بازدید 17442
لحن آزار دهنده «دونالد ترامپ» برای آمریکایی ها؛

چقدر «آمریکا» در این آیفون «لعنتی» است؟

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده را بیش از همه با لحن عجیب و غریب و حرف‌های شگفت انگیز وی می‌شناسند. تقریبا هر زمانی که ترامپ سخنرانی داشته یا در برنامه‌ای لب به گفتار می‌گشاید، سوژه‌های زیادی برای نوشتن رسانه‌های پیدا می‌شود و سخنان اخیر وی هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.
کد خبر: ۵۶۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 20 January 2016

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده را بیش از همه با لحن عجیب و غریب و حرف‌های شگفت انگیز وی می‌شناسند. تقریبا هر زمانی که ترامپ سخنرانی داشته یا در برنامه‌ای لب به گفتار می‌گشاید، سوژه‌های زیادی برای نوشتن رسانه‌های پیدا می‌شود و سخنان اخیر وی هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.

به گزارش «آی تابناک»، دونالد ترامپ اکنون مهمترین گزینه جمهوری خواهان آمریکا برای انتخابات پیش روست. شخصی که از همان ابتدای مطرح شدن نامش به عنوان یکی از گزینه های حزب جمهوری خواه، آنچه همواره به همراه داشت، حاشیه بود. سخنان وی تا حدی برای خود آمریکایی ها هم شگفت انگیز است که عده ای از برنامه نویسان خوش ذوق بر حسب طنز و شوخی یک زبان برنامه نویسی با ادبیات دونالد ترامپ خلق کرده اند که اگر با برنامه نویسی آشنایی دارید، یا به آن علاقه مند هستید، می توانید برای دیدن جزئیات این زبان به اینجا مراجعه کنید.

اما به تدریج کار به جایی می کشد که این ادبیات و لحن وی برای بسیاری از آمریکایی ها هم زننده می شود. وی به تازگی با حضور در دانشگاه لیبرتی ویرجینیا، اظهار نظر عجیبی کرده و به شرکت اپل یک اولتیماتوم جدی داده است. وی در این برنامه گفته است، اگر به ریاست جمهوری آمریکا برسد، اپل را مجبور می کند، همه گجت های خود را در ایالات متحده بسازد.

ترامپ در این سخنرانی گفته است: ما اپل را مجبور می کنیم، رایانه ها و چیزهای «لعنتی» دیگرش را به جای کشورهای دیگر، در همین کشور بسازد. جزئیات این خبر را اینجا بخوانید.

چقدر «آمریکا» در این آیفون «لعنتی» است؟

اما گویا دونالد ترامپ از نظر آمریکایی‌ها یکسری موارد را فراموش کرده است. آن گونه که خبرگزاری CNN گزارش داده، از جمله نکته‌هایی که ترامپ فراموش کرده، این است که اتفاقا خیلی چیزهای آمریکایی در دستگاه‌های «لعنتی» اپل وجود دارد.


صفحه نمایش‌های آیفون و آیپد در شرکت Corning در یک کارخانه کنتاکی ساخته می‌شود، پردازشگر‌ها توسط سامسونگ در آستین و شرکت GlobalFounderies در مالتا نیویورک. همچنین رادیوهای آنتن گوشی و WiFi اپل نیز توسط شرکت Avago Technologies در «فورت کولینز» کلورادو ساخته و پرداخته می‌شود.

همچنین علاوه بر آنکه کارخانه‌ای در تگزاس مسئول ساخت رایانه‌های Mac است، این ایالت همچنین چیپ‌های مدیریت انرژی آیفون را با شرکت Richardson مدیریت می‌کند. البته و مسلما چندین شرکت چینی نیز هستند که بخش‌های دیگر آیفون را می‌سازند؛ اما اپل در این مورد مدعی است که با بیش از ۸ هزار تأمین کننده متفاوت قطعات از ۳۱ ایالت آمریکا برای ساخت محصولاتش همکاری می‌کند.

در واقع چین جایی برای عملیات آخر است؛ اسمبلی و مونتاژ نهایی آیفون و سایر محصولات. حتی در این مرحله نیز هنوز برخی محصولات اپل در آمریکا مونتاژ می‌شوند. همانند رایانه‌های iMac که کلا در کالیفرنیا و Mac Pro نیز در آستین تکزاس مونتاژ می‌شوند. در نتیجه اپل پیش از این هم بسیاری از چیزهای «لعنتی»‌اش را در آمریکا ساخته است.

چقدر «آمریکا» در این آیفون «لعنتی» است؟

نکته دیگر اینکه اساسا امکان مونتاژ همه محصولات اپل در آمریکا هم وجود ندارد و هر کس هم که به ریاست جمهوری آمریکا برسد، این اتفاق به این زودی ها رخ نخواهد داد.

اپل قبلا تشریح کرد که مستقیم هزاران کارگر چینی را در استخدام گرفته و حدود 700 هزار کارگر مونتاژ کار را در پیمانکارانی نظیر Faxconn که یک شرکت چینی است، به خدمت گرفته است. تقریبا غیر ممکن است که در کوتاه مدت این تعداد شغل قابل انتقال به ایالات متحده باشد.

یکی از مهمترین دلایل این است که بر خلاف ایالات متحده و شرکت های این کشور، شرکت های چینی نظیر Faxconn کارگران خود را در خوابگاه های شبانه روزی در اختیار دارند و به محض نیاز قادر به فرستادن هزاران نفر از آنها به خطوط تولید هستند. در این خطوط تولید این کارگران تحت شرایطی از جمله سخت کار و ساعات طولانی کار قرار دارند که اساسا برای آمریکایی ها غیر قابل تحمل است و بر اساس گزارش ها، روزانه 17 دلار و ماهانه حدود 500 دلار دستمزد دارند.

مشکل مهندسان و کارگران ماهر هم وجود دارد و اپل معتقد است، در ایالات متحده به اندازه کافی از این دست کارگران و مهندسان ماهر برای فرایند پیچیده ساخت محصولات وجود ندارد.

این موضوع فقط مربوط به اپل هم نیست، بلکه قبض مداوم حوزه تکنولوژی در ایالات متحده ناشی از آن است که دانشگاه ها و کالج های این کشور به تعداد کافی مهندس و افراد ماهر را برای آنچه شرکت های تکنولوژی به دنبال آن هستند، تربیت نمی کند.

گویا دونالد ترامپ، اطلاعات دقیقی در مورد آنچه بر زبان می آورد ندارد و اگر سابقه این موضوع را در مناظره سال 2012 رامنی و اوباما دنبال می کرد، می توانست اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورد.

چقدر «آمریکا» در این آیفون «لعنتی» است؟


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل