بازدید 2608

تاريخ دقيق لغو تحريم‌ها مشخص نيست

موگريني گفت: چارچوب زماني مشخصي براي لغو تحريمهاي ايران وجود ندارد اما ممکن است بزودي انجام شود.
کد خبر: ۵۶۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 12 January 2016
موگريني گفت: چارچوب زماني مشخصي براي لغو تحريمهاي ايران وجود ندارد اما ممکن است بزودي انجام شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در نشست خبري پس از ديدار با وزير امور خارجه چک گفت زماني که ما متحديم، قدرتمان در دنيا به مراتب بيشتر است. ما پارسال، اين مسئله را در برخي موارد اثبات کرديم: از جمله توافق بر سر تغييرات آب و هوايي، توافق دشوار اما تاريخي با ايران که به لطف اتحاد ما اروپايي ها (با يکديگر) حاصل شد؛ مذاکرات دشوار، اما مهم درباره سوريه که سرانجام آغاز شده است. در اينجا لازم است از جمهوري چک به علت کمک هاي اساسي به سياست ما در قبال سوريه، فعاليت هاي ما در خاورميانه و همه مسائل دشواري که در کنار يکديگر با آن روبرو هستيم، تشکر کنم. 
همه ما مي دانيم که همواره مي توانيم روي مواضع سازنده، مسئولانه و متعادل و تعاملي جمهوري چک و کمک هاي اين کشور به فعاليت هاي ما در اروپا، حساب باز کنيم. اطمينان دارم که اين مسئله به ايجاد فعاليت هايي در اروپا کمک مي کند که براي همه شهروندان آن، از جمله شهروندان جمهوري چک، مؤثر و مفيد خواهد بود. 
مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا در ادامه اين نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. در ابتدا، مجري شبکه بلومبرگ نيوز پرسيد سؤال من درباره «روز اجراي» (برجام) از سوي اتحاديه اروپا و لغو تحريم ها عليه ايران است. آيا مي توانيد تاريخ آن را اعلام کنيد؟
موگريني پاسخ داد: «هنوز تاريخ قطعي مشخص نشده است. تعيين تاريخ نيز به اجراي کامل همه گام هايي که لازم است برداشته شود تا روز اجرا فرا برسد، بستگي خواهد داشت. آنچه مي توانم بگويم اين است که پيش بيني مي کنم اين روز، به زودي فرا مي رسد؛ همچنين اجراي توافق به خوبي پيش مي رود و دلگرم کننده است. من چند روز پيش  با ظريف وزير امور خارجه ايران و همچنين عصر ديروز با جان کري وزير امور خارجه آمريکا، در اين باره گفتگوي تلفني داشتم. امور به خوبي پيش مي رود و انتظار دارم که روز اجرا به زودي فرا برسد؛ اما هنوز تاريخ قطعي وجود ندارد و شايد يک علت ديگر آن است که آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز بايد کار خود در اين خصوص را تکميل کند و به پايان برساند. ما خواستار آن هستيم که با فرارسيدن روز اجرا، کارها درست انجام شده باشد و ما کاملاً مطمئن باشيم همه چيز همان طور است که بايد باشد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر