بازدید 36719

بازگشت «نامحدود» مخابرات و باز هم مخابرات!+ویدیو

داستان های مخابرات و خدمات رسانی های آن به عنوان یکی از شرکت ها اسما بزرگ ارتباطی در ایران، هیچ گاه پایانی ندارد. از زمان خصوصی سازی سر هم بندی شده این نهاد تا کنون مشکلات عدیده ای گریبان مشتریان و به ویژه کاربران اینترنت این شرکت را گرفته است و جالب آنکه «مخابرات» به خوبی می داند که از دست بالای خود چگونه برای گرفتن امتیازات بهره بگیرد!
کد خبر: ۵۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 12 January 2016
داستان های مخابرات و خدمات رسانی های آن به عنوان یکی از شرکت ها اسما بزرگ ارتباطی در ایران، هیچ گاه پایانی ندارد. از زمان خصوصی سازی سر هم بندی شده این نهاد تا کنون مشکلات عدیده ای گریبان مشتریان و به ویژه کاربران اینترنت این شرکت را گرفته است و جالب آنکه «مخابرات» به خوبی می داند که از دست بالای خود چگونه برای گرفتن امتیازات بهره بگیرد!


به گزارش «آی تابناک»، آبان ماه سال 88 برابر با 51 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شد؛ واگذاری که در همان زمان هم سر و صدای بسیاری بر پا کرد و در کمال تعجب، بدون در نظر گرفتن بسیاری از موارد و الزامات واگذاری و خصوصی سازی – نه حتی به لحاظ قانونی بلکه از دیدگاه فنی – یکباره یکی از پرسودترین شرکت های دولتی در زمان خود – و چه بسا در حال حاضر – به نحوی واگذار شد که هنوز هم تبعات و آثار آن دامنگیر دولت، مشتریان و حتی خود بخش خصوصی است.

بازگشت «نامحدود» مخابرات و باز هم مخابرات!


اما هرچند موضوع واگذاری مخابرات و نحوه آن، موضوعی جالب توجه است که جای تفکر و تامل و بحث فراوان دارد ـ از جمله آنکه گفته می شود مخابرات در زمان واگذاری به بهای یک هشتادم قیمت واقعی خود به بخش خصوصی واگذار شده، این مورد موضوع بحث امروز ما نیست. آنچه مورد توجه است، به اینکه چگونه یک شرکت با این حجم از امکانات و درآمدهای بالقوه، زیانده می شود و به نحوی جالب توجه، سعی می کند ضرر و زیان خود را از جیب مشتریان جبران کند، باز میگردد.

داستان برای بسیاری از کاربران، تکراری است. موضوع خدمات دهی این شرکت در حوزه پهنای باند، موضوعی است که از همان ابتدا مورد انتقاد بسیاری از مشتریان قرار داشته و اینترنت مخابرات، همواره یکی از بی کیفیت ترین خدمات اینترنتی نزد مشتریان شناخته می شده است.

این در حالی است که امکانات شرکت مخابرات برای خدمات رسانی پهنای باند، قابل قیاس با هیچ یک از ISP های دیگر نیست و در حالی که مشکلات واگذاری پورت برای بسیاری از خدمات رسان های دیگر اینترنت در ایران وجود دارد، معمولا تا چندی قبل – پیش از آنکه مخابرات به دلیل بدهی های خود، عملا اقدام به توقف واگذاری خدمات اینترنت کند – معروف بود که اینترنت مخابرات در سریع ترین زمان ممکن قابل دسترسی است. تا جایی که مشتریانی که دست خود را از دریافت خدمات سایر ISP ها – به دلیل محدودیت واگذاری پورت – کوتاه می دیدند، در نهایت روی به شرکت مخابرات می آوردند.

اکنون اما مدت زمانی است که شرکت مخابرات به دلایلی از جمله آنچه خود زیان دهی می نامند، قادر به واگذاری پهنای باند به مشتریان نیست و شرکت ارتباطات زیر ساخت بر همین اساس در ارائه پهنای باند به مخابرات ایجاد محدودیت می کند. سخنگوی این شرکت چند ماه قبل به صراحت تأکید کرده بود، فروش پهنای باند به شش استان به دلیل بدهی های مخابراتی متوقف شده و البته کاملا مشخص است که این توقف مربوط به این شش استان به تنهایی نیست، بلکه شواهد حاکی از آن است که شرکت مخابرات حتی در تهران نیز از ارئه خدمات اینترنت کابلی به مشتریان سر باز می زند.

اما هرچند مخابرات زیان دهی شرکت های تابعه و استانی را بهانه ای برای این موضوع می داند، نظر نمایندگان مجلس و وزیر ارتباطات چیز دیگری است. بر این اساس که به دلیل سود فراوان همراه اول، اساسا مخابرات توجهی به توسعه زیرساخت های تلفن ثابت و پهنای باند ADSL ندارد. طی مباحثی که در تیر ماه با حضور واعظی، وزیر ارتباطات در جلسه کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس بیان شد، وزیر اشاره کرده بود که سود همراه اول آنقدر بالاست که انواع و اقسام شرکت ها و بانک ها را خریداری کرده؛ بنابراین، ادعای شرکت مخابرات مبنی بر زیان‌دهی تأیید نمی شود.
 
بازگشت «نامحدود» مخابرات و باز هم مخابرات!


کاملا مشخص است، از یک سو مدیران مخابرات ساز خود را می زنند و از سوی دیگر مسئولان دولتی و مجلسی، این ساز را ناکوک می دانند و بر مواضع خود مبنی بر سود فراوان مخابرات تأکید دارند. گویا ماجرا از دیدگاه آنها این است که مخابرات سعی دارد بدهی خود به دولت را از جیب مشتریان پرداخت کند!

اما در حالی که این کش مکش ها ادامه دارد، دیروز خبری منتشر شد که حاکی از یک نکته اساسی بود؛ خبر حاکی از آن است که اینترنت نامحدود مخابرات ـ که مدتی متوقف شده بود ـ اکنون و بار دیگر با سرعت های 1، 2 و 4 مگابیت بر ثانیه، به متقاضیان واگذار می شود؛ اما نکته جالب ماجرا آنجاست که تعرفه های واگذاری این نوع از خدمات اینترنتی، تقریبا دو برابر شده است!

در حالی که در بسیاری از نقاط دنیا خدمات اینترنتی روی به سوی رایگان شدن می گذارند، و حتی در کشور رقابت شدیدی میان ISP ها در جریان است و منجر به آن شده که اینترنت به مرور با بهایی کمتر و تقریبا کیفیتی بهتر ارائه شود ـ هرچند هنوز وضعیت اینترنت ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی شبیه به یک شوخی است ـ مخابرات تعرفه خدمات اینترنت خود را دو برابر می کند و کک هیچ کس هم نمیگزد!

ماجرا از چه قرار است؟

یک سناریو در این میان قابل تصور است که با نگاهی دقیق از یک منطق درونی هم برخوردار است. سناریو از این قرار است: مخابرات تعرفه های اینترنت خود را دو برابر می کند و دولت و وزارت ارتباطات هم سکوت می کنند تا سهم خود – طلب های خود از مخابرات؟ - را دریافت کنند.

این سناریو بسیار محتمل است، زیرا اکنون مخابرات بعد از مدت ها توقف واگذاری خدمات مبتنی بر کابل و تلفن ثابت و تشنه نگه داشتن بسیاری از مشتریان و مشترکان متقاضی این خدمات، با توجه به آنکه دست بالاتر و در حد انحصار را در این حوزه دارد، یکباره اقدام به واگذاری خدمات و راه اندازی مجدد آنها به دو برابر قیمت می کند و چون به گفته خود مسئولان دولتی، بدهی حدود 450 میلیارد تومانی مخابرات در این شیوه جایی برای پرداخت پیدا می کند، نه وزارت ارتباطات دخالتی می کند، نه شرکت ارتباطات زیرساخت و نه حتی شورای رقابت، که معمولا در اینگونه موارد حی و حاضر است!

بازگشت «نامحدود» مخابرات و باز هم مخابرات!

و این گونه می شود که بدهی مخابرات از جیب مشتریانی که چاره ای جز تن دادن به این شرایط ندارند، پرداخت می شود. این البته یک سناریوی فرضی است و محتمل.


اما پرسش این است؛ اگر این گونه نیست، چرا در مورد دو برابر شدن تعرفه اینترنت نا محدود مخابرات نه وزارت ارتباطات موضعی گرفته است و نه شورای رقابت؟

چرا وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت، زمانی که بحث بدهی های مخابرات به دولت در میان است، سخن از بیت المال و کلید واژه هایی نظر این به میان می آورند، ولی هیچ کس در مورد پرداخت های دو برابری تعرفه ها، سرگردانی چندین ماهه مشتریان برای دسترسی به اینترنت ـ که اکنون در اعماق سیاه آفریقا هم نفوذ کرده است ـ و سوءاستفاده های مخابرات از جیب مشتریان متوجه بیت المال نیست؟

قطعا نباید سخن از بی اهمیت بودن مشتریان و جیب آنها گفت، زیرا سابقه در این مورد، حداقل حاکی از آن است که حق مشترکان و مشتریان بیش از این هم نیست! اما از یک چیز می توان سخن گفت و خیلی دقیق هم می توان پرسید: چرا شرکت هایی با خروارها و خروارها انحصار و امکانات ـ که به ندرت در نقاط دیگر دنیا دیده می شود ـ با ادعاهایی که در نمایشگاه ها و کنفرانس ها و نشست ها و مانند آن سر به فلک می کشد، زیان ده می شوند و به گفته دولتی ها و مجلسی ها مجبور به هدف رفتن جیب مشتریان می شوند؟

پاسخ را همه آنهایی می دانند که مخابرات را به بخش خصوصی واگذار کردند و همه آنهایی که اکنون به عنوان مدیران مخابرات فعالیت می کنند و البته همه آنهایی که احتمالا و شاید برای دریافت طلب خود، جیب و حق مشتریان را از دایره شمول بیت المال استثنا کرده اند.

ویدیو صحبت های سخنگوی شرکت مخابرات از طرح نامحدود و افزایش تعرفه های مشتریان را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 114

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۷۲
واقعا" آدم به جای مدیران مخابرات شرمنده میشه وقتیکه به مرکز مخابرات در شهر تهران مراجعه میکنه و در خواست خط ثابت میده میگویند تا 4 الی 6 ماه آینده نمیتونیم خط بدیم میخواید بدانید کجا ؟ مرکز مخابرات پیام در منطقه سردار جنگل. من چند سال قبل هم به این مرکز مراجعه کردم وضعیت همینطور است که الان است. مدیران عصبانی و کارمندان بد برخورد که اصول مشتری مداری را در حد زیر صفر بلدند.آقای وزیر دریاب؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
من کارمند مخابراتم. ولی اگه جای ما بودید متوجه می شدید که وقتی پرسنل مرتب حقشون خورده میشه و هیچ کرامت اونا توی سازمان خودشون حفظ نمیشه و یکسره توسط مدیران تحقیر می شن و صداشون به هیچ جا نمی رسه دیگه انگیزه ای برای کار براشون نمی مونه. همین روحیه خرابو به ارباب رجوع هم منتقل می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
سلام
حق با شماست كارمندان بد برخوردن ولي خوبه بدونيد الان كه توي ماه دهم از سال هستيم شركت مخابرات ايران و پيمانكارش شركتTCT1 كه ظاهرا يكي مديران خودشون سهام دار اون شركت هستن هنوز با كارمند هاي شركتي شون قرار داد نبستن تازه حقوق علي الحسابي هم كه دادن از سال 93 كمتره هيچ كس هم نيست كه به اين بي عدالتي رسيدگي كنه بعد شما توقع داري كامنده درست جواب بده والا حق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
شکی در خدمات دهی ضعیف، برخورد نامناسب با مشتری، مشکلات و اختلافات با دولت، واگذاری نامناسب شرکت مخابرات به بدترین شکل و بسیاری مسائل نامناسب دیگر نیست اما شما هم مقاله مغرضانه ای نوشته اید. با توجه به اینکه شرکت مخابرات و دولت دارای اختلاف با هم هستند و رقبای متعددی نیز در حوزه ADSL فعال هستند، کوچکترین تخطی از تعرفه مصوب سازمان تنظیم با شکایت سایر شرکت ها و جریمه های سنگین دولتی همراه است. این عوامل موجب گردیده است که شرکت مخابرات در تعرفه خود بسیار دقیق عمل کند تا از پیامدهای منفی تخطی از تعرفه اجتناب کند. از سوی دیگر این که تا پیش از این سرویسهای نامحدود بسیار ارزانتر ارائه می شده به مفهوم این است که تاکنون ارزانفروشی میشده نه آنکه از این پس گرانفروشی انجام شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
شما اجازه بده انشاله در دهه های آینده مشکل حل خواهد شد
اینا که مهم نیست
من با لیسانس کامپیوتر 10 ساله با حقوق ماهی 850 تومن دارم برای مخابرات جون میکنم هر وقت هم میگیم تکلیف نیروهای بخش خصوصی رو مشخص کنید میگن ما پول نداریم و زیان ده هستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
جالبه بدونید مدیران و اعضای هیات مدیره این شرکت و شرکت های تابعه هر ساله پاداش های چند ده میلیونی دریافت میکنن، حالا منطق این پرداخت با توجه به انحصاری بودن این خدمت چی هست خدا می داند و عزیزان مسوول
شما فکر نکنید که کاربران متضرر این شرکت هستند. کارمندان این شرکت واقعا از زمان خصوصی سازی واقعا به لحاظ معیشت زندگی تحت فشار هستند و زندگی آن ها نزدیک به خط فقر رسیده است.
اگر مخابرات وضعش خوبه چرا از پرداخت رفاحیات کارمندان عاجز است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
مجید جان دلبندم رفاهیات
انحصارطلبی عامل اصلی هست باید مخابرات و اینترنت همانند برخی کشورهای اروپایی بین چندین شرکت خصوصی متفاوت تقسیم میشد نه اینکه به یک شرکت
شما فکر نکنید که کاربران متضرر این شرکت هستند. کارمندان این شرکت واقعا از زمان خصوصی سازی واقعا به لحاظ معیشت زندگی تحت فشار هستند و زندگی آن ها نزدیک به خط فقر رسیده است.
باسلام
یاد سریال طنز برره افتادم ،قسمت فروش برگه فاینانسجگ
مقصر اصلی مشکل اینترنت در استانها شرکت زیر ساخت است پهنای باند درستی به شرکتهای مخابراتی واگذار نمیکند . کسی هم رسیدگی نمیکند
چه جراتی داری تابناک . یکی از صریح ترین انتقاداتی بود که به نحوه وا گذاری مخابرات در رسانه ها دیدم. خیلی عالی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
انتقاد که خیلی شده. کو گوش شنوا
باسلام
باتوجه به اشتراک اینترنت از مخابرات و هزینه زیادتر ولی کارائی چندانی ندارد و مردم را اذیت می نماید بفکر مردم باشید نه جیب خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
به فکر جیب خودشون نباشند پس به فکر جیب ما بدبخت بیچاره ها باشند.
نحوه واگذاری مخابرات ثابت کرد خصوصی سازی همان فامیل بازی است.
مخابرات= صنایع خودرو
ما کارمندان مخابرات قربانی سیاست های دولت قبل و دولت فعلی شده ایم. ما چه گناهی کردیم که دولت قبل این شرکت که زمانی که دولتی بود میزان سوددهی آن برای دولت حتی بیشتر از نفت بود اما الان چطور؟شما فکر میکنید با این افزایش قیمت دلار(به دلیل آن که کلیه تجهیزات این شرکت به دلار از خارج وارد میشود) که به سه برابر چند ساله گذشته رسیده ولی قیمت پالس تلفن چیزی نزدیک به شوخی است(پنج تومان) میشود شرکت را اداره کرد؟خیلی خوب میشود که شما رسانه ها به دولت هم فشار بیاورید تا خرید پهنای باند از انحصار زیر ساخت دربیایید تا همه آزادانه بتوانند پهنای باند خرید کنند و یک حالت رقابتی پیش بیاید.
از سایت محترم تابناک و عوامل آن هم میخواییم که کمی هم به وضع حقوقی کارمندان این شرکت که اسفناک شده بپردازد.این که شما می گویید شرکت همراه اول سود خوبی دارد درست ولی این شرکت خود را جدا از شرکت های دیگر مخابرات می داند و کاری به سود و زیان آن ها ندارد و اساسا میزان حقوق آن ها با ما خیلی متفاوت است!
و در خواست دیگر این که از سایت محترم تابناک و عوامل محترم ان که تا به حال نشان داده اند یک رسانه بی طرف هستند یک مقاله ای هم درباره فیش های گاز یک دوره اخیر که به تازگی دست مردم رسیده است تهیه کند. واقعا نمیدانم در طول یکسال چند بار قیمت گاز را بالا میبرند؟؟اگر نگاهی به این فیش ها بیاندازید تقریبا 50درصد مبلغ مربوط به چیزهای متفرقه هست از قبیل عوارض و مالیات و ارزش افزوده و توسعه مناطق جنوب!! یعنی شرکت گاز برای توسعه مناطق جنوب کشور از جیب مردم خرج میکند بدون که صدای مسئولی و حتی رسانه ای دربیاید بعد شما آمده اید به شرکت مخابرات گیرداده و مقاله ای به این عریض و طویلی مینویسید. مخابرات بعد از چیزی نزدیک هفت هشت سال میخواهد قیمت خود را بالا ببرد نه این که در طول یک سال چند بار!!
با تشکر از شما-امیدوارم نظرم گذاشته شود!!
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
آقا به مدیران کمتر بخوردنن وضع ما هم خوب میشه
هر چی امکاناته برای مدیرانه
آفرین درد دل ما را هم گفتی آفرین
با سلام -لطفا به تمام موارد بالا این نکته را هم اضافه کنید که تازه سرویسی که ارائه میشه بین هشت یوزر تقسیم میشه و شما بابت مثلا پهنای باند 1 مگابایت 86000 تومان می پردازین ولی سرعت شما درواقع 120کیلو است .این هم شاهکار دیگری بر دفترزرین این وزارت خونه س که هیچ نظارتی روش نیست.
اصل ۴۴ با این مدل واگذاری ها بسوی رانت کشیده خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
این که تقسیم به هشت میشه دستور رگولاتوری هست و مربوط به مخابرات که یک شرکت خصوصی هست نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
کشیده شده کجای کاری بردار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
یعنیتا حالا کشیده نشده بوده؟!!!!!
همه مشکلات از دولت است
واقعا چرا یکی به این نوع خصوصی سازی غیر عاقلانه مخابرات را که هیچ سودی برای مردم ودولت نداشته، اعتراض نمیکنه. چلوی جلوی یک عده فرصت طلب گرفته نمیشه. این جور خصوصی سازی اگر انجام نشه هزار مرتبه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
اگه اعتراضی بشه که دیگه سودی برای مسولان امر باقی نمی مونه!
سلام . مطلب جالبی بود . پیشنهاد می کنم در مورد اپراتور دوم تلفن ثابت هم گزارشی تهیه فرمایید.
سه سال از اینترنت استفاده نکرده بودم و خط را پی سی ام کرده بودند، حالا هم با پررویی 36 ماه هر ماه 11 هزار تومان را پس نمیدن
کدوم بخش خصوصی
اسمش خصوصی سازی نیست از این جیب به اون جیبه
دور زدن قانونه
فریب افکار عمومی است
باسلام، من از مشتریان اینترنتی که سالانه حق عضویت اینترنت به شرکت های وابسته مخابرات را پرداخت می کنم. برای گرفتن پول سریعا از حساب برداشت می شود ولی امان از سرویس دهی ؟ یا اینترنت قطع است ؟ یا اینترنت دارید و خط دانلود نمی شود؟ هر گاه حجم بهر دلیل و یا سر زمان قرارداد تمام شود سریعا اینترنت قطع می شود؟ جالب اینکه خط 2020 پس از اتصال و در نوبت های طولانی پشت خط، هروقت مشکل عدم ارتباط ویا قطع شدن چراغ اینترنت را بیان می کنیم اشکال یا از خط ما است یا مدم باید اصلاح شود یا در انتها که ببینند همه راه ها را رفتید، می گویند مشکل از مخابرات است وما کاری نمی توانیم انجام دهیم .وقتی درخواست می شود عدم سرویس دهی باید در تمدید زمانی لحاظ گردد؟ می گویند به ما ربطی ندارد؟ راستی چرا مخابرات امکان رویت اطلاعات هم زمان به مشتری را نمی دهد! یا حداقل به مشتریان خود بعنوان صاحب و کارفرمای شرکت های وابسته ( که اکثرا در تهران هستندوفقط چند جوان که جوابگو هم نیستند در محل حاضرند) به مخابرات در مورد نصب نرم افزار های لازم الزام نمی کنند تا مردم بتوانند حداقل با ابزار خود مخابرات که قابل استناد وقبول مخابرات جهت پی گیری هم باشد از حقشان دفاع کنند.
با تشکر
با سلام
شما فرمودید اینترنت بی کیفیت مخابرات ، بی انصافانه و یکطرفه پیش قاضی نروید وقتی انحصار اینترنت بین الملل در دست شرکت دولتی زیرساخت است و مسیرهای gateway های خود را که در اکثر اوقات پر می باشد و باز در این شرایط مسیرهای کمی بهتر خود را از مخابرات دریغ و در اختیار دیگر مشتریان خود قرار می دهد به نظر می رسد استراتژی سرکوبی مخابرات ایران را در پیش گرفته است . لطفا شما نیز با این قضاوت عجولانه بر این مساله دامن نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
دوست عزیزی که حتما در مخابرات فعالیت میکنید . همونطور که در پایین تر هم اشاره کردم شرکت مخابرات 800 میلیارد بدهی دارد و با وجود درآمد های کلانی حاضر به پرداخت نمی باشد.در این صورت انتظار دارید از زیرساخت پهناد گسترده ای دریافت کنید .فکر می کنید چرا شاتل کیفیت مناسبی دارد ؟
مگر شاتل از زیرساخت پهنای باند نمیگیرد ؟!
سلام
مگر در بقیه موارد دولت کار دیگری انجام می دهد در شرکت های هوائی چی ؟ ا ول بلیط را گران می کنند به اسم هواپیمای نو و خدمات ولی کو هواپیمای نو و خدمات هرکه هم حرفی زد بهانه تحریم آورده می شود وقتی که حسابی مردم دوشیده شدند هواپیمائی با عمر کمتر از موجودی خریداری می شود البته با پول های زیادی که قبلا بابت هواپیمای نو از مردم گرفته اند. اما حالا مطرح می کنند که چون جند وقتی است که بلیط به همان قیمت قبلی است پس تقاضای افزایش میدهند و این مسا له دوباره و دوباره تکرار می شود .
من در شرکت ارتباطات زیرساخت کار می کنم شرکت مخابرات مبلغ 800 میلیارد تومان به شرکت زیرساخت بدهکار است و قدرت و نفوذی که دارد از پرداخت بدهی خود سرباز می زند
در شهرک وردآورد بدلیل کم کاری مخابرات هیچ شرکت خصوصی دیگری خدمات adsl ارایه نمیدهد و تنها ارایه دهنده همان شرکت مخابرات است که سرعت آن بسیار بسیار مفتضح و خنده دار است .بدلیل انحصاری بودن آن شکایت های متعدد چندین ساله اهالی تا کنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است
سلام خسته نباشید :
هرچند گزینشی نظرات رو چاپ میکنید ولی همینکه که شما بخوانید برام مهمه چون شما سعی کردید اعتدال را رعایت کنید.
در خصوص موضوع واگداری شرکت دخانیات ایران نیز همانند واگذاری شرکت مخارات عمل شده و مشگلاتی را برای 7500 نفر کارگر و سیستم تولیدی اقتصادی و تا چند وقته دیگه برای دولت و نظام ایجاد کردن. در حالی که بار ها نامه نگاری و گزارشاتی برای دواتمردان ، نماینده گان مجلس ارسال شده است.و شما نیز در بغضی مواقع بدان اشاره کردید.خواهشمنداست روی این موضوع نیز مطلب تهیه کنید. ممنون
این همون داستانیست که در مورد اتومبیل هم وجود داره و ما مجبوریم به هر کیفیتی که ساخته میشه و به هر قیمتی که فروخته میشه بخریم.
من پانصد هزار تومن بابت خط 2 مگا بایت و 150 گیگا حجم به این شرکت پرداخت کردم اما حتی با سرعت سنج خود مخابرات هم هیچوقت سرعت بالای 128 رو مشاهده نکردم و به دلایل فنی ظاهرا چاره ای جز اشتراک مخابرات ندارم
الببته فقط جیب مشتریان را از دایره شمول بیت المال استثنا نکرده اند.مدیران مخابرات ندادن حق و حقوق کارکنان خود را نیز حق مسلم خود می دانند.به طوری که شکایات متعدد کارکنان مخابرات استانهای مختلف به قوه قضاییه و ادارات کار جهت وصول حقوق خود اعم از رفاهیات ،سنوات،مرخصی ،حق تخصص،حق جذب و غیره موید و مستند این موضوع است.زیاندهی بهانه ای بیش نیست.بللکه سو مدیریت و عدم وجود مدیران لایق پس از خصوصی سازی اینگونه مسائل را بغرنج نموده .در حالی که پرسنل و متخصصین مخابرات همان افرادی هستند که در زمان دولتی از جان برای توسعه مخابرات مایه می گذاشتند.
کاش یه مقاله هم در مورد وضعیت اسفناک کارمندان و نیروهای شرکتی مخابرات پس از خصوصی سازی میزدید.شاید تاثیر گذار باشه.خدایا خودت داد ما را را بستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
جان سخن از دل ما می گویی. یکی بیاد نارضایتی کارکنان را بسنجه.
مدیران مخابرات به عمد از توسعه ی شبکه تلفن ثابت خود داری میکنند تا انجاییکه در بسیاری مراکز تنها پنج درصد تلفنها در حال کارند و بسیاری از مشترکین از شبکه تلفن ثابت بی بهره اند و البته این کمبود را با سایر اپراتورها جبران میکنند.
بدیت ترتیب خود به خود در امد بخش تلفن ثابت کم میشود و مخابرات سخن از ضرر دهی میزند تا وزارت را مجاب کند که ضرر ده هست.به چه هدفی نمیدانیم اما این کمبود درامد را از جیب مردم و از بخش همراه جبران میکند و شاید بخواهد تلفن ثابت را به دولت پس بدهد تا هزینه ی کمتری کند
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
آقا باکدام پول توسعه انجام بده وقتی دراکثرمراکزاستانها به دلیل عدم پرداخت بدهی برق باقطع برق ازطرف شرکت توزیع برق مواجه می شوندوتوان پرداخت صورتحساب برق راندارندچگونه شما ازتوسعه سخن می گویید؟
به خدا به 2020 زنگ زدم که چرا اینترنت تلفن ثابت شبها قطع است و وصل نمی شود گفت تقصیر ما نیست مخابرات قطع می کند به انجا شکایت کنید . بعدا مخابرات نرخها را گران کرد . البته مردم به خاطر نیاز مجبورند پرداخت کنند ولی خوب من گفتم بروم و بدون کاهش پهنای باند میزان حجم را کاهش دادم و نرخ کمتر را انتخاب کردم . به قول شما مصرف کننده ها هم مقصرند فکر کنم سر ماه اصلا برم قطعش کنم . فقط اینترنت همراه اول را وصل نگه میدارم . مگه پول علف خرسه .
درست
با سلام
مقاله نویس محترم لطفا یکجانبه قضاوت نکنید
هزینه های توسعه مخابرات بیش از 10 برابر شده آیا نرخ مکالمات از سال 86 تغییری داشته است پس چرا دولت هزینه کنتور و آبونمان آب و برق و گاز را یکباره چندین برابر افزایش می دهد چرا برای یک حفاری کوچک باید 20 میلیون تومان شهرداری درخواست نماید واقعا متاسفم که در هر موردی قضاوتی جاهلانه دارید و دولت و مردم را گرفتار می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
آقای محترم شما فامیل همون آقای کرمی مدیر نیستی؟!
مردم می تونن نخرند. انشاالله اگر شرکتهای دیگه وارد کار بشن این انحصارها شکسته می شه و خیلی ها اونوقت ورشکست می شن.
متاسفانه بعضی از شرکت های دیگه هم مثل شاتل گرون کردن !!!! خیلی بی سروصدا ..
احسنت تابناک
حرف حق رو زدی
چه جرئتی دمت گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
کدوم جرئت؟ هر وقت اسم از صاحبان رانتی که شرکت رو دو دستی بهشون هبه کردن برد اونوقت میشه گفت جرئت! در پرده حرف زدن که هنر نیست!
هر شرکتی که تا ده سال قبل بسیار پرسود بود و دست دولت را در تامین بودجه میگرفت حالا به ورشکستگی و زیاندهی رسیده است . دخانیات و مخابرات و نفت و فولاد و ...
پدر ما را همین واگذاری شک برانگیز دراورد باری خودمان ارزش واعتباری داشتیم ولی این مدیران نالایق هر بلا خوایتن سر مخابرات اوردند فقط منافع خودشان باشد بقیه هیچ
شما را به خدا
شما را به هر که می پرستید
شما را به هر چه مقدساتتان
ما کارمندان مخابرات را از دست این خصوصی ها نجات بدهید. بی شک مخابرات خیلی بد خصوصی شد. من با فوق لیسانس این مملکت و سابقه قابل توجه به عمر کاری ام اینقدر مدیران ضعیف و نالایق و فامیل باز و منفعت طلب ندیده بودم. بگویید زیان ده می شود در آینده ای نه چندان دور قطعا زیان ده واقعی می شود.
به خدا وقتی شاهد این بی لیاقتی مدیران هستم و می بینم که در این خصوصی سازی هم مردم ضرر کردند و هم دولت و هم شرکت و هم کارکنان. فقط یک عده محدود فرصت طلب سودی شخصی بردند. همواره نفرین می کنم کسانی ر که موجب این روند بسیار ظالمانه شدند.
شما را به خدا یکی به داد ما برسد و صدای ما را به مسئولینی که می توانند کاری بکنند برساند. یا حداقل راهی بای ما بیابد.
وقتیقیمت پالس مخابرات از سال 82 تاکنون تغییر نکرده و دولت های محترم به نام یارانه از چندین سال پیش قیمت اب وبرق را تصاعدی بالا برده اند و وقتی همکاران قدیم مخابرات که در این شرکت مار خورده وافعی گردیده اند در سازمان تنظیم مقررات وارتباطات زیر نشسته وبا غرض ورزی با این شرکت رفتار می کنند ..... مخابرات چگونه باید عمل کند 33 استان را که حود 30 تای آن بدلیل طیف جغرافیای پهناورند و هزینه تعمیر ونگهداری وآبونمان آن سنگین وتلفن ثابت ومشتری کم است سود ده باشد
آقا وجدانا یه نفر پیدا نمیشه دستور بده همه این خصوصی سازی های الکی و سرکاری رو باطل کنن و همه چی مثل قبل بشه آخه این چه واگذاری است که شرکتها رو با قیمت پایین اونم از دم قسط بدیم به یه سری نهادها معلوم الحال بعد قرار باشه قسط رو از محل سود بدن که اونم نمیدن !!! خوب مگه قبل مشکل چی بوده ؟ قبلا همه سود میرفت توی خزانه الان یه قسمتیش رو به عنوان قسط تا چند سال آینده میدن بعدش هم دیگه شرکت میشه مال خودشون!!!؟؟؟؟ بابا اگه اینجوریه خوب بدنش به من وقتی قرار نیست از جیبم بدم پس همه میتونن مالک بشن !!!!!!!!!!
من در یکی از شرکت های پیمانکاری شرکت زیر ساخت کار میکنم. الان سه ماه است که حقوق نگرفتم وقتی علت را حویا میشی میگن مخابرات بدهی 400 میلیاردی خود را به زیرساخت نداده و ما هم نداریم که جقوق بدیم
خصوصی شدن مخابرات اشتباهی بزرگ بود
مدیران مخابرات از زمان دولتی تا خصوصی فرقی نکرده اند و این مدیرات هستند که بیشترین سود را بردند .
هم کلاه سر دولت و سهامدار میگذارند و هم حق کارمندان بیچاره را نمیدهند
ساکن منطقه 4 شهرتهران هستم که تحت پوشش مرکز مخابراتی حکمت شعر میباشد.
مردادماه امسال برای خرید اینترنت پرست اقدام کردم
باتوجه به تجربه ای که ازاینترنت مخابرات دارم قصدداشتم که از سایرISP ها اینترنت بگیرم که متاسفانه تمام ISP های موجوددرتهران اعلام نمودند که پورتهایشان دراین مرکزمخابراتی پرشده!!! وتاریخ خالی شدن پورت ها معلوم نیست!
به مرکزمخابراتی حکمت شعارواقع در خیابان فرجام رفتم
عنوان کردن که برای سرویس نامحدود بایدیکسال منتظربمونی!
گفتم چراپورت خالی ندارید؟! گفت تعداد کارمندای بخش فنیشون کمه و نقل و انتقال زیاده نمیرسیم این همه کارانجام بدیم!
گفتم حالا من چکارکنم؟
گفت : درحال حاضر فقط یه سرویس داریم که همین امروز هم وصل میشه!!!!!(صدرحمت به قراردادترکمنچای!)
سرعت 5 مگ - 5 گیگ ترافیک ودانلودشبانه هم ندارد!
قراردادیکساله و امکان فسخ ندارد!
دیگه منم مجبورشدمو گرفتم!
تابناک خوشم اومد
خداوند از شما راضی باشد تابناک عزیز

جانا سخن از زبان ما می گویی...
با سلام . تمام مطالب گزارش غیر از ارزان خریدن مخابرات، نادرست است و بدون سند معتبر نوشته شده است.
مخابرات در بسیار از مناطق داره سیستم فیبر بکار میبره تا خودش رو راحت کنه و مردم رو ناراحت.
حالا چرا ؟ واسه اینکه امتیاز واگذاری اینترنت روی خط فیبر فقط دست خودشه و شرکت رقیبی هم وجود نداره!
این هم از شرکتی که می بایست خودش بانی شرایط رقابت سالم باشه!
چطور این شرکت ضرر ده شده؟! سود خطهای موبایل که برای مخابرات خیلی بالاست
سلام
من از کارشناسان همین شرکت می باشم و در خصوص مشکلات گفته شده و زیان دهی شرکت مخابرات موارد ذیل را مختصر به عرض میرسانم:
مهمترین دلیل زیان دهی مخابرات عدم توانایی مدیران ، نبود مدیران متخصص و عدم ایجاد یک ساختار سازمانی مناسب می باشد.برای این مطلب موارد زیر مختصرا ذکر می شود.
1- مخابرات با وجود داشتن یکی از بهترین مجموعه نیروی انسانی اکثر امورات خود را به پیمانکاران –که در موارد بسیاری در صلاحیتشان تردید وجود دارد- واگذار می کند. این در حالیست که خود پرسنل شرکت کاملا دارای وقت آزاد بوده و اصولا در ساعت اداری در بیکاری مطلق بسر میبرند. این مطب بخصوص در مورد همراه اول بشدت صادق می باشد.بعنوان مثال همراه اول اکثر کارهای خود را با رقم های زیاد به شرکت ناک-شرکت تحت مدیریت خودش- واگذار کرده سپس این شرکت همان موارد را با قیمت پایین تر به پیمانکاران دست دوم و سوم می سپارد و با در نظر گرفتن این مسئله که خود شرکت ناک دارای نیروهای کیفی (نه از لحاظ مدرک) ضعیفی می باشد،پروسهفوق نه تنها کیفیت اجرا را پایین آورده ، بلکه هزینه ها را هم بشدت بالا می برد.و تمامی اینها در صورتی است که همراه اول تعداد زیادی کارشناس در سطح استان ها را که پرسنل رسمی مخابرات می باشند کنار گذاشته است.
2- تعداد زیاد پرسنل اداری وتصمیم سازی های کلان فنی از طریق همان مدیران اداری
3- وجود مدیران نا توان و سفارشی که توانایی اداره یک مجموعه بزرگ فنی را ندارند.
4- تبعیض های فراوان که انگیزه های کاری پرسنل را بطور تقریبا کامل از بین برده است.
با عنایت به مختصر توضیحات ارائه شده اگر سود کلان ذاتی همراه اول نادیده فرض شود شرکت در ورشکستگی کامل مبی باشد.
امیدوارم مطالبم را نشر فرمایید
چرا صحبت از دریافتی میلیاردی هیات مدیرهها ومدیر عاملهای استانها نکردی
کارکنان مخابرات برای گرفتن حق وحقوق خود راهی جز شکایت به مراجع قانونی ندارند آیا دیگر آبرویی هم برای مخابرات باقی مانده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان