بازدید 3999
گزارش

کفاشیان بازی خورد/ حق پخش ورزش جاي حق پخش فوتبال را گرفت!

ازهمان اول هم مشخص بود كه مديريت فوتبال ايران به خاطر ضعف ديپلماسي توانايي رقابت و ايستادگي جلوي رسانه‌ملي را ندارد. به همين ترتيب بود كه وزير ورزش با ورود به پرونده مقدمات پخش دوباره فوتبال ايران را براي جلوگيري از آسيب بيشتر فراهم كرد؛ از همان روز بود كه صداوسيما ديگر فوتبال ايران را به رسميت نشناخت و وارد مذاكرات دو جانبه با وزارت ورزش براي عقد قرارداد حق پخش کل ورزش به جاي حق پخش تلويزوني شد.
کد خبر: ۵۶۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 17 January 2016

حضوروزير ورزش در مجمع اخير ساليانه فدراسيون فوتبال با يك خبر مهم همراه بود. اينكه قرار است قرارداد حق پخش تلويزيوني ورزش كشور به مبلغ 300 ميليارد تومان توسط اين وزارتخانه با سازمان صدا و سيما منعقد شود که البته رقم بسیار اغراق شده و کاریکاتوری است. اين خبر وزير اما حاوي يك حقيقت تلخ براي فوتبال ايران بود. اينكه ديگرخبري از قرارداد حق پخش تلويزوني فوتبال ايران با رسانه ملي نخواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی، اعتماد نوشت این اتفاقي است كه ماحصل سوء مديريت در فوتبال ايران و تصميمات منفعت‌طلبانه  و شخصي مديراني بود كه سال گذشته براي برون رفت از بحران‌ها و فشارهاي مختلف، وارد دعوا با سازمان صداوسيما شدند تا با راه ندادن دوربين‌ها به ورزشگاه‌ها تمركز رسانه‌هاوافكارعمومي را روي تغييرات مديريتي در فدراسيون و داستان‌هاي مربوط به ابهامات صورت‌هاي مالي و بودج بر هم بزنند!

نتيجه آن تصميم اما يك فاجعه براي فوتبال ايران بود. ازهمان اول هم مشخص بود كه مديريت فوتبال ايران به خاطر ضعف ديپلماسي توانايي رقابت و ايستادگي جلوي رسانه‌ملي را ندارد. به همين ترتيب بود كه وزير ورزش با ورود به پرونده مقدمات پخش دوباره فوتبال ايران را براي جلوگيري از آسيب بيشتر فراهم كرد؛ از همان روز بود كه صداوسيما ديگر فوتبال ايران را به رسميت نشناخت و وارد مذاكرات دو جانبه با وزارت ورزش براي عقد قرارداد حق پخش کل ورزش به جاي حق پخش تلويزوني شد.

واقعيتي كه مديران فدراسيون فوتبال در تمام اين ماه‌ها از آن اطلاع داشتند اما روي آن سرپوش گذاشتند تا كسي متوجه اين گاف بزرگ مدیريتي كفاشيان و همكارانش نشود! وزير ورزش حتي ابتداي سال 94 در گفت‌وگوي نوروزي خود با یکی از روزنامه های سیاسی خبر از مذاكره با مسئولان سيما براي عقد قرارداد حق پخش ورزش داده بود اما مديران فدراسيون اين مساله را هم قبول نداشته و روي اين مساله تاكيد كرده بودند كه طبق قوانين فيفا و afc قرارداد حق پخش فوتبال بايد با صداوسيما با مبلغ مشخص امضا شود.

حالا مدت زيادي از آن اتفاق گذشته و مديريت فوتبال ايران تصميم به شكايت از صداوسيما گرفته است! اتفاقي كه به ممنوع‌التصويري كفاشيان و آغاز دعواي جديد مديريت فوتبال و رسانه ملي ختم شده! اين وسط اما هيچ كسي از علي كفاشيان اين حقيقت را به كفاشيان گوشزد نمي‌كند. انعقاد قرارداد حق پخش ورزش، درست خلاف آن حرف‌ها و شعارهايي است كه مقامات فوتبال ايران در مصاحبه‌ها مختلف خود به آن اشاره مي‌كردند!

مديراني كه دم از استقلال مديريتي مي‌زدند، با تصميمات اشتباه خود ابتدا همان درآمدزايي اندك از رسانه‌ ملي را از بين بردند. و بعد از انعقاد رسمي قرارداد حق پخش ورزش، بايد نگاهشان به دست مديران وزارت ورزش و جوانان براي پرداخت حقوق فوتبال باشد!

شايد تصوير زشتي كه امروز از ورشكستگي فوتبال ايران در بحث‌ درآمدزايي و ديپلماسي مديريتي مشاهده مي‌كنيم، درست نشات گرفته از تصميمات شخصي مديراني است كه با دست خودشان فوتبال ايران را به انزوا كشاندند! آنها بازي مديريتي خودشان را انجام دادند و نه تنها مشكلات هيچ وقت حل نشد؛ بلكه حالا شكلي جديدتر به خود گرفته و در تمام اين مدت‌ هم اين فوتبال ايران بوده كه هزينه اشتباهات مديريتي علي كفاشيان و ساير دوستان او را داده است! 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان