بازدید 56081
جزئیات دستگیری تفنگداران آمریکایی از زبان فرمانده نيروی دريايی سپاه؛

کری با ظریف تماس گرفت و ظریف گفت: باید عذرخواهی کنید+ویدیو

فدوی ضمن بیان اینکه از اوایل کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود، ما با عزیزان در وزارت امور خارجه و آقای ظریف در تماس بودیم و شرح ماجرا داشتیم، خاطرنشان کرد: مشخص بود آقای کری با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست موضع گیری داشته است. آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی داشتند، راجع به اینکه آن‌ها در آبهای سرزمین ما بودند و باید معذرت خواهی کنید.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 13 January 2016
فرمانده نيروی دريايي سپاه با اشاره به تماس آمریکایی‌ها برای آزادی سربازان آمریکایی، از موضع‌گیری محکم وزیر امورخارجه پیرامون تجاوز قایق های آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران خبر داد.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته دو قایق نظامی و ده تفنگدار آمریکایی در آب‌های ایران توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران بازداشت شدند. عصر روز گذشته، هنگام توقيف اين دو قایق، ناوگروه هواپيما بر «هری ترومن» امريکا در جنوب شرقي جزيره فارسی و در آب‌های بين المللی نزديک محل توقيف شناور حضور داشته است. سرنشينان تفنگدار امريکايی این دو قایق ـ که نه مرد و یک زن هستند ـ با برخورد مناسب در سلامت کامل در محلی امن مستقر شده‌اند.

لحظاتی پیش، فرمانده نيروي دريايی سپاه پاسداران در این باره با تأکید بر اینکه نيروي دريايي سپاه در منطقه خليج فارس ـ تنگه هرمز ـ استقرار کامل و همه جانبه داشته و تسلط کامل در همه آبهاي منطقه خليج فارس و تنگه هرمز دارد، گفت: آب‌های سرزمين کشور آب‌هايی است که بايد حضور شناورها با اطلاع و اجازه قبلي باشد، به ویژه اگر آن شناورها نظامي باشد. در قوانین بین الملل عبور بی‌ضرر در آب‌ها وجود دارد، اما مسلماً حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس هیچگاه بی‌ضرر نبوده و ما تلقی عبور بی‌ضرر را نداریم.

دریادار فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران درباره جزئیات عملیات دستگیری این تفنگداران در آب‌های ایران، عنوان کرد: عصر دیروز، یک فروند شناور شامل ده تفنگدار آمریکایی ـ که نه نفر آن‌ها تفنگدار مرد و یک نفر تفنگدار زن بودند ـ در ۳۰ مایلی آبهای سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفتند و بلافاصله به لحاظ عدم حرفه‌ای عمل کردن نیرو‌ها، توسط رزمندگان ما در دریا توقیف شدند و به جزیره فارسی منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: این نیرو‌ها (سربازان آمریکایی) مقاومت زیادی را از خود نشان ندادند، ولی متأسفانه بعدا شاهد بودیم که نیروی دریایی آمریکا ـ ناو هواپیمابر آمریکا و رزم ناو آمریکا ـ و به مدت چهل دقیقه تحرکات هوايی و شناوری و رفتار غيرحرفه‌ای  در منطقه داشت. اين نشان دهنده عدم تعهد آمريکا بود که مدعی‌اند می‌خواهند به تأمين امنيت در منطقه بپردازند. البته با اقدام بموقع ما در آن 40 دقیقه، آرامش به منطقه برگشت و کنترل صد در صد برقرار شد.

فدوی ضمن بیان اینکه از اوایل کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود، ما با عزیزان در وزارت امور خارجه و آقای ظریف در تماس بودیم و شرح ماجرا داشتیم، خاطرنشان کرد: مشخص بود آقای کری با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست موضع گیری داشته است. آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی داشتند، راجع به اینکه آن‌ها در آب های سرزمین ما بودند و باید معذرت خواهی کنید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان این گفت و گوی زنده تأکید کرد: این روند انجام شده و مسلماً طول نخواهد کشید. نیروی دریایی سپاه به محض دستور از سلسه مراتب خودش، به اجرای دستور صادره اقدام ‌خواهد کرد.

تعداد بازدید : 42
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر