بازدید 3924

رسیدگی به شکایت بانک مرکزی ایران در دیوان عالی آمریکا

کد خبر: ۵۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 13 January 2016
دیوان عالی آمریکا امروز به شکایت بانک مرکزی ایران از پرونده ادعایی پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم از محل پول‌های مسدود شده ایران رسیدگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، کنگره آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان و دولت رییس‌جمهور باراک اوباما در راستای اختلافات با ایران از دیوان عالی آمریکا خواسته‌اند تا اجازه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان آمریکایی انفجار سال 1983 در بیروت و چند انفجار دیگر، از محل پول‌های بلوکه شده ایران به مبلغ حدود 2 میلیارد دلار پرداخت کند.

دیوان عالی آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) به شکایت ایران در خصوص حکم برداشت از اموال مسدود شده بانک مرکزی که اکنون در یک حساب معتبر در سیستمی بانک در نیویورک قرار دارد، رسیدگی کند.

یک دادگاه فدرال در آمریکا اولین بار در سال 2007 این حکم را صادر کرد و سپس در سال 2014 مورد تایید قرار گرفت تا به این بهانه حدود 2 میلیارد دلار از پول بلوکه شده ایران برداشت شود. کنگره آمریکا نیز در سال 2012 با تصویب قانونی مجوز برداشت از حساب ایران و پرداخت به خانواده‌های قربانیان این حمله را صادر کرد. اکنون دیوان عالی قرار است قانونی بودن این مصوبه را مورد بررسی قرار دهد.

بانک مرکزی ایران شکایت کرده است که کنگره با تصویب این قانون در سال 2012 اصل تفکیک قوا در قانون اساسی آمریکا را نقض کرده و بر نتیجه پرونده‌ای که در قوه قضاییه این کشور در حال بررسی بوده، تاثیر گذاشته است.

بر اساس این گزارش خانواده‌های قربانیان حادثه بمب‌گذاری در بیروت در سال 1983 مدعی‌اند که حزب الله لبنان پشت این ماجرا قرار داشته است که ایران از آن حمایت می‌کند . در این حادثه 241 آمریکایی جان خود را از دست دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل