی را در کشورهای مختلف از جمله نیجریه به راه انداخته است.

پیش‌بینی خاتمی از تصمیمات آینده شورای نگهبان

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخشی از خطبه دوم نماز که می‌توان آن را پیش‌بینی جدی از تصمیمات انتخاباتی شورای نگهبان در روزهای آینده دانست، گفته: تریبون داران مراقب حرف هایشان باشند به خصوص آنهایی که مسئولیت دارند. اگر شما اهانت کنید زیرمجموعه تان هم یکی پس از دیگری جرات پیدا می‌کنند. مسئولان مراقب باشند؛ برخی به طور مکرر از قانون صحبت می‌کنند اما می بینیم بعضی از اجتماعات و میتینگ‌ها به ضد شورای نگهبان تبدیل می‌شود. این به صلاح انتخابات نیست. ‌شورای نگهبان با غوغا سالاری عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد . ثانیا فضا که غبار آلود شد زمینه ساز فتنه می‌شود آن وقت چه کسی می خواهد فتنه را جمع کند.اگر می خواهیم فضای انتخابات فضای سالمی باشد باید مراقب حرف هایمان باشیم . ما نمی گوییم آرامش قبرستانی حاکم باشد. اعتراض کنید اما نه با نیش؛ نیش ، نیش می آورد و حرف منطقی هم حرف منطقی است.

چهار لیست دشمن برای مجلس خبرگان

به نوشته خبرآنلاین آیت الله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار داشته: با اشاره به مسائل انتخابات گفت: چهار لیست توسط دشمنان انقلاب آماده شده بود که برای مجلس خبرگان ارائه شود؛ علاوه بر این طریق یک لیست و یک روحانی سرشناس در هر شهری آماده کرده بودند و این نقشه که بعضی از اسامی با بعضی دیگر مخلوط شود. مجلس خبرگان مانند ارتش یک کشور است؛ خبرگان یک تصمیم اساسی می‌گیرد در زمانی که خلأ رهبری داشته باشیم یا خبرگان موجود آماده نباشد یا قدرت تصمیم نداشته باشد استحکام نظام برای تعیین رهبری با تهدید نفوذ مواجه می‌شود.

ادعای امام جمعه اصفهان درباره هیات‌های اجرایی

امام جمعه اصفهان در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان با بیان این که این نامنویسی بسیار داوطلبان گاهی برای انسان بدگمانیهایی پیش میآورد که امیدواریم درست نباشد، اظهار کرد: در خیلی از استانها، البته نه در استان اصفهان سفارش شد به فرماندارها که شما افراد بسیاری را رد صلاحیت نکنید، و بگذارید بروید تهران که آن جا رد کنند، شاید برای راحتی کار خودشان بوده است اما همین شد، که وزیر کشور فرموده 90 درصد نمایندگان را رد نکردند. به گزارش خبرگزاری رسا وی خاطرنشان کرده: خیلیها جواب استعلامها را به فرمانداری ندادند و وقتی فرمانداری میبیند که جوابی نیامده نمیتواند که رد کند، وقتی جواب استعلامها از اطلاعات، ثبت احوال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیامد، و سفارش میشود که رد صلاحیت نکنید و جواب استعلامها نیاید، همه رد صلاحیتها خاصه شورای نگهبان میشود.

علم‌الهدی: مجری منویات فوکویاما نشوید

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه مشهد اظهار داشت: امام بزرگواران فرمودند توهین به فقهای شورای نگهبان برای اسلام و نظام خطرناک است که در سال 63 این مطلب ارائه شد و در سال 88 نیز فوکویاما اعلام کرد تا وقتی دو نهاد در ایران باشد نظام ایران تبدیل به نظام سکولار نمی‌شود: یکی نهاد رهبری و دیگری نهاد شورای نگهبان. به گزارش تسنیم، امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه 20 سال قبل از این که این حرف را فوکویاما عنوان کند امام بزرگوار این خطر را اعلام کردند اظهار داشت: این درست است که امروز عده‌ای راه بیفتند و با کمال بی‌باکی به یک نهاد مقدس توهین کنند؟ بدترین اهانت به شورای نگهبان این است که کسی به شورای نگهبان بگوید جناحی است. اینها جناحی هستند و برای جناح کار می‌کنند؟ این مسئله مصداق بارز رد ولایت فقیه نیز هست. درست نیست عده‌ای در مملکت ما مجری منویات سوء فوکویاما و آمریکا شوند و بگویند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند. ما در این انتخابات قرار است نظام خود را توسعه دهیم و افرادی با هم زبانی با فوکویاما مانع این مسئله نشوند.

جان کری به گفتگویش با دو عالم شیعه و سنی افتخار کرد

وزیر خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس گفت: من خیلی خوشحالم که با علمای اسلامی دیدار کردم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون سی ان ان، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: من خیلی خوشحالم که با یک مفتی اعظم و یک روحانی شیعه (در این اجلاس) دیدار کردم. ما با یکدیگر گفتگو کردیم و دوست دارم این گفتگوها ادامه پیدا کند. معتقدم ما به گفتگوهای بیشتری از این قبیل نیاز داریم. بنابراین برای من افتخاری بود که توانستم با هر دوی آن سخنگوها (سخنگوی سنی و شیعه) درباره اسلام و آشتی و صلح صحبت کنم.

شاید بهتر باشد از برخی کشورها فاصله بگیریم

محمد مسجدجامعی سفیر سابق ایران در واتیکان در خبرآنلاین نوشته: شاید بهتر باشد که از دنیای عرب کمی فاصله بگیریم. در شرایط موجود عموم آنها هم استقبال خواهند کرد. مصالح و منافع مشترک ما به مراتب کمتر از آن است که انگاشته می شود. البته این به بررسی مفصلی نیاز دارد که احتمالاً همین رویکرد را تایید می کند. سودان را در نظر بگیرید! کمتر کشوری به اندازه ایران در طی بیست و پنج سال اخیر به او کمک کرده است. کمک هایی که دیگران آماده عرضه آن نبودند. از کمک های مالی گرفته تا کمک های سیاسی، تسلیحاتی، آموزشی، پزشکی، خدماتی و عمرانی. این کمک ها بعضاً در شرایطی کاملا بحرانی صورت گرفت که هیچ کشوری توان و بلکه جرأت انجام آن را نداشت.. استراتژیک ترین جاده در دهه نود توسط ایران کشیده شد و وساطت بین او و اوگاندا که ما رابطه دوستانه و فعالی با او داشتیم باز هم توسط ایران انجام گرفت. که در آن ایام برای سودان یک موهبت بود و در موقعیتی که فاقد هر نوع سلاحی برای دفاع از خود بود، به او کمک کردیم. در آن سال ها سودان با عموم همسایگانش از اریتره گرفته تا اتیوپی و آفریقای مرکزی و حتی واتیکان مشکل داشت و پیوسته از کمک های بی دریغ سیاسی و غیر سیاسی ایران بهره می گرفت که داستان های مفصلی دارد و این همه در کنار کمک های آموزشی، فنی و خدماتی بود. به واقع موجب نهایت خوشحالی است که آنان قطع رابطه کرده اند، رابطه ای که همیشه برای ما هزینه داشت. اما مسئله، مسئله ناسپاسی و فرومایگی است و اینکه اعلام کند سفیر ایران را اخراج کردیم و چنین کنند. به هنگام اختلافات حاد بین عمرالبشیر با تئوریسن اسلامی رژیم، حسن ترابی حتی ایران اعلام کرد که آماده است بین آنان میانجی گری کند و تا آنجا که ممکن بود چنین کرد. علیرغم آن همه، این گونه عمل کردن برای خوش آمد سعودیان، نشان دهنده شکنندگی ذاتی روابطی است که خواهان تحکیم آن هستیم.

اصولگرایان از بین 200 نفر به 30 نامزد می‌رسند

نماینده تهران در مجلس با اشاره به جزئیات جلسه هم‌اندیشی شورای ائتلاف اصولگرایان با کاندیداهای اصولگرا گفت: اصولگرایان از بین ۲۰۰ نفر به لیست نهایی ۳۰ نامزد می‌رسند. به گزارش فارس،‌ محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه هم‌اندیشی و آشنایی با 200 کاندیدای اصولگرای تهران اظهار داشت: در این جلسه، معارفه و آشنایی کاندیداهای اصولگرا با شورای ائتلاف اصولگرایان نیز انجام شد. در این جلسه یک نظرسنجی از دوستان صورت گرفت تا نظر خود را درباره 30 نفر برای لیست تهران نیز ارائه کنند. از این رو لیست 200 نفره به آنها ارائه شد تا 30 نفر را از این میان انتخاب کنند.

خاطره دختر امام خمینی از صادق خلخالی

به گزارش پارسینه علی اکبر عبد الرشیدی خبرنگار سابق صدا و سیما در لندن در کتاب خاطرات خود نوشته است: خانم زهرا مصطفوی ،دختر امام خمینی (ره)،را هم برای اولین بار در آخرین هفته ی سال 1373در لندن زیارت کردم. برای برگزار کردن یک کنفرانس ضداسرائیلی به همراه یک هیئت حدود ده نفره به انگلستان آمده بود. با وقت قبلی ، برای انجام مصاحبه ، در هتل محل اقامت ایشان در خیابان بیز واتر حاضر شدم. همان موقع از بیرون وارد هتل شد. قبل از هر چیز از هویت من جویا شد. توضیح دادم که مصاحبه را برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می خواهم . بی محابا گفت :«ما که با صدا و سیما قهریم.» توضیح دادم که مصاحبه شخصی نیست . اگر مایلند، انجام دهند. پرسید چند دقیقه باید حرف بزند. توضیح دادم که حدود هشت دقیقه. مصاحبه شروع شد. چند کلمه ای صحبت کرد و ناگهان توقف کرد و فریاد برآورد که :«آقا من خسته ام.مرا برده اند توی استودیوی تلویزیون الجزیره. یک کلمه در مورد کنفرانس نپرسیده اند. یک ساعت و نیم در مورد امام با من مصاحبه کردند، همه اش هم زنده. خسته شده ام. همه بروند بیرون تا من تمرکز پیدا کنم. » سفارش چای دادم . همه رفتند بیرون تا چای صرف شود ، خستگی در برود و مصاحبه انجام شود. خاطره ای تعریف کرد: در سال 1342 ، در شبی که مشخص شد فردا می آیند و امام را دستگیر می کنند ، جمعیت کثیری از مردم قم آمدند خانه ما. خانه پر شده بود از دوست داران امام که می گفتند ما اینجا می مانیم که آقا را نبرند و کسی هم به آقا بی ادبی نکند.آقا داد زدند که:«همه بیرون،لازم نیست.»همه رفتند .در خانه را بستیم و آمدیم تو که دیدیم آقای خلخالی رفته یک گوشه خوابیده. گفت :«آقا مرا بکشید هم از اینجا نمیروم. می مانم و فردا مگر از روی نعش من عبور کنند و شما را ببرند.»آقا اجازه دادند آقای خلخالی در خانه بماند . بعد هم رو کردند به ما گفتند ما به این جور آدم های خالص نیاز داریم.

پلیس تاجیکستان ریش١٣٠٠٠نفر را تراشید!

بنا به گزارش خبرگزاری الجزیره پلیس تاجیکستان ریش ١٣٠٠٠ نفر را در سال گذشته تراشیده است. ١٦٠ مغازه فروش روسریهای اسلامی هم بسته شده است. بعلاوه رئیس پلیس میگوید ١٧٠٠ زن را متقاعد کرده است که روسریشان را بردارند و بی حجاب بیرون بروند. این ها همه سیاستهای حکومت تاجیکستان است که اعلام کرده است مصمم است با تلاش برای نفوذ نیروهای اسلامی از کشورهایی مثل افغانستان که همسایه این کشور است در تاجیکستان مقابله کند. هفته پیش پارلمان این کشور لایحه ای را تصویب کرد که استفاده از نامهایی که آهنگ عربی دارند و همچنین ازدواج عموزاده و دایی زاده ها را ممنوع است. این لایحه قرار است از جانب رئیس جمهور این کشور امامعلی رحمان تایید شود و به مورد اجرا گذاشته شود.

جنجالی شدن عکس روحانی شیعه در غزه

انتشار عکسی از یک روحانی شیعه که با لباس و عمامه در بندر غزه حضور دارد خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است. به گزارش ابنا ـ انتشار عکس یک شخصیت با لباس روحانیون شیعه در غزه جنجال بسیاری را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. سایت «المصدر» وابسته به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که جمعه گذشته عکسی از یک شخصیت با لباس و عمامه در بندر غزه منتشر شد که نیروهای ویژه از او حراست می‌کردند. پس از مدتی مشخص شد که آن شخصیت «محمد جوده» از ساکنان رفح است، که اکنون به یک مبلغ شیعه تبدیل شده.

المصدر خاطرنشان کرد: «جوده از افراد نزدیک به فرماندهی جنبش شیعه الصابرین در غزه است، وی بیش از ۴ سال است که تبعیت خود از ایران را مخفی نمی‌کند.. فعالان سلفی جهادی در غزه با انتشار این عکس این سؤال را مطرح کردند که چگونه است عناصر آنان در غزه بازداشت شده و تحت پیگرد قرار می‌گیرند ولی حماس به افراد وابسته به ایران که آزادانه شیعه بودن خود را اعلام می‌کنند، کاری ندارد.» به نوشته المصدر، فعالان ویدیویی را از جوده و گروهی از افراد نزدیک به او در یک خانه منتشر کردند که از عظمت و شکوه ایران صحبت می‌کنند و بعضی از آنان پیشانی بند «لبیک یا حسین» بسته‌اند.


ارقام تکان‌دهنده از تجاوز به کودکان در عربستان سعودی

دولت بهار نوشت: آمار وزارت کشور عربستان نشان می‌دهد منطقه ریاض با ۴۷ درصد بیشترین آمار تجاوز جنسی به کودکان را دارد و پس از آن مناطق جده، طائف و دمام قرار دارند. به گزارش فارس، بنیانگذاران ابتکار عملِ «برای من کافی است» در عربستان سعودی تأیید کردند که 1 نفر از هر 4 کودک در عربستان سعودی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، اعضای تیم ابتکار عمل «کفی بی» (برای من کافی است) متشکل از 7 دانشجوی دختر هستند و مسئولیت اطلاع رسانی در خصوص آزار و اذیت جنسی و کمک به پدران و مادران سعودی برای تعامل با این پدیده را بر عهده گرفتند. آماری که این تیم 7 نفره و «وفاء محمود» استاد یار گروه روانشناسی دانشگاه «الملک سعود» اعلام کرده‌اند نشان می‌دهد که 61% از موارد تجاوز جنسی از طرف یکی از نزدیکان کودک و یا کسانی صورت می‌گیرد که با آن‌ها روابط خانوادگی دارند. این در حالی است که 62% افرادی که مورد تجاوز قرار گرفتند نخواستند کسانی را که به آن‌ها تجاوز کرده‌اند، افشا کنند. در همین راستا، مطالعه دیگری که در رابطه با پدیده کودک آزاری توسط «منیره بنت عبد الرحمن» صورت گرفته است نشان می‌دهد که از بین تمام شهروندان سعودی 49.23% از آن‌ها در سن 14 سالگی در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که مطابق گزارش تیم «کفی بی» میزان آمار تجاوز به کودکان، در سایه ملاحظات اجتماعی به دلیل بسته بودن جامعه عربستان سعودی و ترس از رسوایی ونیز ترس از تهدید کسانی که تجاوز کرده‌اند، غیر دقیق است. در یکی از مطالعات که به تازگی منتشر شده است میانگین تجاوز به کودکان سعودی 22.5% اعلام شده است؛ به عبارتی از هر 4 کودک سعودی یک نفر دچار آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌ است. آمار وزارت کشور عربستان نشان می‌دهد که منطقه ریاض با 47%، بیشترین آمار تجاوز جنسی به کودکان را دارد و پس از آن مناطق جده، الطائف و الدمام قرار دارند.

600 قاتل و 420 زناکار ردصلاحیت شدند!

پارس نیوز در خبری که قضاوت درباره صحت و چرایی انتشار آن با خوانندگان است، مدعی شده که منابع نزدیک به هیات های نظارت گزارش جامعی از ردصلاحیت شدگان را برای برخی مقامات ارشد نظام همراه با مستندات ارسال کرده اند.

از میان رد صلاحیت شدگان: 603 نفر مرتکب قتل و در دادگاه ها محکوم شده اند.(غیر عمد، رضایت اولیای دم، فرصت مرخصی برای ثبت نام و...422 نفر مجرم به زنا شناخته شده که احکام قضایی این افراد ضمیمه این گزارش شده است. 570 نفر در دادگاهها به سرقت محکوم شده اند. 340 نفر از داوطلبین رد صلاحیت شده هر سه جرم قتل، زنا و سرقت را مرتکب شده اند. 415 نفر عضو گروههای منحله اعم از کموله، مجاهدین خلق(منافقین)، نهضت آزادی، مشارکت، مجاهیدین، پ.ک.ک، سلطنت طلبی و.. بوده اند. 250 نفر تابعیت ایران را نداشته اند. 176 نفر دو تابعیتی بوده اند(طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران افراد غیرایرانی و یا دارای تابعیت دوگانه نمی‌توانند در هیچ‌کدام از انتخابات‌ نامزد شوند.) 460 نفر هیچ آدرسی در فرمهای ثبت نامی خود ارایه نکرده اند. 330 نفر از داوطلبانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، آدرس دقیقی برای تحقیقات در پرونده ثبت‌نام‌شان ارایه نکرده‌اند.

پاسخ توئیتری ابتکار به حداد

در پی سروده حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست پاسخ او را داد.

بسته جمعه

شورای نگهبان رایزنی انتخاباتی را رد کرد

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بعضی جاها عنوان شده که با شورای نگهبان جلساتی داشته یا رایزنی کرده‌اند درحالی که در شورا جلسه‌ای برگزار نشده و رایزنی انجام نشده است. به گزارش ایسنا، سیامک ره پیک افزود: از 26 دی که نظر هیات مرکزی را اعلام کردیم بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، 20 رو فرصت برای اعلام شکایات و رسیدگی شورای نگهبان تعیین شده است یعنی تا 16 بهمن.

روایتی از تندترین اعتراض استانداران به رد صلاحیت‌ها

خبرگزاری تسنیم در ابتدای گزارشی طولانی نوشته: متن سخنان عبدالحسن مقتدایی استاندار استان خوزستان در جمع اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه خوزستان در مورخ 1394/10/5 به شرح ذیل است: مقتدایی پس از استقرار در پشت تریبون و به لحاظ اینکه بعد از آقای معماری رئیس هیات نظارت انتخابات خوزستان سخن می‌گفت بدون مقدمه اظهار داشت: با این مطالبی که آقای معماری اشاره فرمودند من می‌خواستم بگویم خداحافظ انتخابات!...

خب...، برادریم کنار هم هستیم، انشاءالله می‌ایستیم. تجربه اول و دوم‌مان هم نیست هرکس یک وظیفه‌ای دارد و همه مسئولیت‌هایی که به عهده‌مان گذاشته شده است براساس جایگاه قانونی و هم شایستگی‌ها و لیاقت‌هایی است که از خودمان بروز و ظهور دادیم و در این مناصب قرار گرفتیم. چه کسانی که دستگاه‌های نظارتی و اجرایی هستند و چه عزیزان و بزرگواران شریف و محترمی که به عنوان معتمدین انتخاب و معرفی می‌شوند و مسئولیت را به عهده می‌گیرند همه به درجه‌ای از نبوغ فکری و سیاسی رسیده‌اند که انشاءالله امانتدارهای خوبی باشند و انشاءالله خدا هم توفیق بدهد و همه در کنار هم، چه دستگاه نظارت که نظارت بر اجرای مر قانون را دارد و هم دستگاه‌های اجرایی. و اینکه همه بدانیم که کسی را به غیر خودمان در قبرمان نمی‌گذارند. من که اینجا ایستادم هم تجربه نماینده شدن را دارم هم اینکه اجرای انتخابات برای انتخاب شدن دیگران را تجربه کرده‌ام و نه در زمانی که خودم می‌خواستم در جایگاه نمایندگی قرار بگیرم و نه زمانی که انتخابات برگزار کردم، نه یک ریال از جیب خودم پول خرج کردم و نه یک ریال از دولت مایه گذاشتم و نه اجازه دادم آدم‌های مسئله‌دار دور من جمع بشوند و به هر حال دو بار هم به مجلس رفتیم. یعنی اگر مردم را آزاد بگذاریم، تحت فشار قرار ندهیم، دستگاه‌های اجرایی و نظارت وظیفه خودشان را خوب انجام بدهند مردم عاقل‌تر از این حرف‌ها هستند و ما باید بپذیریم در هر منصبی که هستیم از صدر تا ذیل نظام، مشروعیتش به حضور و رأی مردم است.

به خاطر کرسنت احضار شدم

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت احضار وی به دادسرا به سبب اظهارنظر درباره پرونده کرسنت، اظهار داشت: پس از نامه احضار، در موعد مشخص به بازپرسی رفتم.وی افزود: در بازپرسی مواردی را مطرح کردند و ما نیز کامل پاسخ دادیم و در این زمینه منتظر هستیم تا تصمیم خود را اعلام کنند.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص پرونده کرسنت در مرحله بازپرسی هستم، اظهار داشت: من در مرحله بازپرسی گفتم که کلیه سخنانم در مورد پرونده کرسنت درست بوده و تمامی اظهاراتم مستند است.زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون مبتنی بر صلاحدیدی که بازپرس محترم دارد بنده مشتاق هستم به دادگاه بروم و در آنجا مواردی که هست و باید را بگویم.

صلاحیت چند عضو «ندا» تایید شد؟

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور حزب متبوعش در انتخابات گفت: ما قطعا در این انتخابات شرکت می‌کنیم و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حضور پرقدرت در انتخابات را داریم.او افزود: ما اکنون شروع به شناسایی افراد نزدیک به تفکر اصلاح‌طلبی کردیم که بتوانیم از آن‌ها در انتخابات حمایت کنیم.فراهانی درخصوص کاندیداهای تایید صلاحیت شده این حزب در کشور گفت: فقط ۲۰ کاندیدا به صورت رسمی از اعضای حزب ندای ایرانیان توانستند از شورای نگهبان صلاحیت بگیرند که ۸ نفر از آن‌ها از اعضای رسمی ندا و ۱۲ نفر دیگر از افراد همسو با این حزب هستند.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل