بازدید 3187

تحلیل/همه راضی از مجمع بدون باندبازی!

کد خبر: ۵۶۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 14 January 2016

مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال با حاشیه‌های فراوان به پایان رسید. بی تردید مهمترین اتفاق مجمع روز گذشته این بود که موضوع تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال از دستور جلسه خارج شد، اتفاقی که بعدا به آن اشاره خواهد شد که به نوعی پیروزی وزیر ورزش بر رئیس فدراسیون فوتبال بود.

در این جلسه قرار بود ساختمان اداری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به خودشان واگذار شود که این موضوع رای نیاورد و البته بودجه سال 95 و گزارش حسابرسی فدراسیون فوتبال با چند پیش شرط به تصویب اعضای مجمع رسید. به نوشته نسیم،هرچه که بود اتفاق های مجمع روزگذشته هم وزارت ورزش را خوشحال کرد و هم باعث رضایت نسبی فدراسیون فوتبال شد.


 ماجرای تصویب اساسنامه

کمتر کسی است که شک داشته باشد که کفاشیان تمام تلاش خود را می‌کند که برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فعالیت کند و به همین دلیل هرکاری می‌کند که شرایط را برای گرفتن رای اعتماد از مجمع فدراسیون فوتبال بیشتر کند. او پیش از این قصد داشت قبل از مجمع انتخاباتی اساسنامه‌ای را به تصویب اعضای مجمع برساند که در آن حق رای را از وزیر ورزش بگیرد اما گفته می‌شود شب قبل از مجمع کفاشیان جلسه‌ای با مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد و از او خواسته شد که تصویب اساسنامه جدید تا بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق بیفتد که همین اتفاق هم در مجمع روز گذشته افتاد.

هرچند علی کفاشیان سعی کرد در پایان جلسه خود را بابت این اتفاق خونسرد نشان دهد ولی بی تردید از دستور جلسه خارج شدن تصویب اساسنامه جدید یک پیروزی بزرگ برای گودرزی محسوب می‌شود و او از هم اکنون می تواند به فکر جمع کردن رای اعضای مجمع برای گزینه مورد نظر خود در انتخابات باشد.


چرا کفاشیان باید خوشحال باشد؟

رئیس فدراسیون فوتبال هرچند با از دستور کار خارج شدن تصویب اساسنامه جدید از هدف اصلی خود دور شد اما به هرحال موفق شد مجمع انتخابی را به جای اسفند 94 به اواخر اردیبهشت ماه سال 95 موکول کند و به این ترتیب او حدود دو ماه بیشتر فرصت دارد که رای اعضای مجمع را به نفع خود کند و این یک پیروزی بزرگ برای او محسوب می‌شود. البته کفاشیان عقب افتادن انتخابات را انتقام از گودرزی نمی‌داند: "اصلا اینگونه نیست چون من با وزیر مشورت کردم و او موافق این مسئله بود که اگر انتخابات در آخر اسفند برگزار شود شاید زمان مناسبی نباشد."


طاهری چطور به صورت‌های مالی مسلط شد؟

به محض این که صورت‌های مالی توسط حسابرس فدراسیون فوتبال قرائت شد مدیرعامل پرسپولیس که تنها چند ماه از حضورش در فوتبال می گذرد 2 ایراد اساسی به این موضوع گرفت که نوع تسلطش به صورت‌های مالی بسیار عجیب به نظر می‌رسید. او در ابتدا در مجمع عمومی گفت: متاسفانه در صورت‌های مالی اعدادی نوشته شده است که در حسابرسی آن هرگز وجود ندارد. اعداد و ارقام متفاوت است و این جای سوال دارد.

او همچنین در مورد این که قرار است سازمان لیگ زیر نظر فدراسیون فوتبال اداره شود هم گفت: فدراسیون فوتبال تصریح کرده است که سازمان لیگ باید زیرنظر فدراسیون فوتبال کار کند که این موضوع هرگز به ثبت نرسیده است و این مساله از نظر من بسیار عجیب است. در این که حرف‌های طاهری مبتنی بر منطق بود شکی وجود ندارد ولی این که چطور او در این مدت کوتاه موفق شده اینقدر به صورت‌های مالی مسلط بشود سوالی است که احتمالا فقط خودش می‌تواند پاسخ بدهد. در مورد طاهری گفته می شود که وزیر ورزش و جوانان از او خواسته بود که این ایرادها را به گزارش حسابرسی بگیرد چرا که او از طرف این وزارتخانه است که به عنوان مدیرعامل پرسپولیس منصوب شده است.


 ساختمان سرخابی‌ها واگذار نشد

یکی از مهمترین بحث‌های مطرح شده در مجمع عمومی واگذاری ساختمان های اداری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. در حال حاضر مالکیت 2 ساختمان استقلال و پرسپولیس در اختیار فدراسیون فوتبال است و دراین جلسه علی کفاشیان از اعضا خواست که در باره واگذرای این 2 ساختمان به سرخابی‌ها رای بدهند. ابتدا این رای گیری به طور شفاهی صورت گرفت اما این رای مورد موافقت قرار نگرفت. بعد از آن این رای گیری به طور کتبی انجام شد که واگذاری این 2 ساختمان به استقلال و پرسپولیس رای نیاورد.

طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در پایان جلسه حسابی از این اتفاق شاکی بود گفت: بالاخره عده‌ای از قبل چهره‌ خودشان را طور دیگری نشان داده بودند اما در مجمع طور دیگری رفتار کردند. برخی از اعضا رای دیگران را برگرداندند اما به هر حال باید به رای مجمع احترام بگذاریم. هرچند طاهری حاضر شد اسم فردی را به زبان بیاورد ولی کاملا می توان حدس زد که منظور او امیرعابدینی بوده است چرا که این روزها رابطه این 2 نفر برسر انتقال بیرانوند به پرسپولیس بیش از پیش تیره و تار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار