بازدید 35489

تشکر وزرای خارجه و دفاع آمریکا از ایران بابت آزادی تفنگداران آمریکایی

در شرایطی که پس از اعلام خبر بازداشت 10 تفنگدار دریایی آمریکا توسط ایران، برخی چهره ها و نیز رسانه های تندرو در آمریکا و کشورهای منطقه سعی داشتند از آن به عنوان ابزاری برای فضاسازی علیه ایران استفاده کنند، در پی آزادی این تفنگداران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از ایران به سبب همکاری در این موضوع قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۶۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 13 January 2016
تشکر وزرای خارجه و دفاع آمریکا بابت آزادی تفنگداران آمریکاییدر شرایطی که پس از اعلام خبر بازداشت 10 تفنگدار دریایی آمریکا توسط ایران، برخی چهره ها و نیز رسانه های تندرو در آمریکا و کشورهای منطقه سعی داشتند از آن به عنوان ابزاری برای فضاسازی علیه ایران استفاده کنند، در پی آزادی این تفنگداران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از ایران به سبب همکاری در این موضوع قدردانی کرد.

تشکر وزرای خارجه و دفاع آمریکا بابت آزادی تفنگداران آمریکایی

به گزارش «تابناک» به نقل از «واشنگتن پست»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، از ایران به سبب همکاری در پایان یافتن ماجرایی که می توانست به یک بحران میان ایران و آمریکا تبدیل شود، تشکر کرده است. وی در بیانیه خود اعلام کرده: «اینکه این موضوع از طریق صلح آمیز و به شکلی موثر حل و فصل شد، تأییدی بر نقش حیاتی است که دیپلماسی در امن نگه داشتن کشور ما ایفا می کند». وی همچنین گفته: «از مقامات ایرانی به خاطر همکاری آن ها برای حل و فصل فوری این قضیه قدردانی می کنم». 

تشکر وزرای خارجه و دفاع آمریکا بابت آزادی تفنگداران آمریکایی

همزمان، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در واکنش به آزادی تفنگداران دریایی، از نقش جان کری در این موضوع تشکر کرده و در ادامه غیرمستقیم از ایران نیز قدردانی کرده است. به نوشته «گاردین»، کارتر گفته: «در سرتاسر جهان، نیروی دریایی آمریکا مرتب به ملوانان خارجی که در وضعیت دشوار قرار دارند، کمک می کنند و ما نیز بابت حل و فصل به موقع این موضوع، قدردانی می کنیم».

گفتنی است، ساعتی پیش ارتش آمریکا رسما تأیید کرد که ایران ۱۰ ملوان بازداشتی این کشور را رها کرده و آنها اکنون در کشتی «یو اس اس آنزیو» واشنگتن هستند. ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده که این 10 نظامی پس از گذراندن معاینات به پایگاه نظامی خود در بحرین منتقل می‌شوند و درباره این ماجرا به زودی تحقیق انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی