بازدید 72128
پیام‌های یک انتصاب؛

به راستی احمدی‌نژاد چه هدفی را دنبال می‌کند؟

در حالي که بسیاری اميدوار بودند تا احمدی نژاد در دولت جديد از وی استفاده نکرده و او را از کابینه دهم حذف کند، ديروز مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب شد، البته این انتصاب هرچند می‌توانست در جایگاهی همچون یک وزارتخانه باشد، شاید به دلیل احتمال واکنش نمایندگان مجلس، این گونه رقم خورد.
کد خبر: ۵۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶ 18 July 2009

سرانجام محمود احمدی‌نژاد با انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول دولت خود، آب پاکی را روی دست همگان ریخت و نشان داد که واقعا توصیه‌ها و انتقادات دلسوزان و حتی بسیاری از حامیان و اطرافیان وی هیچ تأثیری بر تصمیم وی نداشته است.

به گزارش «تابناک»، رحیم مشایی که به عنوان یار غار رئیس‌جمهور محسوب شده، به دلیل عملکرد و اظهار نظرهایش در مدت دولت نهم، همواره انتقادهای بسیاری را از سوی موافقان و مخالفان، متوجه احمدی‌نژاد کرد و حتی به زعم برخی چشم اسفندیار دولت نهم نامیده شد.

بنا بر این گزارش، اظهارات آقاي مشايي در چهار سال گذشته، همواره حساسيت‌هاي بسیاري در جامعه برانگيخت و افراد زيادي نسبت به مواضع و افكار وي معترض بودند که از آن جمله می‌توان به برخی نمايندگان مجلس، مراجع و علماي قم و بسياري از دلسوزان نظام اشاره کرد و اين در حالي بود که مشايي همچنان بر مواضع خود پافشاري کرده تا جایی که در مقطعی اگر معظم انقلاب پا درمياني نمي‌کردند، قطعا مشکلات بسیاری در اين باره به کشور تحميل مي‌شد.

این گزارش می‌افزاید: در حالي که بسیاری اميدوار بودند تا احمدی‌نژاد در دولت جديد از وی استفاده نکرده و از کابینه دهم حذف کند، ديروز مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب شد، البته این انتصاب هرچند می‌توانست در جایگاهی همچون یک وزارتخانه باشد، اما شاید به دلیل احتمال واکنش نمایندگان مجلس، این گونه رقم خورد.

اما نکته مهم و قابل تأمل آن است که شخصي که در مقام معاون رئيس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش، بارها موجبات ناخرسندی دلسوزان انقلاب را فراهم کرد، اكنون دومين پست کليدي دولت، يعني معاون اولي را دريافت کرده است؛ برای مثال، به برخی از این واکنش‌ها اشاره‌ای کوتاه می‌کنیم:

فارس: آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد در خصوص استفتايي درباره اظهارات اخير اسفنديار رحيم‌مشايي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره ساكنان سرزمين‌هاي اشغالي، پاسخي را داد كه متن كامل اين استفتاء و پاسخ آيت‌الله مكارم شيرازي بدين شرح است:

مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي

همان‌گونه كه حضرت عالي مستحضر مي‌باشيد، در روزهاي اخير از سوي برخي افراد اظهاراتي مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران با ملت اسرائيل دوست است و مشكلي ندارد، مطرح شده كه اين موضوع شبهاتي را در ذهن امت اسلامي و شهيد پرور ايران ايجاد نموده است.

فلذا خواهشمند است جهت تنوير افكار مردم مسلمان ايران صراحتا نوع تعامل با رژيم غاصب و جعلي اسرائيل و نيز مردم ساكن در سرزمين‌هاي اشغالي را تبيين بفرمائيد.

پيشاپيش از التفات نظر آن عالم فرزانه كمال تشكر و امتنان را داريم.

پاسخ آيت الله مكارم شيرازي:

شك نيست كه رژيم اسرائيل و مردم آن هر دو مخالف اسلام و مسلمين هستند، آنها زمين‌هاي مسلمان‌ها را غصب كرده‌اند و مرتبا شهرك سازي كرده و ساكن آن زمين‌هاي غصبي مي‌شوند؛ اگر ضربه‌اي بر مسلمين وارد شود، جشن مي‌گيرند و اگر رژيم آنها از مسلمين شكست بخورد (مانند شكست مفتضحانه جنگ 33 روزه) به حكومت خودشان اعتراض مي‌كنند، خلاصه آنچه باعث ناراحتي مسلمين است، سبب نشاط آنها است و آنچه سبب پيروزي مسلمين است، سبب ناراحتي آنها مي‌شود. نقش‌هاي توسعه طلبانه رژيم و مردم آنجا بر كسي پوشيده نيست. با اين حال، چگونه مي‌توان واژه دوستي با آنها را به زبان آورد؛ چه لزومي دارد كساني كه اين گونه فكر مي‌كنند جزء همكاران رئيس‌جمهور محترم باشند، هنگامي كه دویست نفر از نمايندگان مردم به چنين كاري اعتراض كنند مفهومش اين است كه بيش از دو سوم مردم اين كشور با چنين شخص و چنين افكاري مخالفند.

انصاف ايجاب مي‌كند تعصب‌هاي جناحي را كنار بگذاريم و به سرنوشت و منافع كشور و نظام بينديشيم و بر انديشه امام (ره) در اين زمينه استوار باشيم.

هميشه موفق باشيد
ناصر مكارم شيرازي

یا

اعتراض پنجاه عضو خبرگان به حضور مشایی در دولت

بيش از پنجاه تن از نمايندگان مجلس خبرگان، حضور رحيم‌مشائي در دولت را متناسب با منزلت دولت اصولگرا و رئيس‌جمهوري مكتبي ندانستند.

فارس: بيش از پنجاه تن از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري در حاشيه اجلاسيه چهارم اين مجلس، با امضاي نامه‌اي بر لزوم رسيدگي به اظهارات اسفنديار رحيم ‌مشائي مبني بر «دوستي ايرانيان با مردم اسرائيل» تأكيد كردند.

خبرگان ملت، حضور رحيم‌مشائي در دولت به عنوان معاون رئيس‌جمهور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و رئيس مركز ملي مطالعات جهاني شدن را متناسب با منزلت دولت اصولگرا و رئيس‌جمهوري مكتبي ندانستند.

یا

نامه چهل روحانی مجلس به رهبری درباره مشایی

44 نفر از نمایندگان روحانی مجلس هشتم با نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب، از باقی ماندن اسفندیار رحیم مشایی در پست معاونت رئیس جمهور انتقاد کردند.

به گزارش مهر، محمد تقی، رهبر رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس هشتم در این باره گفت: اظهارات مشایی درباره دوستی با مردم اسرائیل، باعث شد نمایندگان روحانی نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب بنویسند و از پافشاری احمدی‌نژاد برای حفظ مشایی به عنوان معاون خود انتقاد کنند.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: نسخه‌ای از این نامه به رئیس‌جمهور داده خواهد شد.

یا

موضع‌گیری آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در پاسخ به سؤال جمعی از دانشجویان پیرامون سخنان اخیر مشایی اعلام کرد: شایسته نیست ‏چنین فردی در دولت باشد.‏

به گزارش مهر، متن پاسخ آیت‌الله حسین نوری همدانی بدین شرح است:‏ «عداوت و دشمنی مردم متعهد ایران با اسرائیل خون‌آشام که با نقشه استعماری، مردم فلسطین را آواره و این سرزمین را غصب و با ادامه ‏قتل و كشتار و جنایات فراوان و ساختن شهرک‌ها، همفکران صهیونیستی خود را از کشور‌های دیگر به این سرزمین جلب کرد،‏ از الفبای اسلام و انقلاب است.

کیست که نداند که استعمار پیر انگلستان، این غده سرطانی را با نقشه شوم هولوکاستی در این سرزمین ‏غرس کرد و سردمدار استکبار جهانی یعنی شیطان بزرگ، آمریکا، این شجره خبیثه را آبیاری کرد و با حمایت همه‌جانبه این پایگاه استعماری ‏که با انبار کردن سلاح‌های هسته‌ای و قتل و کشتار و تخریب مداوم، امنیت منطقه را به هم‌ زده است را نگه داشته است و تقویت می‌کند.‏

‏همه می‌دانند که مردم انقلابی ایران این کلام امام راحل‌(ره) كه «اسرائیل باید محو شود» را یکی از آرمان‌های خود می‌دانند و هر سال در جمعه ‏آخر ماه مبارک رمضان با تظاهرات چند میلیونی خود همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به این آرمان اسلامی دعوت می‌کنند و به عملی ‏شدن و تحقق این ایده که هم اکنون از جهت مغلوبیت در برابر حزب‌الله محترم لبنان و قدرت انتفاضه در ضعف و اضطراب به سر می‌برند، ‏ایمان دارند؛ «إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا».‏

‏بنابراین، هرگز شایسته نیست که رئیس‌جمهور محترم و مکتبی کسی را که فکر و فرهنگش در حدی باشد که نتواند این حقیقت را درک ‏کند و یا از لحاظ ادبی قدرت بیان این مطلب را ندارد و یا آنقدر شهامت روحی ندارد که به اشتباه خود به طور صریح اعتراف کند و عذر بخواهد را مشاور خود قرار بدهد و یک پست مهم دولتی را به او بسپارد تا نه تنها اعتراض به جای نمایندگان محترم مجلس شورای ‏اسلامی بلکه اعتراض ناراحتی همه ملت آگاه و متعهد ایران اسلامی را به دنبال داشته باشد.‏»


به هر حال، اگر اين انتخاب را دهن کجي به بعضي گروه‌ها و مردم ندانيم، قطعا نوعي کج سليقگي در این انتخاب بوده است که جا دارد با توجه به شرايط حساس کنونی، رئيس‌جمهور محترم تا پیش از آغاز دولت جديد در انتخاب خود تجديد نظر کنند.

گفتنی است، مخالفت برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور با طرز برخورد وی با مشایی و اعتماد بیش از اندازه او به وی، همواره نتیجه عکس داده و احمدی‌نژاد را در تصمیم خود قاطع‌تر کرده و دلیل این ارادت قلبی همچنان برای بسیاری، از جمله نزدیکان رئیس‌جمهور نا مشخص است.

البته ناگفته نماند که این اعتماد تام، تنها به یک پست خلاصه نشده و مشایی عملا در چینش دیگر اعضای کابینه نقش و نظر مستقیم و مؤثر دارد، تا جایی که برخی او را تنها ژنرال کابینه نامیده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
او به طرفداران خودش هم اعتقادي ندارد !حالا مونده باز هم منتظر باشيد تا عجايب ديگه ايي ببينيد !
به دنبال دهن کجی کردن به مردم
اين شخص آمده تادرداخل كشورانسجام ملي را به چالش كشيده ودرخارج ازكشور نيز با اعتبار وحيثيت ايران بازي كند .البته احتمال درج اين نظر در تابناك را بعيد مي دانم.
مطمئن باشید که رئیس جمهور محترم خود بهتر از هر کس دیگری میدانند که ظرفیتهای آقای مشائی چگونه است ایشان قطعا" در 4 سال بعدی منشایئ تحولات مهمی در کشور خواهند بود
بايد توجه داشت كه هر رييس جمهوري حق دارد از بين نزديكترين يارانش همكار انتخاب كند لابد انتظار داشتيد شما راانتخاب كند ضمنا هنگام ثبت نام با اقاي مشايي حضور يافتند
واقعا موندم رئیس جمهور محترم چه بدهی به این جناب مشایی داره که حاضر از همه چی بخاطر این آقا بگذره!
به عنوان یک ایرانی پیشنهادی دارم و از سرویس محترم تابناک درخواست می کنم به هر صورت ممکن آنرا به رویت شخص رئیس جمهور برسانند.
از آقای دکتر احمدی نژاد استدعا دارم نه در مقام اجرایی بلکه در یک پست صرفا مشاوره ای فرصت حضور منتقدترین فرد مقابل خود را در دولت دهم فراهم آورند تا بی واسطه وبدون هر گونه تحریف و یا دستکاری مستقیما هم مطمئن از دریافت همه ماوقع کشور در خصوص خود و مسایل جاری کشور باشند و هم خود بر اساس استنباطهای شخصی خودشان اعلام رای و نظر کنند .
علت این پیشنهاد دو چیز بود اول آنکه بنده در مجموع شناخت خود از رئیس جمهور و نوع موضع گیریهای ایشان در قبال موضوعات کشور به این نتیجه رسیده ام که یا ایشان از وصول اصل خبر با همه جزئیات آن محروم می شوند یا اینکه بر اساس تفسیر به رای اطرافیان و مشاوران مورد اطمینانشان اظهار رای می کنند که البته علت این سوء برداشت ها توسط اطرافیان طیف وسیعی دارد از کوته بینی نادانی غفلت بی صبری عصبانیت عجول بودن و ... گرفته تا خدای نا خواسته سیستمهای پیچیده ستون پنجمیها. که تاریخ گذشتگان گواه و شاهد بر این مدعاست.
دوم اینکه من نوعی رای دهنده و هوا خواه آقای دکتر احمدی نژاد فقط در ایشان خلوص و ویژگیهای منحصر به فردی دیده ام که حاضر شده ام در برابر جبهه تا دندان مسلح گروه اپوزیسیون به ایشان رای بدهم . البته قبول دارم ایشان به تنهایی قادر به انجام همه رتق و فتق امور نمی باشند و باید به زیر دستان به ظاهر همنوا با خود تقسیم کار بفرمایند ولی برای به حداقل رساندن ضریب خطایای فوق الذکر انتصاب فرد دانشمند و متعهد ولی کاملا منتقد خود در پست مشاور مستقیم وبی واسطه کمک بسیار زیادی برای نیل به اهداف متعالی خواهد بود.
متشکرم
حاميان احمدي نژاد اين اولين دهن كجي ايشان به شما بود.
بگذرد اين روزگار تلخ تر از زهر
بار دگر روزگار چون شكر آيد.
اين يعني احمدينژاد به حرفها ي مقام معظم رهبري هم بي اعتناست.
خدا به داد همه مان برسد.
باز صد رحمت به آقاي داوودي با آن متانت رفتار از اين به بعد واي به حال خبرنگارها كه مي خوان با ايشون مصاحبه كنند
من خودم به احمدی نژاد رای دادم اما از این انتحابش واقعا ناراحت شدم!
یکی از اساتید دانشگاه با وجود اینکه که طرفدار احمدی نژاد نبود از مشایی تعریف میکرد
من خودم به احمدی نژاد رای دادم اما از این انتحابش واقعا ناراحت شدم!
دوساله به همه داریم میگیم چه چیزایی در حال وقوعه. حالا تو این چهار سال پیش رو چهره ی واقعی ایشون رو همه خواند دید. تابناک بازم درج نکن
نزدیکی افکار و حاصل آن ؟!
وقتی به حکم انتصاب نگاه کنید خیلی چیزها دستگیرتون می شه. وقتی کسی که جلوی بی احترامی به قران بشینه و نگاه کنه یا مردم اسرائیل! رو دوست ما بدونه عاشق امام زمان که نیست. هست؟ اما رئیس جمهور ایشون رو دلباخته امام زمان می دونه. وقتی خود رحیم مشایی می گه من گفتم مردم اسرائیل و رئیس جمهور می گه هیچوقت همچین حرفی نزده.... خودتون تا آخرش رو بخونید.
باسلام آنهایی که زمان امام (ره)بوده اند این صحبت حضرت امام (ره) را فراموش نکرده اند که ایشان فرمودند دشمنان نفوذی هارا از افراد موجه انتخاب می کنند.یا نفوذیها از افراد موجه جامعه هستند ( پیامشان به آقای منتظری )
فعلا سر بزرگش زیر لحافه . باید منتظر بقیش باشید
من به انتخاب آقای مشایی کار ندارم. اما این بدعت رو نفهمیدم یعننی چی! مگه رییس جمهور منتخب قبل از تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه می تونه حکم صادر کنه؟!
هيچي دنبال نابودي ايران است ايشان
من طرفدار سر سخت احمدي نژادم ؛‌اما به اين كار او اعتراض دارم و اعتراض خودم را قانوني بيان ميكنم
آقای احمدی نژاد شما رییس جمهوری مطابق با قانون و اعتقاد به اینکه میزان رای ملت است،اما چرا ایشان معاون شدند؟؟؟
جای بسی تاسف است که با توجه به اعتراض مراجع عالیقدر تقلیدواعضائ خبرگان رهبری و نیز نمایندگان روحانی مجلس مجددا این فردارتقا می یابد.این دهن کجی به چه چیز است.
فقط جهت اطلاع بعضی از دوستان طرفدار رئیس جمهور میگم که مقام معظم رهبری هم با استفاده مشایی در دولت قبلی و دولت جدید سخت مخالف بودند و هستند
به نظر من ایشان(آحمدی نژاد) دارند زمینه نامزدی آقای مشایی را برای دوره بعدی ریاست جمهوری آماده می کنند.
این انتصاب تبعات مختلفی در آینده بوجود خواهد آورد.
خدا عاقبتمان را به خير كند.فكر ميكنم به قول آقاي رضايي به پرتگاه ويرويم.
آتیش آتیش، ... تابناک آتیش گرفته
كبوتر با كبوتر باز با باز......
ای بابا....ک. گوش شنوا.........تازه این اولش هست...
از نظر درک مسایل فرهنگی سیاسی و حتی اقتصادی در دولت اقای احمدی نزاد هیچ کس به مشایی نمی رسه و این بهترین انتخاب احمدی نزاد بوده
احمدی نژاد دمت گرم ما بسیجیان از برنامه ات حمایت می کنیم کسی را انتخاب کن که راحت با هاش کار کنی جان نثاران ولایتم
سلام به تابناکیهای محترمی که از بدو تولدشان حتی برای یکبار به نظر کاربر هروزشان توجه نکردن و قابل ندانستن و تایید نکردن و دایم دم از آزادی بیان می زنند بازم برای دلخوشی مینویسیم . راستی ای مقلد و استناد کننده به صحبتهای مراجع! پیام دیروز آیت الله مکارم رو چرا برای دهن کجی های دوستان اغتشاشگر دیروزتان مرور نمی کنید و آنان را سرزنش کنید
من نظر آقاي مشايي را قبول دارم و به عقيده‌اش احترام ميذارم قرار نيست تا هزار سال ديگه ما با همه دشمن باشيم و اگر ايشان همچين طرز فكري دارند واقعا جاي تحسين داره
آب که از سر بگذرد چه یک وجب چه صد وجب. لطقا وقت کردید سری هم به سازمان حج بزنید. تابلوی "سازمان میراث فرهنگی و گردشگری" خود نمایی و به خیلی ها دهن کجی می کند.
يك نفر هم كه پيدا شده و به اونهايي ميدون ميده كه بهشون اعتقاد داره، شما داريد ايراد مي‌گيريد ، برادر؟
زنده باد اقای رییس جمهور شجاع وصادق ایشان حق دارند هرکس را تشخیص دادند معاون خود انتخاب کند .کینه هم حدی دارد.
*تبریک عرض میکنم به مردم اسراییل ما و انها با امدن مشای برادر وخواهر میشویم . چون داریم ارمانهای امام (ره) را فراموش میکنیم.
بگذارید هر کس به کار خودش برسد .
انتخاب آزاد است و او مانند هر کس که اجازه رای آزاد دارد آزاد هستند تا خودشان آزادانه انتخاب کنند . اصلا من نمیدام چرا همه به نظر هم کار دارند.
بله رئیس جمهور حق داره معاونشو انتخاب کنه ولی خوبه که بتونه جواب این همه منتقدم بده.البته اگه خس و خاشاک نباشن!
خوشم میاد از احمادی نژاد این جندمین پیام من است که جاپ نمی کنید اگر این بار هم جاپ نکنید با شما قطع رابطه میکنم
خدمت اون آقایی که میگه رییس جمهور خود بهتر می دونه آره فکر کنم رییس جمه.ر می دونه که این آقا چه کارهای مفتضحی انجام دادند و میدونه که درباره ی ایشون چه قولی به طرفداران خود دادند
«معجزه هزاره سوم »یعنی همین .
آنهایی که سایتی مثل تابناک را امریکایی و اسرائیلی می دانند، نسبت به آقای مشایی که با مردم اسرائیل دوست شدند هیچ انتقادی ندارند؟
الگوی پوتین مدوف برای دوره بعد هست. انشالله اصولگرایان هم متوجه خواهند شد دور بعد که چه خبر است
اتفاقا آقای مشایی آدمی با فکر باز است
ما فقط انتظار داريم افرادي را انتخاب كنند كه به اصولي كه احمدي نژاد در شعارهاي انتخاباتيشان گفتند اعتقاد داشته باشند
اين ديگر حق همه است به ويژه آنهايي كه بر اساس اين حرفهاي تبليغاتي به ايشان راي دادند.
كسي كه با اسراييل دوست است به درد هيچ سمت دولتي در كشور ايران كه از برخي صحنه هاي ورزشي جهاني به علت مواجه شدن با اسراييل كناره گيري كرده، نميخورد. مگر دوستان اعتقاد داشته باشند اسراييل را هم بايد بعد از اين همه جنگ و تلاش به رسميت بشناسيم.
كه اگر اينگونه است ژس چرا اين همه به مردم فلسطين كمكهاي جور و واجور ميكنيم و روز قدس چيست و...
با سلام
همچون ديگر سياست هاي قبلي ايشان قبل از آغاز دور جديد رياست جمهوري مسائلي بايد بوجود آورند تا سر مردم گرم بشه و مردم و بويژه اهل فكر از خيلي از مسائل پشت پرده كه در آينده بوحود خواهد آمد خبردار نشوند و هميشه زبان دولت مردان دراز باشد كه دشمنان مي گذارند ما كار كنيم !!!!!!!!!!
مدل فکری احمدی نژاد درست مثل مشایی است آنها دو روحند در یک بدن


احمدی نژاد. ما دوستت داریم. اینو نگذار. بابا بگذار مشاوری چیزی لا اقل. ای بابا ! ( یه دانشجو از اصفهان)
آقای احمدی نژاد کلا دوست داره توجه ها رو با کار های عجیب و غریب جلب کنه!
این آقا با این ترفیع نشان داد طرفدار انتقاد و نماد تغییر است.
آقا اگر اینجوریه جناب خاتمی هم حق داشت هرکس را که می خواست وزیر ارشاد کند. شما به چه حقی علیه مهاجرانی شعار می دادید؟ اصلاً آقای خاتمی حق داشت عبدا... نوری را وزیر کشور کند، به شما چه ربطی داشت؟
چطور است هر چه به نفع شما نیست خلاف و بد و گناه است، بعد هر چه به نفع شما باشد را توجیه می کنید؟
انگار این عده کاملاً مسخ شده اند، این همه تناقض جلوی روی آن ها است، باز هم متوجه حقیقت نیستند.
صم بکم عمی فهم لا یعقلون
قطعا دهن کجی بوده
اینم از کابینه 70 میلیونی آقایان
حضرت علی فرمود : در انتخاب یاران خویش برای اداره امور مردم اول تخصص را در نظر بگیرید و بعد تعهد.
اما ظاهرا برای این آقایان تنها چیزی که اهمیت ندارد تخصص است و مهمترین چیز تعهد ....

أللهم عجل فرج صاحب الزمان (ع)

بدهی ندارند زیادی خویشاوند هستند.
پدر عروس شونه!
با تشکر از رئیس جمهور مکتبی و مردمی هر تصمیم ایشان که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند برای ما محترم است و مخالفان حق دخالت در انتصابات دولت را ندارند .
این کار آقای احمدی‌نژاد نوعی آینده نگری زیرکانه است بالاخره پس از 4 سال دیگر باید یکی از نزدیک‌ترین یاران ایشان به عنوان یک رجل طراز اول بتواند در یک حماسه ملی دیگر بر کرسی ریاست جمهوری اسلامی ایران تکیه بزند.
خوشا به حال اسرائیل و مردمش...
نظر برخی دوستان را در مورد نزدیکی مشائی با رئیس جمهور و حق رئیس جمهور در انتصاب نزدیکان خویش خواندم. اصلا کاری با جبهه گیری های عجیب آقای مشائی نداریم، اما چه چیز باعث شده عزیزان فکر کنند رئیس جمهور در نصب عزیزان و نزدیکانش در مسند های دولتی، که در دور قبل زیاد رخ داد و دو نمونه اش خواهر و برادر خود ایشان بود،محق است؟چرا چشمانتان را به روی حق می بندید؟همانطور که چشمانتان را در برابر کشتار مسلمین در چین بستید. آقای احمدی نژاد را دوست دارید؟باشد، اما آنقدر دوست دارید که آخرت خود را به تعزیز ایشان بفروشید؟
بنده از انتخاب آقاي مشايي بسيـــــار خوشحال شدم. منتظر وزيران درخشان هم هستيم
این نشون میده که تمام برنامه های احمدی نژاد توسط جناب مشایی تدوین می شود و در انتخابات نقش اصلی را داشت.
به قول سردار رضایی آقای احمدی نژاد خود را در همه کارها متخصص می داند و حرف هیچ کسی را قبول ندارد.
ای ملت مگه مشایی چه شه.بیچاره فقط گفته اسراییل و آمریکا دوست ما هستند و ده بیستا دیگه هم سوتی داده. اینجوری قضاوت نکنید بده بابا
مگر نسبت خانوادگی آقای مشایی با احمدی نژاد فراموش شده؟لطفا چاپ کنید
با سلام از همین مطلب نوشته شده در بالا نمی فهمم که منتقدین ریئس جمهور هستند یا آقای احمدی نژاد؟ این گروه های فشار هستد که وضع کنونی در ایران را بوجود آورده اند چه اتفاقی افتاده است مگر ریئس جمهور کار غیر قانونی کرده است؟ در رابطه با آقای مشایی حرف دارند خوب بیایند مخالفین هم نظرشان بدهند مگر بیان فکر و عقیده جرم است؟ چرا این فرهنگ را ترویج می کنید همه باید یک جور فکر کنند اگر غیر از این باشد اعتراض ها شروع می شود از همه بدتر معلوم نیست چه کسی ریئس جمهور است چه کسی رهبر است؟ مگر وظایف در این نظام ناتعریف شده است؟ نماینده مجلس می خواهد برای ریئس جمهور تصمیم بگیرد هیچ کسی در جای خودش انجام وظیفه نمی کند ولی در جای دیگران مسئول می شوند و دلسوز. این رویه خطرناک است نتیجه می شود مثل آقای موسوی که حرف رهبری هم در جایگاه حقوقی تعریف شده اش قبول ندارد بعد مدعی حمایت از قانون می شویم. من که سر در نمی آورم. خدا بخیر کند.
بنده خدا مشایی شده عروسک خیمه شب بازی آقایان
سایت محترم تابناک .باسلام
خواهش می کنم برای اطلاع رسانی اینرا بنویسید
اقای احمدی نژاد فرد با هوشی است با اینکار حساسیت اعتراض و تعویض وزرای کابینه ای را که معرفی میکند به حد اقل می رساند. چرا که حساسیت روی اقای مشایی زیاد است بعد از مقاومت فراوان در تغییر معاون خود .
1- بالاخره اقای مشایی را تغییر می دهد و با این کار منتی به معترضین میگذارد . (احتمالا با اقای مشایی قبلا در این مورد به توافق رسیده است.)
2- با هدایت حساسیت اذهان نسبت به تعییر اقای مشایی که حتی علما نیز با وی دارند برای تغییر بقیه وزرا مصونیت ایجاد می کند
3- می تواند ادعا کند که بهترین یار نزدیک خود را به خاطر احترام به نظرات اصولگراها کنار گذاشته.در نتیجه انها نیز به خاطر کنار گذاشتن مشایی به بقیه رضایت می دهند.. ولی ایکاش اقای احمدی نژاد به جای این کار از افراد قوی و با سابقه که اکثر جناح نیز استقلال انهارا قبول دارند و فراجناحی هستند مثل خود سردار عزیز محسن رصایی را به معاونت معرفی میکرد .ولی هزاران افسوس که ما بعد ها قدر افراد را می شناسیم
هاشمی در سخنرانیی نماز جمعه اشتباه کرد ولی اشتباه انتخاب دوباره مشایی کار بدتری از احمدی نژاد بود خدا به انتخاب وزرا رحم کنه
من اصلآ هیچ کدام از اقوام خودمو تو هیچ سمتی نگذاشتم این حرفی بود که آقای احمدی نژاد تو مناظره ها می گفتن!
در صورتی که آقای مشایی پدر عروس آقای احمدی نژاد هستند!
دوگانگی در رفتارهای آقای رئیس جمهور دیده میشه: از طرفی مخالف سفت و سخت استکبار و اسرائیله از طرفی از مشایی با اون اضهاراتش طرفداری میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل