بازدید 62231

زندانیان ایران و امریکا مبادله شدند+اسامی

جعفری دولت آبادی روز شنبه (1394/10/26) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.
کد خبر: ۵۶۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 16 January 2016

جیسون رضائیان آزاد شد. این خبر در حین مذاکره هیات های ایران و امریکا در وین منتشر شد.

به گزارش «تابناک»، جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز شنبه (1394/10/26) اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری در چهار چوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

خبرهای تأیید نشده، حاکی از آن است که چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در زندان های ایران در قبال چند ایرانی در زندان های امریکا مبادله شده اند.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که یکی از زندانیان آزاد شده جیسون رضائیان است. بعضی از رسانه های غربی از جمله واشنگتن پست خبر آزادی جیسون رضائیان را تأیید کرد.

جیسون رضائیان از سوی دادستانی تهران به جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و قراردادن آن در اختیار افراد غیرصالح متهم شده بود.

جیسون رضائیان،امیر حکمتی، سعید عابدینی و نصرت الله خسروی زندانیان آمریکایی-ایرانی هستند که آزاد شده اند. شنیده ها حاکی است شش نفر از زندانیان ایرانی در بند امریکا با این 4 نفر مبادله شده اند.

زندانیان ایران و امریکا مبادله شدند+تصاویر

طبق توافق به احتمال زیاد 12 شهروند ایران نیز که در آمریکا به دلیل نقض تحریم ها در زندان هستند آزاد می شوند.

تکمیلی

بنا بر این مبادله، 14 نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس امریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دارند، دیگر تحت تعقیب نخواهند بود/هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی که نیز دوران محکومیت خود را در آمریکا می گذرانند، پس از آزادی از قرنطینه (دوران تحت نظر) معاف خواهند بود.

سعید عابدینی»، «امیرمیرزا حکمتی»، «جیسون رضاییان» و نصرت الله خسروی اسامی چهار زندانی که امروز آزاد شدند.

بر همین اساس هفت ایرانی که در بند زندان های آمریکا بودند، آزاد خواهند شد و بر اساس این مبادله چهارده نفر از ایرانیانی که به درخواست پلیس آمریکا تحت تعقیب اینترپل قرار دادند، دیگر تحت تعقیب نخواهند بود.

هفت نفر دیگر از زندانیان ایرانی نیز که دوران محکمیت خود را در آمریکا می گذارند، پس از آزادی از قرنطینه معاف خواهند بود.

* يك منبع آگاه دیگر اسامي زندانيان مبادله شده دوتابعيتي از ايران را جيسون رضائيان، اميرحكمتي، سعيد عابديني و نصرت الله خسروی زندانيان ايراني را نادر مدانلو، بهرام مكانيك، خسرو افقهي، آرش قهرمان، تورج فريدي، نيما گلستانه، علي صابونچي اعلام كرد.

نام زندانیان ایرانی

نادر مدانلو؛ شهروند ایرانی- آمریکایی، سال ۲۰۱۳ از سوی دادگاه مریلند به اتهام نقض تحریم‌های ایران در موضوع انتقال تجیهزات ماهواره بازداشت و به زندان محکوم شد.

بهرام مکانیک؛ از سال ۱۹۸۵ در آمریکا زندگی می‌کرده، متهم به نقض تحریم‌های ایران و درگیر بودن در عرضه و صادر کردن قطعات الکترونیکی است.

خسرو افقهی؛ از سوی دادگاه آمریکایی متهم شده که در «صادرات غیرقانونی» تجهیزات الکترونیک به ایران فعالیت داشته است.

آرش قهرمان؛ سال ۲۰۱۵ در دادگاه فدرال سن دیگو به اتهام نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران و فروش تجهیزات فنی به زندان محکوم شد.

تورج فریدی؛ به اتهام نقض تحریم‌های ایران و صادرات قطعات الکترونیکی به زندان محکوم شد. وی به پرونده آقایان مکانیک، افقهی و قهرمان مرتبط بوده و ادعاهایی علیه آنان مطرح شده بود.

نیما گلستانه؛ جوان ایرانی است که متهم به هک کردن و نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری شد. او پس از درخواست آمریکا، در ترکیه بازداشت و به آمریکا تحویل داده شد.

علی صابونچی؛ ایرانی-آمریکایی است که در سال ۲۰۱۳ در مریلند بازداشت شد. او متهم شده که در صادر کردن غیرقانونی تولیدات و محصولات صنعتی آمریکایی به ایران دست داشت.


اخباری جدید از تبادل زندانیان

بنا بر اعلام منابع خبری دولت آمریکا امروز حکم استرداد ۱۴ ایرانی دیگر را لغو کرد.

* اسامی این افراد عبارت است از: سعید جمیلی، جلال سلامی، متین صادقی، علیرضا معظمی گودرزی، محمد عباس محمدی، کوروش طاهرخانی، سجاد فرهادی، سید احمد ابطحی، غلامرضا محمودی، حمید عرب نژاد، علی معطر، محمدعلی شعرباف، امین روان و بهروز دولت زاده.

*منابع پیش از این گفته بودند که قرار بوده 5 نفر دیگر از افرادی که در آمریکا تحت مراقبت هستند، آزاد شوند.

*همچنین رفع تحریم دو بانک ایرانی هم جز قرارهای فی مابین ایران و آمریکا بوده است.

به گزارش هافینگتن پست چهار نفر از زندانیان دو تابیعتی که در ایران زندانی بودند، با یک هواپیمای سوئیسی از تهران به برن، منتقل خواهند شد. آنها در سوئیس با زندانیان ایرانی  مبادله می شوند.

توافق مبادله زندانیان ارتباطی با زمان اجرای برجام ندارد

یک مقام آمریکایی روز شنبه توافق با ایران برای مبادله زندانیان را تأیید کرد. وی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس مصاحبه می‌کرد، گفت ایران 4 تبعه آمریکا یعنی سعید عابدینی، امیر حکمتی، جیسون رضائیان و یک نفر دیگر را آزاد می‌کند. این مقام که نامش فاش نشده، گفته است که توافق مبادله زندانیان پس از 14 ماه مذاکره و تا 24 ساعت گذشته به دست آمد. به گفته وی، علاوه بر 4 نفر اعلام شده، ایران قرار است ایران یک آمریکایی دیگر را نیز آزاد کند که آزادی وی ارتباطی با توافق مبادله زندانیان ندارد. گفته شده که این فرد یک دانشجوست که در ایران بازداشت شده و دولت آمریکا و خانواده‌اش تمایلی به رسانه‌ای شدن بازداشتش نداشته‌اند.

این مقام تأیید کرده است که قرار است در مقابل آمریکا 7 ایرانی را آزاد کند. مقام آمریکایی مورد اسناد آسوشیتدپرس گفته که قرار است 4 زندانی آمریکایی آزاد شده از ایران راهی سوئیس شوند. همزمان خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که توافق مبادله زندانیان ارتباطی با زمان اجرای برجام ندارد.

وزارتخارجه آمریکا دربیانیه‌ای آزادی ۴زندانی را تأییدکرده و گفته، ایران همچنین متعهد شده درباره تعیین سرنوشت رابرت لوینسون،همکاری کند

مذاکرات برای آزادی زندانیان یک سال طول کشید

خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل گفت: مذاکرات برای آزادی زندانیان یک سال طول کشید. مراحل آزادی ایرانیان زندانی در حال انجام است و منتظریم نهایی شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۲۱
درمقابل همه خواسته های امریکا داریم کوتاه میاییم!!!
پاسخ ها
کارون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
مبادله کردن یعنی زندانی دادن زندانی گرفتن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
با زنداني بودن اين 4 نفر در واقع 70 ميليون نفر يعني غير از طبقه مرفه بي درد همه اسير اين 4 تا بوديم . يعني فهم اين خيلي برات سخته ؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
مفهوم تبادل را بفهم بعد ادعای کوتاه آمدن بکن.
تصمیم یکنفر هم نیست بالاترین مرجع امنیتی
کشور تصمیم گرفته.
چرا ما اینقدر گرفتار تبلیغات غرب منفعلیم آزادی جیسون رضائیان میگیم از آزادی ایرانی ها نه
پاسخ ها
اشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
نوشته مبادله کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
اسامی ایرانی های آزاد شده رو بگیذ که بعدا معلوم نشه یکطرفه آزاد کردن و دروغی به دروغای قبلی دولت منفعل اضافه بشه
برگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
برادر خبر را بخوان (مبادله) از اول تاریخ همین بوده و خواهد بود.
خيلي خوبه كه روابطمون داره بهتر ميشه
انشاالله همه به اغوش خانواده برگردند.
آفرین بر شورای عالی امنیت ملی که در موارد اخیر تصمیمات عاقلانه ای اتخاذ کرد
از محبت خارها گل ميشوند
خدا کنه لغو تحریم ها وضع اقتصادی مردم فقیر رو اصلاح کنه. در غیر این صورت ناکارامدی و اشکالات داخلی که عامل اصلی فقر هستند رو خواهند شد.
عالی بود.
خدا را شکر .
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است: «با دوستان مروت، با دشمنان مدارا»
کار بسیار پسندیده ای است.
خوبه ، بازهم دموکراسی جواب داد
این همه هزینه برا هیچی!!!!!
مایه افتخاره که بتونیم ایرانیان خارج از کشور رو پشتیبانی کنیم
خصوصا در ایالات متحده
مبادله زندانیان کار بدی نیست ،اگر امریکا 4 زندانی را از ایران ازاد می بیند ما نیز 6 نفر از زندانی های هموطن را که در امریکا گرفتار بودند را ازاد می بنیم.
واقعا اگر یکی از بستگان ما هم در زندان های امریکا گرفتار بود ،مبادله را کوتاه آمدن در مقابل امریکا تعریف میکردیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها