بازدید 25624
۴

اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران با خط ۳ مترو

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن‌ با بیان اینکه در حال طراحی و جانمایی دومین ایستگاه راه‌آهن در شهر تهران هستیم، از برنامه‌ریزی و اجرای عملیات اتصال مترو تهران و راه‌آهن برون‌شهری در چندین ایستگاه مترو خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 12 January 2016
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن‌ با بیان اینکه در حال طراحی و جانمایی دومین ایستگاه راه‌آهن در شهر تهران هستیم، از برنامه‌ریزی و اجرای عملیات اتصال مترو تهران و راه‌آهن برون‌شهری در چندین ایستگاه مترو خبر داد.

به گزارش فارس، وحید علی‌قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن‌، با تأکید بر اینکه یکی از اصول پذیرفته شده در سیستم حمل و نقل ترکیبی دنیا، اتصال راه‌آهن به متروی شهری است، افزود: لازم است با یکی شدن سیستم‌های ریلی درون شهری و برون شهری و یکپارچه شدن آنها، حمل و نقل ترکیبی به درستی شکل گیرد و چاره‌ای این کار فقط اتصال راه‌آهن و مترو در مرکز شهر‌های بزرگ است.

وی ادامه داد: در کشور ما به دلیل نبود اتصال سیستم ریلی برون‌شهری و درون‌شهری، مسافر قطار، در دروازه‌‌های شهر رها می‌شود و پس از آن با سرگردانی باید به دنبال تاکسی، اتوبوس و حتی موتورسیکلت برای ورود به مرکز شهر باشد و این موجب ترافیک زیاد و عدم آسایش مسافران می‌شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن اضافه کرد: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که مسافر تا دروازه‌های شهر جابه‌جا شود و سپس آنجا رها شده تا با دیگر سیستم‌های حمل و نقلی به داخل شهر منتقل شود بلکه باید تا مرکز شهر جابه‌جا شوند.

علی‌قارداشی گفت: در واقع مردم همان زیر زمین بدون اینکه وارد خیابان شوند،‌ از طریق ایستگاه مترو وارد ایستگاه راه‌آهن می‌شوند و بالعکس؛ این امر موجب کاهش ترافیک، سرعت عمل در جابه‌جایی و آسایش مسافران می‌شود.

اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران و خط 3 مترو تهران


وی با تأکید بر لزوم اتصال راه‌آهن برون‌شهری به سیستم مترو در داخل شهر‌ها توضیح داد: در حال حاضر موضوع اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران با خط 3 متروی تهران را دنبال می‌‌کنیم، مشاوری برای این پروژه اخذ شد که همان مشاوری است که خط 3 متروی تهران را مطالعه کرده است؛ این مشاور هم‌اکنون در حال بررسی اتصالات خط 3 متروی تهران به ایستگاه راه‌آهن است.

اتصال خط‌ آهن سمنان-تهران به 3 ایستگاه مترو در خطوط 3، 1 و 6 مترو


علی‌قارداشی با بیان اینکه در چند نقطه دیگر تهران موضوع اتصال راه‌آهن به مترو بررسی شده است، بیان کرد: مثلاً در ایستگاه مترو «جوانمرد قصاب» اتصال به خط‌آهن‌ سمنان - گرمسار - تهران و احداث ایستگاه حمل و نقل چندوجهی (‌مولتی مُدال) در حال طراحی است تا با خط یک تبادل داشته باشد.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن گفت:‌ همچنین اتصال ‌ایستگاه مترو شهر ری و راه‌آهن ری و احداث ایستگاه مولتی مدال در حال پیگیری است؛‌ در این باره مذاکراتی آغاز شده تا خط 6 متروی تهران به ایستگاه ری متصل شود.

وی گفت: با تکمیل این ایستگاه‌‌ها، مسافران قطار برون‌شهری‌ از سمت گرمسار ‌می‌توانند در ایستگاه ری وارد خط 6 مترو تهران شوند، یا در ایستگاه جوانمرد قصاب وارد خط 1 ‌شوند و یا در ایستگاه راه‌آهن تهران وارد خط 3 متروی تهران شوند.

احداث ایستگاه راه‌آهن‌ در فرودگاه مهرآباد و اتصال به مترو مهرآباد


علی‌قارداشی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم ایستگاه‌های مختلف راه‌آهن به ایستگاه‌های مختلف خطوط مترو متصل شود، گفت:‌ مشاور مذکور همچنین در حال مطالعه و طراحی اتصال مترو به‌ ایستگاه قطار حومه کرج‌ است.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: تلاش می‌کنیم ‌در محوطه فرودگاه مهرآباد ایستگاه راه‌آهن داشته باشیم و اتصال راه‌‌آهن به خطوط 4 و خطوط 8 متروی تهران که در آینده تکمیل می‌شود، انجام خواهد شد تا‌ محوطه مهرآباد هم به شبکه ریلی برون‌شهری متصل شود.

طراحی و جانمایی ایستگاه دوم راه‌آهن تهران


وی با تأکید بر اینکه در راستای توسعه حمل و نقل ترکیبی در بخش را‌ه‌آهن و مترو دو هدف جدی را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: ‌‌اول آنکه جانمایی صحیح ایستگاه‌ها در سطح شهر انجام می‌شود و به نظر می‌رسد کلانشهر تهران به بیش از یک ایستگاه راه‌آهن برون‌شهری نیاز دارد و دومین هدف اینکه‌ این ایستگاه باید بسیار خوب به شبکه ریلی و عمومی درون‌شهری متصل شوند.

علی‌قارداشی افزود: برای این هدف مشاور بین‌المللی اخذ شد که تجربه مناسبی در این‌باره دارد؛ مطالعات توسط این مشاور آغاز‌ و گزارش‌های اولیه برای شرکت راه‌آهن ارسال شده است که امیدواریم این تجربه کمک بسزایی برای احداث ایستگاه راه‌آهنی پیشرفته و موفق در سطح بین‌المللی در تهران باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
به جای این کارها از مسئولا مترو عاجزانه خواهشمندیم چند قطار به خط 3 اضافه کنند تا از ازدحام وحشتناکی که به دلیل کمبود قطار حاصل می شود جلوگیری کنند. الان قطارهای این خط هر یک ربع به یک ربع و بعضا بیست دقیقه می آید. مسئولین محترم اگه جرات دارند فقط یک بار هم که شده ساعت 7 تا 8 صبح سوار خط 3 بشند تا متوجه بشند این مردم چه زجری می کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
تمام خطوط متروی تهران همین وضعه. ساعت 16:30 تا 18:30 عصر ایستگاه چهارراه ولیعصر تشریف ببرید تا ببینید چه قیامتی میشه.
جوانمردقصاب یا جوانمرد جلاد!
بجای این همه طزح های عجیب وغریب وجسته وگریخته بهتر است مثل همه شهرهای بزگ در کشورهای های پیشرفته یک ایستگاه مرکزی بزرگ وپیشرفته مثل هامبورگ ومیلان وپکن و..... داشته باشیم وهمه خطوط برو ن شهری شرقی - غربی وجنوب وشمال به آن متصل گردند وچند مسیر مترو هم به آن متصل شوند تا امکان تبادل برون شهری - درون شهری و هم شرقی -عربی- شمال جنوبی و ...حتی تبادل با فرودگاه وبرای خطوط جدید برقی بصورت پکپارچه وجود داشته باشد وبه مسافران این امکان را میدهد که در همه مسیرها وبدون خارج شدن از ایستگاه خط ومسیر عوض کند وبه قطار دلخواه سوار یا پیاده شود
در همه جای دنیا راه اهن قلب شهر محسوب میگردد وهمه مسیرها به آن ختم میشوند از قضا در تهر محوطه راه آهن بسیار وسیع وگسترده می باشد وامکان ساخت یک ایستگاه مرکزی بزرگ وپیشرفته با همه جور امکاناتی وجود دارد مثال خوب دراین مورد ایستگاههای مرکزی شانگهای ، پکن و مراگز استان ها در کشور چین والمان می باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار