بازدید 3993

تدوین طرح ساماندهی کالای ملوانی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح ساماندهی کالای ملوانی با هدف انضباط بخشی به ورود کالا توسط ملوانان در دست تدوین است.
کد خبر: ۵۶۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 13 January 2016
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح ساماندهی کالای ملوانی با هدف انضباط بخشی به ورود کالا توسط ملوانان در دست تدوین است.

به گزارش ایرنا، سید علیرضا گلستانی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گناوه افزود: در تدوین طرح ساماندهی کالای ملوانی دیدگاه استانداران و کمیسیون های استانی و شهرستان های مرزی لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: قانون، وزارت کشور را موظف کرده که با همکاری ستاد لایحه ای را تدوین کند که برپایه تامین امنیت و توسعه پایدار با تکیه بر ایجاد اشتغال در ناطق مرزی باشد.

گلستانی ادامه داد: طرح ساماندهی کالای ملوانی به نحوی انجام می شود که تجارت فرامرزی از طریق ملوانی سود آن نصیب ملوانان و کسانی باشد که در سخت ترین شرایط به تجارت قانونی اقدام می کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در این طرح به ایجاد اشتغال مطمئن و آرامش خاطر برای مردم توجه شده و آن را دنبال می کنیم.

وی گفت: امیدواریم وقتی این قانون برای تصویب به مجلس می رود، مقدمات آن را در حوزه های تصمیم های کوتاه مدت فراهم کرده باشیم.

گلستانی بااشاره به ضرورت آسان سازی تجارت فرامرزی یادآورشد: هم اینک نزدیک به 40هزار ملوان به طور مستقیم و حدود 200 هزار نفر نیز غیرمستقیم در بخش تجارت کالای ملوانی در استانهای مرزی که با دریا ارتباط دارند، اشتغال و امرار معاش می کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارکرد: این میزان رقم بزرگی است که باید به فکر آن باشیم و برنامه ریزی هایی دراین ارتباط صورت گرفته است.

وی بیان کرد: باتوجه به صحبت هایی که با استاندار بوشهر انجام شده قرار است طرحی پیشنهادی در استان برای ساماندهی وضعیت کالای ملوانی تهیه و به ستاد ارایه شود.

وی اظهارکرد: همچنین مقررشده درطرحی که ستاد آن را دنبال و مصوب کرده جلسه ای با استانداران سیستان وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر برگزار و نظرات آنان بررسی و پس از تجمیع به تصویب نهایی برسد و ابلاغ شود.

وی تبدیل تدریجی شناورهای کوچک به بزرگ را از برنامه های بلند مدت ستاد باهدف بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش کالاهای ملوانی دانست و افزود: دراین ارتباط رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی و شرکت نفت انجام شده است.

گلستانی افزود: در یک پروسه بلندمدت می توانیم شناورهای موجود ملوانی را به سمت کالای تجاری سوق دهیم تا نظم خاصی در این زمینه پیدا شود.

وی گفت: این طرح در کارگروه تسهیل تجارت فرامرزی به ریاست رئیس کل گمرکات کشور به تصویب و تائید رسیده است.

گلستانی بیان کرد: بحث ملوانی در شهرستان گناوه قدمت دیرینه ای دارد و تبادل مرزی ازنظر مردم حق آنان است که براحتی نمی توان در آن دخالت و برخورد کرد و اگر بخواهیم این حق را به سمت و سوی قانونمندشدن، هدفمند و در مسیر اهداف اقتصادی کشور سوق دهیم نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی هایی هم در سطح حوزه شهرستان و هم مرکز است.

فرماندارگناوه گفت: این شهرستان دارای دو بندر تجاری، یک هزار شناور و چهارهزار و 200 فروشگاه تجاری فعالاست و به نوعی شغل 70 درصد مردم به دریا ارتباط دارد.

عبدالنبی یوسفی افزود: سالانه صدها هزار نفر گردشگر و میهمان نوروزی وارد این بندر و بازار آن می شوند که باید توجه ویژه ای به این شهرستان شود.

وی گفت: وضعیت کارآفرینی درشمال استان بوشهر نسبت به جنوب آن مطلوب نیست.

فرماندار گناوه بیان کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا دستگاههای مرتبط گام های موثری برداشته اند.

فرماندار گناوه افزود: باتوجه به موقعیت این شهرستان می طلبد که فضایی برای مردم فراهم شود تا بتوانند در زمینه تامین معیشت با در نظرگرفتن مقررات و قوانین با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیات همراه از اسکله های شناورهای تجاری بندرگناوه بازدید کردند.

بررسی میدانی وضعیت بندر و اسکله و آشنایی بیشتر با مشکلات ملوانان از اهداف سفر رئیس، معاونان و مدیران ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استان بوشهراست.

شهرستان گناوه با 92 هزارنفر جمعیت در 140 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر