بازدید 62485

به فكر چك كردن گوشی شوهرتان نباشید!

هر انسانی برای خودش حریم شخصی قائل است و ازدواج به معنای شكستن این حریم‌ها نیست.
کد خبر: ۵۶۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰ 19 January 2016
هر انسانی برای خودش حریم شخصی قائل است و ازدواج به معنای شكستن این حریم‌ها نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،خیلی وقت‌ها ریشه اختلاف‌های عمیق، ناشی از مجموع تنش‌های ریز و درشتی است كه در روند زندگی ایجاد می‌شود. گاهی تكرار رفتارهای اشتباه به ظاهر ساده، ریشه‌های زندگی مشترك را متزلزل می‌كند. در مرحله اول هر یك از زوج‌ها باید رفتارهای نامناسب‌شان را بشناسند و در راستای تغییر این رفتارها تلاش كنند.
 
دكتر خدابخشی،عوامل مختلف درگیری‌هایی را كه منجر به اختلاف‌های شدید و گاها جدایی می‌شود بررسی کرده و به شما می‌گوید با چه اقدامات اشتباهی ممكن است مرد زندگی‌تان را از دست بدهید.
 
تفاوت‌ها را در نظر بگیرید
مهم‌ترین مساله، ارتباط موثر بین زن و مرد است. اگر دو طرف تعاملات مناسبی با هم داشته باشند كمتر دچار تنش می‌شوند. بین خانم‌ها و آقایان تفاوت‌های فیزیولوژیكی متفاوتی وجود دارد. همین موضوع هم باعث ایجاد اختلاف‌های متفاوتی در ابعاد روانی، اجتماعی، عاطفی و. . . می‌شود. به یاد داشته باشید مردها به دلیل موقعیت‌های شغلی كه دارند زمان بیشتری را در بیرون از خانه صرف می‌كنند و مسلما در داخل منزل نیاز به استراحت بیشتری دارند.
 
در زمان مناسب با مرد‌ها حرف بزنید
از مسائلی كه خیلی وقت‌ها باعث اختلاف بین زن و مرد می‌شود، انتخاب زمان نامناسب برای صحبت كردن است. خانم‌ها باید توجه داشته باشند كه در چه زمان و در چه راستایی صحبت می‌كنند. فراموش نكنید كه در هر شرایطی لحن توهین‌آمیز منجر به دلخوری می‌شود. در كار بیرون از منزل همیشه تنش یا اختلاف وجود دارد اما مرد زمانی كه با همان دلمشغولی‌ها وارد منزل می‌شود و همسرش هم در همان زمان شروع به مطرح كردن دلخوری‌هایش می‌كند، ناخوشایند است. اغلب خانم‌هایی كه در زندگی زناشویی دچار مشكل می‌شوند، به دلیل رفتارهای ناپسند در زمان نامناسب است.
 
وقتی حوصله ندارند سماجت نكنید
این موضوع درنهایت باعث دلخوری هم خانم و هم آقا می‌شود. مردها احساس می‌كنند اصلا حوصله شنیدن ندارند و زن‌ها هم اصرار دارند صحبت كنند.
 
بخشی از همین تفاوت‌های فیزیولوژیك این است كه خانم‌ها قدرت كلامی بالاتری دارند و مسائل را در مدت زمان طولانی‌تری مطرح می‌كنند و اغلب می‌خواهند وقت زیادی را صرف صحبت كردن بكنند.
 
لطفا غر نزنید!
مورد بعد، محتوای صحبت‌هایی است كه ممكن است باعث اختلافات و مشكلاتی شود. مردها دوست ندارند پشت سر خانواده‌شان بدگویی شود. در هر دورانی، از نامزدی گرفته تا بعد از ازدواج این مساله برای‌شان ناخوشایند است. گله و بدگویی‌ در رابطه با مادر، خواهر و. . . به‌خصوص اگر بیش از حد اتفاق بیفتد ریشه بسیاری از اختلاف‌های زناشویی است. خیلی وقت‌ها مردها سكوت می‌كنند و مشتاق ادامه‌دار شدن این مسائل نیستند. بسیاری از خانم‌ها متوجه نیستند كه مطرح كردن این نارضایتی‌ها آن هم بدون مقدمه منجر به ایجاد اختلاف‌های بیشتر می‌شود.
 
به حریم شخصی‌اش احترام بگذارید
باور اشتباهی وجود دارد كه وقتی مردها به خانه می‌آیند باید تمام وقت به صحبت‌های خانم گوش كنند. مثلا برنامه مورد نظرشان را نبینند و فقط در خدمت خانواده باشند. خیلی از اختلاف‌ها به این دلیل است كه چرا به جای گوش سپردن به صحبت‌های من به برنامه مورد علاقه‌ات نگاه می‌كنی، به كارهای اداری فردایت رسیدگی می‌كنی، ای‌میل چك می‌كنی یا . . . این را بدانید كه زن و شوهر نیاز دارند كه در عین اینكه كنار هم هستند، خلوتی هم داشته باشند. مثلا ساعتی در روز را برای خودشان و رسیدگی به مسائل شخصی‌شان در نظر بگیرند.
 
  به فكر چك كردن گوشی نباشید
باور اشتباه بعدی این است كه چون ما زن و شوهر هستیم، باید از محیط كار هم، گوشی شخصی، صحبت‌های شخصی همسرمان با مادر یا همكارهایش و. . . مطلع باشیم. هرگز پرسش‌های زنجیره‌ای نپرسید. سوال‌هایی مثل اینكه كی بود زنگ زد؟ چی‌كار داشت؟ چی می‌گفت؟ و. . . خیلی وقت‌ها مردها چون حوصله پاسخ دادن به این سوال‌ها را ندارند  جواب دادن را از سر خودشان باز می‌كنند. گاهی همین مساله منجر به اختلاف زن و شوهر می‌شود و خانم احساس می‌كند كه مورد توجه قرار نگرفته یا آقا فكر می‌كند كه خانم در مسائل شخصی‌اش خیلی دخالت می‌كند.
 
اگر ناراحت است به او فرصت دهید بعدا حرف بزند
مردها برخلاف خانم‌ها زمانی كه در بیرون منزل درگیری فكری پیدا می‌كنند یا از مساله‌ای ناراحت و دلخور هستند همان لحظه در موردش صحبت نمی‌كنند و بعد از مدتی راجع به همان موضوع شروع به صحبت می‌كنند و این بخشی از طبیعت مردهاست؛ پس اصرار بی‌خودی برای صحبت كردن نكنید.
 
لطفا به خودتان نگیرید!
خانم‌ها گاهی ناراحتی مرد خانه را به خودشان نسبت می‌دهند. چرا ناراحتی؟ حتما از من ناراحتی؟ مگه من چی گفتم؟ و... بعد هم اصرار می‌كنند كه باید برای من توضیح بدهی. این مسائل منجر به دلگیری آقایان می‌شود. واكنش مردها هم اغلب پرخاشگری و سكوت‌های طولانی‌مدت است كه درنهایت باعث دعوای بین زن و شوهر می‌شود.
 
چه وقت با هم صحبت كنید؟
سه حوزه اصلی ارتباطی، عاطفی – روانی و حوزه مسائل زناشویی است كه منجر به اختلاف‌های مختلفی می‌شود. برای پیشگیری از این مشكلات زمان و مكان مشخصی را برای گفت‌وگو در نظر بگیرید. از همسرتان بپرسید كه چه وقت سرحال‌تر هستی تا با هم راجع به این موضوع صحبت كنیم؟
 
طلاق یك‌شبه اتفاق نمی‌افتد
اختلافاتی كه باعث جدایی و طلاق می‌شود یك‌شبه اتفاق نمی‌افتد و بحث یكی، دو روز نیست. ممكن است یك نفر 20 سال به این موضوع فكر كند كه شریك مناسبی انتخاب نكرده و به دلیل بچه‌هایی كه دارند بسوزد و بسازد. گاهی كسی امروز به طلاق فكر می‌كند و رسما 5 سال بعد طلاق می‌گیرد؛ به‌خصوص وقتی بحث بچه در میان باشد.
 
مردها را اسیر خودتان نكنید!
در دوران نامزدی و عقد، ناآگاهی در حوزه ارتباطی ممكن است منجر به جدایی شود. پرسش‌های بیش از حد در مورد اینكه كجا می‌روی و می‌آیی برای هر مردی آزار‌دهنده است. برای یك مرد در دوران عقد شنیدن بدگویی در رابطه با خانواده‌اش خوشایند نیست. مطرح كردن درخواست اینكه مرد با دوستانش قطع ارتباط كند رفتار بالغانه‌ای نیست؛ چون مردها از احساس اسارت خوش‌شان نمی‌آید. اینكه از همان دوران عقد بخواهند چارچوب زندگی‌شان را تغییر دهند برای‌شان ناخوشایند است.
 
مسائل كهنه را شخم نزنید
هنگام صحبت و مشاجره فقط به اختلاف پیش‌آمده اشاره كنید؛ اگر بخواهید مسائل كهنه را از نو مطرح كنید اصلا خوشایند نیست. مشكلات را بین خودتان حل كنید. در مورد اختلاف‌ها با خانواده‌تان حرف نزنید تا منجر به دلخوری بین خانواده‌ها نشود. برای مشاوره و درخواست كمك، به جای خانواده‌ها به یك متخصص مراجعه كنید.
 
به فردیت هم احترام بگذارید
اختلاف سلیقه، اختلاف باور، احساس چك شدن و اینكه كجا می‌روید و از كجا می‌آیید مردها را آزار می‌دهد. احساس بازجویی، هم برای مرد و هم برای زن دردناك است. خانم‌ها باید خودشان را جای مرد زندگی‌شان بگذارند و در عین حفظ صمیمیت به فردیت هم احترام بگذارند. هر انسانی برای خودش حریم شخصی قائل است و ازدواج به معنای شكستن این حریم‌ها نیست. به معنای برداشتن و پرده‌دری بین زن و شوهر هم نیست بلكه به معنای همدلی بین زن و شوهر است. پس آنقدر در مسائل شخصی هم دخالت نكنید!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۹
انتشار یافته: ۳۹
همش مرد ها. حالا اگر گوشي خانمش رو چك كنه ميشه غيرت
مردی که گوشیش رو قایم کنه به درد لای جرز نمیخوره
اصلا زن و شوهری که باهم خوبند از این حرفا ندارن
باورم نمیشه بالاخره به مقاله در دفاع از حقوق مردها منتشر شده باشه!!!
پاسخ ها
آزین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
حرف باد هواست کدام مقاله در مورد حقوق زن عملی شده
ولی آقایان اجازه دارند گوشی همسرانشان را چک کنند!!!!چون مرد هستند و هر اجازه ای دارند !!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
چه مرد چه زن ، چک کردن گوشی زشته. گوشی هر کس مثل مسواک شخصی میمونه. حالا اگه ریگی تو کفش یکی بود ، اون زندگی دو ریال هم نمی ارزه.
احسنت ... احسنت ... آقا درد مارو گفتی ... دمت گرم ...
فقط خانم ها پس آقايان چي نبايد مراعات كنند . تكليف خانم هاي شاغل چه مي شود آيا آقايان نبايد رعايت شان كنند
نمیدونم چرا فقط به خانم ها تذکر داده میشه !!!! مگر کم هستند آقایانی که کیف و موبایل و ... خانمهایشان را چک میکنند ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
قبول کن نسیتش 1 به 100 هست این فعل بیشتر توسط خانمها انجام میشه
کاملا مشخص است نویسنده هیچ لمسی از تساوی حقوق زن و مرد ندارد و با این نوشته تنها در صدد جانبداری از جنس مذکر میباشد ، متاسفم
زنها استقلال مردها را به رسمیت نمی شناسند برای همین اکثرشان از چشم مردها می افتند و بیشتر شان زندگی ها را هم به صلاق عاطفی می کشانند
عالی بود.
faghat baladid zan haro nasihat konin. injori talagh kam nemishe! ye kam marde irani khodkhah va mardsalaro tarbiyat konin balke jaygahesho to zendegi dark kone
در صد خیانت زن ها خیلی بیش از مرد ها هست این عنوان که زدین باعث ایجاد سو برداشت می شود. درضمن اگر ما مسلمان هستیم و قوانین الهیی را رعایت می کنیم چند همسر جز قوانین نخستین هست که باید رعایت شود اگر هم نیستم پس باقی قوانین را تعییر بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
با چند همسری موافق نیستم ولی منظورتو گرفتم...
یک اصل مهم در زندگی زناشویی هست که میگه:


شوهر اون یکی بهتر از شوهر منه!
بهتر بود تیتر رو میزدید به فکر چک کردن گوشی همسرتان نباشید.. نه شوهرتان
باید همه جا مردسالاری مشخص باشه؟!!!
خیلی راهنمایی های خوبی بود
من که تو زندگیم این مسایل گفته شده رو زیاد دیدم
سلام لطفاچراهمش به خانمهاتذکر پس آقیان مشگل ندارند به ایشان هم گوشزدهایی انجام شود تشکر
لطفابفرمایید شوهران کی سرحالن تا افتخارصحبت باخانمشان رابدهند
عجب مقاله ی بی طرفی!!!!
به نظرم نویسنده یک عدد مرد بوده با کلی حال بد!!!
تکلیف زنی که از صبح تا شب پا به پای مردش کار میکنه و حقوقش رو هم دو دستی میاره قاطی خرج و مخارج میکنه و از وقتی هم که میرسه خونه مشغول پخت و پز و جمع و جوور میشه چیه؟
حقی نداره؟
چرا فکر کردین خانواده ی مرد قابل احترامه اما زن قابل احترام نیست.
مردی حق داره بگه در مورد خانواده ی من غر نزن که خودش پشت صحنه!!! خط و نشون کافی برای خونواده اش کشیده باشه که احترام زنش رو باید نگه دارن.
چرا فکر میکنین همیشه زن ها باید مواظب حال مردها باشن.
مردی که چون خسته اس
چون سر کار رفته
چون دیر اومده خونه واسه زن شاغل و خسته ی خودش احترامی قائل نیست توقع بیجایی داره که مراعات حالشو بکنن.
زن موجود ظریف و یا حتی گاهی ضعیفیه که باید مرد ازش مواظبت کنه
نه این که زن، مرد رو تر و خشک کنه که نکنه به غیرت نداشته اش بربخوره.

اعصابمو ریختین به هم با این مقاله تون.
مگه مردها تو گوشی شون چی دارن که نباید چک کرد؟!!! خب چرا زیرابی می رن و کارهای مخفیانه دارن؟ آیا برمی تابن که زنشون هم همین رویه رو در پیش بگیره؟ یا چون مرد هستن مجاز به هر کاری هستن؟
عالي بود .. ممنونم
متاسفانه بااین گوشیهای پیشرفته گه هرروز هم پیشرفته میشه دیگه زنای بیچاره نمیتونن بفهمن شوهراشون چه غلطی دارن میکنن.
براي اين ميگيد چك نكنيد چون هر وقت بريم سراغ گوشي هاشون يك چيزي راجع به خيانت هاشون پيدا ميكنيم شما مرد ها هم كه جنس همو خوب ميشناسيد به جاي اينكه بخواهيد خودتون رو اصلاح كنيد خيلي راحت ميگيد چرا چك مي كنيد
به فكر چك كردن گوشي شوهرانتان نباشيد چون حريم شخصي انان است ، پشت سر خانواده شوهرتان بد نگوييد، به انها غر نزنيد سماجت نكنيد وووو ولي چون خانم ها حريم شخصي ندارد ما مرد ها هر وقت دلمان خواست هر غلطي خواستيم بكنيم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
ما و خيلي از دور و بري هامون از اين غلطها نمي كنيم . شما هم از اين غلطها نكنيد.
خانمها به اندازه کافی مدعی و مدافع دارند ضمن اینکه خودشون هم سخنوران قهاری در زمینه مظلوم نمایی هستند خوبه که یک کارشناس در این موارد تذکراتی بده تا زندگی استحکام بیشتری داشته باشه
بله راست ميگيد به فكر چگ كردن شوهرتون نباشيد و بعد از 5 سال اعتماد كردن يهو گوشيش بيفته دستتون و ببينيد چه روابطي داره و تازه طلبكار هم بشه و آخر هم جدا بشيد!
اصلن مردهاي ايراني نياز به چك كردن ندارن اصلاااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
خانم هاي ايراني چطور؟ فراموش نكنيد كه طرف مقابل اقايان يك خانم هست كه تقريبا در اكثر اوقات از متاهل بودن آقا اطلاع كامل داره
به فکر چک کردن گوشی همسرتان نباشید چون دقیقا داره به شما خیانت میکنه و این باعث میشه زندگی شما به هم بریزه بهتره از مسائل پیزامون شوهراتان بیخبر باشید تا بتوانید زندگی آرام تری داشته باشید .موضوع دقیقا همین هست.
موضوع چک کردن گوشی اینقدر برای کسی که مشکلی نداره بی اهمیت هست که جای بحث نداره این اتفاق برای من به عنوان یک زن بارها افتاده و من ذره ای برایم ناراحتی بوجود نیومده چون مسئله ای نداشتم. در این مقاله بحث کاملا روشن است که به دلیل آمار بالای خیانت در آقایان و مشکلاتی که پیرامون این موضوع گریبان گیر آنها شده است نوشته شده تا کمی آنها را به حال خودشان بگذرانند تا بتوانند لذت بیشتری از این روابط غیر مجاز خود ببرند.و کلمه همکاران که در متن مقاله استفاده شده به نظر امثالی چون منشی و همکاران جنس مخالف میباشد که به این شکل لاپوشانی گردیده است.هیچگاه یک مقاله آموزشی را اینقدر غرض ورزانه نمینویسند چون نه تنها کمکی به حل معضل نمیکند بلکه باعث تنش بیشتر میگردد. همانطور که در نظرات دیگر خواننده ها قابل مشاهده است.
من به عنوان يك مرد اصلا به گوشي همسرم سرك نميكشم و تا به حال نشده حتي درموارد ضروري مانند برداشتن پول، بدون اجازه همسرم به كيف دستي و كيف پولش دست بزنم و واقعا نميدانم همسرم چقدر پول داره يا چقدر پس انداز كرده و هيچ موقع هم ازش نميپرسم كه چقدر پول داري و يا كجا خرج كردي و يا كي بود كه زنگ زده بود و ..... و از اول به حريم شخصي همسرم احترام ميگذاشتم. ولي ايشون گوشي منو زياد چك ميكنه و اگه كسي زنگ بزنه خيلي تند ميپرسه كي بود و اين خيلي آزار دهنده است. و حالا من هم حس خوبي ندارم و جديدا دوست دارم گوشي ايشون رو چك كنم، هر چند كه اينكار را صحيح نميدانم.
سلام به هموطنان عزيز
تجربه بيست و پنج سال زندگى زناشويي و ديدن
زندگى بزرگترهام به من نشون داده راز موفقيت در صداقت,صميميت و صبورى است, كه اگر هر دو طرف به اين موارد پايبند باشند تفاهم نيز پيش مياد به نظر من از زن و شوهر به هم نزديك تر كسى نيست و من اصلا به حريم خصوصى بعد از ازدواج باور ندارم هركس فكر حريم خصوصيشه و نمىخواهد با شريك يه عمر زندگيش حريم خصوصيشو مطرح كنه همون بهتر مجرد بمونه.... 
نه زن ایرانی زن مانده ونه مردایرانی مرد.جاهاشون عوض شده .متاسفانه !!
پیشنهاد جالبی بود.
دوستان درسته اینجا به نظر یک طرفه به سود آقایون بود ولی در کل برای پایداری زندگی مفید هست.
من همین الان به خاطر این مسایل دوست دارم از همسرم جدا بشم.
درمورد خانمها هم همین شرایط به نظر من صدق میکنه. باید اونا رو هم رعایت کرد.
فکر نمیکردم خانوم ها هم تابناک بخونن!
اگه زندگی خوب و آرام میخواهید به اینها عمل کنید.. واقعا زیبا و درست نوشتن. تشکر
شوهری که ریگی به کفشش نباشد از چک کردن گوشی توسط همسرش ناراحت نمی شود، اما مشکل اینجاست که برخی خانمها بیش از حد حساس و یا بهتر بگوییم حسود هستند و چشم این را ندارند که همسرشان با خانم دیگری کمترین حرفی بزند و اصلا به عقاید و باورها توجه نمی کنند که شاید از نظر او مرد و زن هیچ تفاوتی با هم ندارند و ارتباط با انها صرفا جنبه عمومی و عام دارد نه خصوصی و خاص، ضمن اینکه اگر همه خانمها و حتی مادرها وقتی همسر یا پسرشان بی حوصله است بویژه وقتی تازه از راه رسیده و وارد منزل شده کمی صبر کنند و فقط 5 الی 10 دقیقه تامل نمایند و اجازه دهند تا ارام شود انوقت براحتی به حرفشان گوش خواهد داد و اینگونه تقریبا هیچ مشکلی پیش نخواهد امد اما مشکل اینجاست که خانمها به محض دیدن مرد می خواهند همه چیز را از زیر زبانش بیرون بکشند و توضیح بخواهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار